معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان :
به گزارش تابناک سمنان ،معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: امسال برای حفاظت از اراضی ملی 12 میلیارد ریال از صندوق توسعه ملی تخصیص یافت.
کد خبر: ۶۵۴۹۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳ 13 September 2018
به گزارش تابناک سمنان ،محمد علی سفیدیان روز دوشنبه افزود : براساس برنامه ریزی ها، اعتبار تخصیص یافته امسال در زمینه مبارزه با آفات با اولویت اورس واش ، اجرای طرح کمربند حفاظتی و طرح حدنگاری هزینه می شود.
وی بیان کرد: اجرای طرح حدنگاری در وسعت 72 هزار هکتار با اعتبار پنج میلیارد و 400 میلیون ریال، مبارزه با آفت اورس واش در وسعت 760 هکتار با اعتبار 2 میلیارد و 240 میلیون ریال و اجرای طرح کمربند حفاظتی در وسعت 52 کیلومتر هدفگذاری شده است.
سفیدیان تصریح کرد : وسعت رویش درختان اورس در استان سمنان حدود یکهزار و 400 هکتار است و سال گذشته در سطح 700 هکتار مبارزه با آفت اورس واش انجام شد.
معاون حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان سمنان ادامه داد: هزینه مبارزه با آفت اورس واش به ازای هر هکتار چهار میلیون ریال است.
وی خاطر نشان کرد : امسال به منظور حفاظت از عرصه های منابع طبیعی در قالب طرح حفاظت مشترک، تعهد منابع طبیعی 700 هزار هکتار است اما برای یک میلیون هکتار برنامه ریزی شده است.
وی افزود : این طرح تاکنون در قالب 350 طرح مرتعداری و در گستره 500 هزار هکتار اجرایی شده است. 
سفیدیان یادآور شد : تا پایان سال 500 هزار هکتار دیگر حفاظت مشترک انجام می شود.
معاون حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان سمنان بیان کرد: اکنون در شهرستان شاهرود 121 طرح به مساحت 544 هزار هکتار بیشترین و در شهرستان آرادان 16 طرح به مساحت 50 هزار هکتار، کمترین طرح حفاظت مشترک اجرا شده است.
به گزارش  تابناک سمنان ، عرصه منابع طبیعی استان سمنان 9 میلیون و 700 هزار هکتار وسعت دارد که شامل پنج میلیون و 200 هکتار بیابان، سه میلیون و 700 هزار هکتار مرتع و 352 هزار هکتار جنگل است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار