کد خبر: ۶۵۷۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۶ 24 July 2015
پایگاه خبری ریواس به قلم رحیم بنام تحلیلی در خصوص پاسخ بزرگواری به یک سئوال در این پایگاه درج کرده است.

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد  آقای بزرگواری در پاسخ به سوال نشریه مهروند در خصوص حضور یا عدم حضور خود در انتخابات آینده، اگرچه قصد داشت زیرکانه موفقیت های ادوار گذشته‌ی خود را به حمایت از بالا و نیروهای حزب‌الهی و کارنامه قابل قبول خود منتسب کند، در عین حال احتمال شکست خود در دور جدید رقابت انتخاباتی مجلس شورای اسلامی چه با حضور و چه با عدم حضور را به بی‌توجهی مردم نسبت به عملکرد خود و توجه آنان به شایعات پیشگویی کرد!

*آیا امکان دارد آقای بزرگواری در انتخابات آینده احساس مسولیت نکند و وارد انتخابات نشود؟

در دور اول مردم،نیروهای حزب الهی و جریان من را آورد. دور دوم عملکردم من را آورد. دور سوم هم اگر کارنامه من قابل قبول بود و مردم خواستند و نیروها پای کار بودند (اینطور هم نیست که خودم تنها وارد انتخابات شوم) جریانات از بالا و پایین حمایت کند انشالله وارد انتخابات می شوم. اما اگر فهمیدم مردم توجهی به کارنامه من ندارند و به تبلیغات و شایعات بیشتر توجه می کنند احتمال دارد کاندیدا نشوم.

پاسخ نماینده مردم چهار شهرستان کهگیلویه و بهمئی جای بسی تامل دارد آنجا که می‌گوید: اگر فهمیدم مردم توجهی به کارنامه من ندارند و به تبلیغات و شایعات توجه می‌کنند احتمال دارم کاندیدا نشوم!

به بیانی عامیانه، مردم‌سالاری یعنی اینکه اصل مردم هستند و حقیقت را مردم تشخیص می‌دهند. مهمتر از این مفهوم، پذیرفتن این اصالت و حقیقت، آن‌هم در هر شرایطی است!

برخی جریانات و گروه‌ها مردم را تا جایی قبول دارند که خود مقبول مردم واقع می‌شوند و هر آن‌جا که مردم دست رد بر سینه‌ی آنان می‌زنند آنان بلادرنگ مردم را متهم به عوام بودن، نداشتن درک صحیح، متاثر از شبکه‌های ماهواره‌ای، متاثر از شایعات و تبلیغات و مواردی از این دست می‌کنند.

البته همه‌ی این‌ها ریشه در نوع نگاه و تفکر حاکم بر جریانات تمامیت‌خواه و اقتدارگرا دارد و به نظر می‌رسد مرز میان تفکر اقتدارگراو مردم‌سالار به همین موضوع برمی‌گردد؛ یعنی جایگاه مردم و زاویه‌ای که به نقش مردم نگاه می‌شود. تفکری که خود را قیم و ولی مردم می‌داند با تفکری که مردم را ولی نعمت و محور و اصل می‌داند در دو سوی مقابل هم قرار دارند و فاصله‌ی این دو تفکر به درازای فاصله‌ی میان تمامیت‌خواهی و دموکراسی‌خواهی می‌باشد.

تفکری که در پاسخ محمدعلی بزرگواری به سوال فوق مشهود است؛ توجه مردم به شایعات به جای توجه به عملکرد و درک صحیح از کارنامه من!

در حالیکه تفکر مردم‌خواه و دموکراسی‌خواه در پاسخ به این سوال، پاسخ می‌دهد: اگر مردم کارهای اینجانب را کافی ندانستند یا در شان خود نپنداشتند یا کسی را بهتر از بنده برای خدمتگزاری تشخیص دادند، احتمال دارد کاندیدا نشوم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار