گران فروشی در سایه بی وجدانی یا عدم نظارت!
تابناک: گران فروشی! صفتی که خداوند متعال در مذمت آن بارها در سوره های مختلف قرآن آیه نازل کرده و تأکید داشته که بندگانش گران فروشی و کم فروشی نکنند.
کد خبر: ۶۶۹۴۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۷ 27 July 2015

گران فروشی! صفتی که خداوند متعال در مذمت آن بارها در سوره های مختلف قرآن آیه نازل کرده و تأکید داشته که بندگانش گران فروشی و کم فروشی نکنند.

به گزارش تابناک اصفهان، متأسفانه این روزها به خصوص با توجه به مشکلات اقتصادی فعلی، این مسئله به یک معضل تبدیل شده است.عده بسیاری از مغازه داران مشکلات حمل و نقل و افزایش قیمت کرایه ها، تورم، شرایط نامناسب درآمدی و مواردی از این دست را دلیل این گران فروشی ها می خوانند. مردم نیز عدم نظارت مناسب توسط دستگاه مسئول را از دلایل اصلی این مسئله می دانند.

با توجه به این موضوع، یکی از شهروندان در تماس با خبرنگار تابناک به موضوعی پرداخته که نه تنها بهانه هایی مثل هزینه حمل نقل و تورم به آن نمی چسبد بلکه شاید دلیلش عدم نظارت مناسب توسط دستگاه های مسئول و یا بی وجدانی فروشنده است.


پارک تفریحی صفه اصفهان، یکی از معدود جا هایی است که به تفرجگاه مردم و مسافران تبدیل شده است. ظرفیت مناسب و امکانات فراهم شده توانسته افرادی بسیاری را به این محل بکشاند به طوری که عده بسیاری از مردم در اوقات مختلف شبانه روز به این مکان آمده و از امکانات فراهم شده استفاده می کنند.

یکی از معضلاتی که این شهروند در گفت و گو با تابناک مطرح کرد، قیمت های بیش از اندازه اجناس در مغازه های این محل است.

وی در این باره گفت: متأسفانه واقعا انگار اینجا سر گردنه است! قیمت اجناسی که مغازه ها و سوپری های این محل عرضه می کنند با قیمت اجناسی که در مغازه های سطح شهر عرضه می شود، بسیار متفاوت است. اینجا قیمت ها به طور معمول چند درصدی بالاتر است. مثلا نانی که شاید در نانوایی 400 تومان یا 300 تومان فروخته می شود یا درب سوپری 500 یا 600 تومان است، اینجا 800 تومان فروخته می شود.


این شهروند ادامه داد: چند شب پیش ما یک دلستر از این مغازه ها خریداری کردیم، همچنین از مغازه دار خواستیم که چند لیوان یک بار مصرف در اختیار ما بگذارد. وقتی خواستیم پول این کالا ها را بپردازیم فروشنده قیمت آن ها را 3 هزار تومان اعلام کرد. این در حالی است که قیمت دلستری که در سوپری های سطح شهر می توان آن را 2 هزار تومان خرید را برای ما 2500 و قیمت لیوان ها را دانه ای 100 تومان حساب کرده بود.

وی با گله از مسئولان مربوط در نظارت این مغازه ها تأکید کرد: اینکه صد تومان را دویست تومان بیشتر یا کمتر دهیم مهم نیست مهم این است که با توجه به اینکه اینجا یک مکان تفریحی است که دسترسی به سایر مغازه ها ممکن نیست این افراد در حال سو استفاده از فضای ایجاد اند، متأسفانه مسئولان نظارت کافی را انجام نمی دهند یا نظارتشان کارساز نیست.

نکته قابل توجه این است که وقتی به سراغ فروشنده مذکور رفتیم تا از وی بپرسیم چرا دلستر و چند لیوان را 3 هزار تومان حساب کرده است در جواب به ما گفت: " اینجا سر گردنه است دیگر!"


نکته قابل توجه این است که شاید روزی هزار نفر از این مغازه ها خرید کنند و با گران فروشی مواجه شوند، اما کسی اعتراضی نمی کند و این مسئله خود سبب شده که فروشنده جرات کند که بگوید اینجا سرگردنه است، چرا که به این می اندیشد که واقعا فردی که خرید می کند چه کار می تواند بکند؟ از غرغر های بچه کوچکش بگذرد یا شرایط را قبول کند و پول زور بدهد؟!این است که به این فکر می کنم که چرا کسی اعتراض نمی کند؟

حالا که به قول رئیس جمهور، استاندار و شهردار قرار است اصفهان به یک قطب گردشگری در سطح کشور تبدیل شود و هر سالانه فارغ از میهمانان داخلی میزبان میهمانان خارجی نیز باشد، چنین چیزهایی نه از حیث 200 یا 300 تومان قیمت بالاتر و یا پائین تر که می شود 2 برابر یا چند برابر، بلکه از حیث رفتار زننده ای که باعث ایجاد کینه و دشمنی و تخریب چهره میهمان نوازانه اصفهان می شود، خطرناک است.خطری که شاید نه به اصفهان امروز بلکه چهره اصفهان فردا را نیز خراب کند، چون هر شهروند یک میزبان است برای گردشگران!

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
دمتون گرم!بیاین سراغ درد و دل مردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
بنده در رابطه با همین دکه پنج بار با سامانه 124 تماس گرفتم ومتاسفانه........
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
چه عجب!!!
بالاخره یه نفر به فکر گرانی افتاد
شهرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
چرا کرایه این دکه رو با کرایه های مغازه های دیگه مقایسه نمی کنید؟ کرایه اش کجا میره؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
بنده خدا ! دکه های پارک صفه مال نور چشمی هاست. حالا بیاند جلوی خودشان را بگیرند.
بهترین راه خرید مایحتاج در سطح شهر و بردن به آنجاست.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار