علی خاوری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع شرکت کنندگان این آزمون، یک هزار و 576 نفر زن و شش هزار و 510 نفر مرد هستند.
کد خبر: ۶۵۷۱۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵ 24 July 2015
علی خاوری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع شرکت کنندگان این آزمون، یک هزار و 576 نفر زن و شش هزار و 510 نفر مرد هستند. 

وی اظهار کرد: به منظور اجرای قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان ، این آزمون طی دیروز و امروز در استان برگزار شده است. 

خاوری یادآور شد: آزمون های ورودی به حرفه مهندسان و کاردان های فنی در رشته های عمران و نظارت، معماری و نظارت، ترافیک، شهرسازی و نقشه برداری برای مهندسان و کاردان ها و معماری اجرا، نظارت اجرا و صلاحیت اجرا روز گذشته (پنجشنبه) برگزار شد .

وی اضافه کرد: امروز نیز آزمون رشته های عمران ، محاسبات، تاسیسات برقی و تاسیسات مکانیکی و معماران تجربی و معماران طراحی در حال برگزاری است. 

به گفته خاوری؛ آزمون ورود به حرفه مهندسان و کاردان های فنی از سال 76 سالی یک بار در گیلان برگزار می شد که در سه چهار سال اخیر، این آزمون سالانه دو بار در استان برگزار شده است. 

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان هدف از برگزاری آزمون نظام مهندسی را تعیین سطح مهندسان به منظور اخذ پروانه اشتغال به کار و ورود به حرفه مهندسان عنوان و تصریح کرد: این آزمون برای تایید و اخذ صلاحیت در سه بخش طراحی، نظارت و اجرا برگزار که در صورت قبولی به داوطلبان مهندسی مدرک پایه سه اعطا می شود. 

وی ادامه داد: همچنین برای پذیرفته شدگان در این آزمون، پس از تکمیل مدارک مورد نیاز، پروانه اشتغال مهندسی و کاردانی صادر می شود. 

خاوری زمان اعلام نتایج این آزمون ها را اواخر آبان ماه سال جاری ذکر و اضافه کرد: نتایج این آزمون از طریق وبسایت دفتر امور مقررات ساختمان به نشانی www.inbr.ir به اطلاع شرکت کنندگان خواهد رسید.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار