لیگ برتر
عملکرد سرخپوشان تبريزي در نقل و انتقالات اين فصل از دو جهت قابل بررسي است؛ نخست جذب مهره‌هاي موثر و سپس از دست دادن مهره‌هاي قابل ! کنار هم قرار دادن اين دو موضوع مي‌تواند به مانند يک شمشير دو لبه براي تراکتورسازان باشد .
کد خبر: ۶۶۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۹ 26 July 2015

تغييرات در دروازه
در فصل گذشته تراکتورسازي دروازه خود را نا امن مي‌ديد و به همين منظور کادرفني اين تيم دست به تغييرات بنيادين زد و هر دو گلر فصل گذشته خود را در ليست خروجي قرار داد . از سوي مقابل محمدرضا اخباري و مهرداد طهماسبي جذب اين باشگاه شدند تا بتوانند ضعف فصل گذشته را پوشش دهند . کمي جلوتر و در قلب خط دفاع تراکتوري‌ها در فصل گذشته با مشکلاتي مواجه بودند و خريد‌هاي اين تيم در پيش فصل نيز کافي به نظر نمي‌رسيد تا نخستين چالش پيش روي توني همين مورد باشد. در جناح چپ خط دفاعي تراکتور، گرداني از اين تيم جدا و کاردوسو برزيلي براي اين پست انتخاب شد .
جدايي کاپيتان و آندو
بزرگترين تغييرات تراکتورسازان مربوط مي‌شود به هافبک‌هاي دفاعي اين تيم که در اين پست دو مهره شاخص را از دست دادند . مهدي کياني و آندو تيموريان از تراکتور جدا شدند تا اين تيم با چالشي جدي در اين پست مواجه شود . آندو تيموريان اگر چه در نيمه‌هاي راه به اين تيم پيوست اما نقش محوري در تراکتورسازي داشت . از سوي مقابل دوسانتوس موريرا در اين پست جذب شده است و بايد ديد اين بازيکن مي‌تواند جايگزين شايسته‌اي براي مهره‌هاي جدا شده باشد يا خير.
بهينه سازي هافبک‌هاي رو به جلو
در اين زمينه تراکتورسازان نسبت به فصل گذشته بهينه سازي انجام دادند و تقويت شده‌اند . سروش رفيعي و بختيار رحماني مي‌توانند نقش موثري در اين تقويت داشته باشند و با حضور اين بازيکنان توان زيادي به تراکتور داده مي‌شود . در فصل گذشته تراکتوري‌ها در بازيکن پشت مهاجم مشکلاتي داشتند و بازيکن تخصصي اين پست را در اختيار نداشتند که بختيار رحماني مي‌تواند تا حدود زيادي اين نقيصه را مرتفع کند.
از دست دادنِ مهره موثر
لوسيانو ادينهو يک فصل رويايي را در تبريز سپري کرد و از دست دادن اين بازيکن مسلما بزرگترين شکست تراکتورسازان در فصل نقل و انتقالات محسوب مي‌شود . براي رفع اين خلأ سرخپوشان به دنبال جذب حمزه يونس رفتند و بايد ديد که اين بازيکن مي‌تواند همانند ادينهو در نقش يک منجي ظاهر شود يا خير .
جمع بندي نهايي
به طور کلي خريدهاي خوبي در تراکتور انجام شده است اما از سوي مقابل مهره‌هاي کليدي تراکتورسازان جدا شده‌اند و نخستين چالش پيش روي کادر فني اين تيم ايجاد هماهنگي ميان مهره‌هاي جديد است ، کاري که زمان بر خواهد بود و بايد ديد توني مي‌تواند از عهده ش برآيد يا خير . از سوي ديگر در خصوص کيفيت بازيکنان جديد اين تيم نمي‌توان چندان قضاوت کرد و در ادامه هنر تيم بستن توني مشخص خواهد شد .

محمدرضااخباری رو داریم که واکنش های خوبی دارد،

۴ مدافع بازیساز داریم(حمودی،کاردوسو،شجاع-،مزی)

هافبک دفاعی داریم که به خوبی حمله حریف رو قطع و بازیسازی میکنه(آگوستو سزار)

هافبک دفاعی دیگه ای داریم که به خوبی میتونه با پاس های خودش توپ رو باز دفاع به حمله انتقال بدهد(عبدالله زاده)

هافبک تهاجمی داریم که در شوت زدن و خلق موقعیت عالی است(بختیار رحمانی)

پیستون راستی داریم که هم تکنیکی هستش و هم گلزن(رفیعی)

پیستون چپی داریم که سرعتی و گلزن هست(کریمی)

مهاجم نوکی داریم که موقعیت شناس, تمام کننده قهار و سرزن است(یونس)

با این ترکیب عالی قهرمان لیگ چهاردهم تراکتور خواهد بود البته باید بین بازیکنان هماهنگی لازم نیز وجود داشته باشد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :