مدیر حوزه های علمیه استان ایلام:
مدیر حوزه های علمیه استان ایلام گفت: حضور مسئولین ارشد کشوری در استان به واسطه اربعین منجر به خروج ایلام از بن بست سیاسی می شود.
کد خبر: ۶۷۱۹۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰ 24 October 2018

به گزارش تابناک ایلام؛ حجت الاسلام والمسلمین وعد مرادبیگی، مدیر حوزه علمیه استان ایلام در خصوص اربعین و برکات آن گفت: اربعین جامعه را از بسیاری از آسیب ها مصون می دارد. اربعین یک حرکت فراملیتی و مذهبی است و این جهش مخصوص شیعه نیست.

وی اظهار کرد: اربعین یک جهش صلح طلبانه، اقتصادی، اجتماعی و اعتقادی میشود که منجر به ایجاد برکت بزرگ برای اسلام به حساب می آید که از مصادیق آن اتحاد برای اسلام در مقابل دشمنان است و اتفاقا دشمن در مقابل آن احساس ضعف می کند؛ به هر نحوی که شده باید اربعین را هر سال پرشورتر و پرانگیزه تر اجرا کنیم.

وی با اشاره به برکات اربعین تشریح کرد: از خیر و برکات اربعین می شود به مواردی از جمله رشد اخلاقی اشاره کرد، در جریان اربعین آمارها نشان می دهد که جرم در جامعه کاهش و رشد معنوی افزایش می یابد در اربعین شادابی و نشاط را می بینیم که موجب تحرک در جامعه اسلامی می شود، بنابراین اربعین برای ما در سطح جهانی نقش ایفا می کند و بدین ترتیب شناسانده می شویم.

مدیر حوزه علمیه استان ایلام تصریح کرد: از دیگر برکات اربعین برای استان و کشور ما میتوان به مقوله مذهبی آن اشاره کرد که از جمله آن تقویت و رشد روحیه جهاد و ایثار است که در جریان اربعین اوج می گیرد به نحوی که هر فردی در اربعین در پی آن است که بتواند برای زوار کاری انجام دهد. دیگری کاهش دلبستگی های دنیوی در ایام اربعین است به گونه ای که افراد مادیات خود را در راه امام حسین (ع) هزینه می کنند و اموال خود را در این راه بدون چشم داشت وقف میکنند و به سمت معنویات هجرت میکنند. تهذیب نفس، تقویت هویت اسلامی، تحمل سختی ها از دیگر برکات این روزها است.

مراد بیگی خاطر نشان کرد: از جمله مزایا و برکات اربعین معراجی شدن و نزول برکات اجتماعی است که منجر به همبستگی عمومی و یک دلی می شود، توانمندی ها و ظرفیت های اجتماعی به وفور نمایان می شود؛ ارتباط اقوام مختلف و تبادل فرهنگی، اجتماعی از دیگر نیکی های این ایام است، فرهنگ پایدار و غنی ایلام را مسافران کشور و جهان در می یابند. ایلام یک استان تماما شیعه است که در اربعین ما قطره ای از توانایی های خود را نمایان می کنیم. همین نذورات که در این روزها توسط زوار در استان خرج می شود به خوبی اقتصاد استان را رونق میدهد که بایستی ساماندهی شود

وی اظهار کرد: از دیگر موارد شناخت ظرفیت سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذاران غیر بومی در ایلام، رونق زیر ساختهای استان از جمله جاده ای، رفاهی و جذب توریسم به واسطه شناخته شدن توسط اربعین حسینی است که در فصول دیگر نیز به ایلام چهار فصل سفر میکنند؛ عملا می توان گفت که اربعین ایلام را از بن بست خارج کرد. یک وجهه دیگر اربعین برکت سیاسی آن است که ایلام در این بین راه ارتباطی افرادی است که از کشور های دیگر به این استان سفر میکنند.

امام جمعه موقت ایلام بیان کرد: حضور مسئولین ارشد کشوری در استان به واسطه اربعین منجر به خروج ایلام از بن بست سیاسی می شود و در جلسات تصمیم گیری نقشی موثر دارد.

مرادبیگی با اشاره به تهدیداتی که در فضای مجازی بر علیه جریان اربعین راه افتاده گفت: بعضا در شبکه های اجتماعی مشاهده می شود که عده ای مزدور می خواهند رابطه ایران و عراق را به کمرنگی بکشانند و اختلاف و تفرقه بیاندازد که این بحث هوشیاری و سطح اطلاعات مناسبی را می طلبد. تمامی این تلاش ها برای کمرنگ کردن جریان اربعین حسینی است. امید است با درایت و تدبیر از این مشکلات و آزمایشات نیز عبور کنیم تا اباعبدالله الحسین(ع) نگاهی ویژه به ما داشته باشد، نمی شود اربعین را دولتی کنیم چرا که اربعین از متن مردم است پس موکبها و خدمات نیز باید مردمی باشد ولاغیر پیش نخواهد رفت./ح

ایلام بیدار

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار