مدیرکل میراث فرهنگی قم:
مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری استان قم از تهیه طرح تفصیلی ویژه بافت تاریخی قم خبر داد و گفت: محدوده بافت تاریخی قم حدود ۳۱۵ هکتار است.
کد خبر: ۶۶۳۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۱ 03 October 2018

 

به گزارش تابناک قم، حمید یزدانی گفت: مرحله مطالعات و شناسایی بافت تاریخی قم به اتمام رسیده است و به زودی ضوابط آن تدوین خواهد شد.

وی ادامه داد: در شورای فنی میراث فرهنگی قم، مطالعات و شناسایی بافت، طی جلسات متعدد مورد بررسی و موشکافی قرار گرفت و نکات کلیدی مورد نیاز جهت اعمال در روند مطالعات به مشاور طرح ارائه گریده است.

مدیرکل میراث فرهنگی قم افزود: بافت‌های تاریخی شهرها از مهمترین فضاهای شهری هستند که علاوه بر ویژگی‌های معماری و شهرسازی، واجد ارزش‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ... می‌باشند.

وی با بیان اینکه بی‌توجهی به ارزش‌های تاریخی و هویتی بافت تاریخی آثار ارزشمند تاریخی و معماری را در حال تخریب قرار خواهد داد، گفت: حفظ، احیاء و معرفی بافت تاریخی گامی مؤثر جهت حفظ هویت ملی و تاریخی شهرهاست.

یزدانی گفت: محدوده بافت تاریخی قم حدود ۳۱۵ هکتار است و با توجه به اینکه قم به عنوان پایگاه انقلاب اسلامی و مرکز تشیع شناخته می‌شود از مسئولان استان انتظار می‌رود توجه ویژه‌ای به حفظ و احیاء آن داشته باشند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار