مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: ۵ راهکار برای کاهش نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان آذربایجان غربی در قالب ارائه تسهیلات متنوع و طرح‌های حمایتی اجرا می‌شود.
کد خبر: ۶۶۰۶۰۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۶ 27 September 2018

به گزارش تابناک آذربایجان غربی رضا نقی زاده  با اشاره به نرخ بیکاری آذربایجان غربی اظهار داشت: فاکتورهای مختلفی در افزایش نرخ بیکاری دخیل است رکود در بازار از جمله فاکتورهای تأثیر گذار این نرخ است رتبه‌ای که آذربایجان غربی در کشور دارد قابل رضایت نیست و باید رتبه به سطح پایین‌تری آورده شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: نرخ بیکاری استان آذربایجان غربی درسال 96 در کشور 14.3 درصد بود که این نرخ بیکاری در کشور 12.1 درصد است که استان آذربایجان غربی رتبه 18 بیکاری را در سطح کشور کسب کرده است.

وی با اشاره به نرخ بیکاری در بهار 97 افزود: این نرخ در کشور12.1 درصد است که در استان آذربایجان غربی 14.9 درصد محسوب می‌شود که در رتبه 17 کشور قرار گرفته‌ایم این نرخ از درصد قابل‌قبول کشوری بالاتر است نسبت به فصل مشابه سال قبل 3.9 درصد افزایش‌یافته است.

وی اظهار داشت: در سال 95 نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان 18.6 درصد بود و در سال 96 این نرخ به 22.7 درصد رسیده است که 4.1 درصد افزایش  در عرض یک سال افزایش‌یافته بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت: تعداد بیکاران تحصیل‌کرده در سال 95 حدود 32 هزار نفر بود که این تعداد در سال 97 به طور چشمگیری افزایش‌یافته است و به تعداد 47 هزار 706 نفر رسیده که از نرخ بیکاری کشور هم افزایش داشته است بنابراین این وضعیت بیکاران تحصیل‌کرده به هیچ‌وجه قابل‌قبول نیست.

وی بیان کرد: تا سال 95 وضعیت مطلوبی در نرخ بیکاری حاکم بود که امسال و سال پیش با افزایش نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان مواجه شدیم، اما کریر سرویس جز برنامه‌های است که برای کاهش بیکاری در نظر گرفته‌شده است که هنوز نتیجه مطلوبی دیده نشده است.

وی افزود: کریر سرویس یعنی توانمندسازی دانشجویان در داخل دانشگاه و در این حوزه با حدود 8 دانشگاه توافق‌نامه امضاشده است که نرخ بیکاری را به‌طور چشمگیر کاهش بدهیم.

نقی زاده در مورد برنامه‌های در نظر گرفته‌شده برای افزایش اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی اظهار داشت: اقداماتی از جمله پرداخت تسهیلات روستایی و عشایری، اجرای طرح کارورزی، اجرای طرح مشوق‌های بیمه‌ای برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی از جمله اقدامات انجام‌شده در حوزه ایجاد اشتغال در میان فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار