احسان و عرفان طاهری فرد دانش آموزان دوقلوی شیرازی که در آزمون ورود به دانشگاه های سراسری (کنکور) امسال رتبه های 5 و 6 کشور را کسب کردند، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از توکل به خدا، پشتکار و حرکت هدفمند و با برنامه به عنوان راز موفقیت خود یاد کردند.
کد خبر: ۶۵۲۳۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰ 23 July 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا:احسان طاهری فرد که در میان داوطلبان رشته علوم تجربی رتبه پنجم کشور را کسب کرده است، چهارشنبه در این باره به خبرنگار ما گفت: بر این باورم که از آنجا که حرکت و هدف ما در راستای اراده خداوند بود، خدا نیز به ما قوت و آرامش داد تا در کنکور موفق شویم.

دانش آموز دبیرستان شهید دستغیب یک ناحیه دو آموزش و پرورش شیراز اظهار کرد: پدر و مادرمان نیز آرامش و فضای مناسبی را برای ما در خانه ایجاد کردند و از طرفی، دبیران و مدرسه محل تحصیل هم در دستیابی به این موفقیت تاثیر زیادی داشتند.

وی درباره مدت زمان مطالعه خود و برادرش در هر روز گفت: از تابستان سال قبل از کنکور که مطالعه را به شکل جدی شروع کردیم، روزانه حدود 11 تا 12 ساعت درس می خواندیم و این مدت در زمستان 93 و بهار 94 به 13 تا 13.5 ساعت درروز افزایش پیدا کرد.

دارنده رتبه پنجم کنکور تجربی اظهار کرد: برای هر ماه برنامه درسی خاصی را به اتقاق برادرم طرح ریزی می کردیم و در برهه های زمانی که با توجه به نزدیکی به کنکور حساس بود، به صورت هفتگی برنامه ریزی می کردیم و برنامه را به طور کامل اجرا می کردیم و حتی اگر عقب می افتادیم از خواب و زمان غذا خوردن خود نیز می گذشتیم.

وی گفت:به طور کلی مدرسه اولویت اول ما بود و از فرصت حضور دبیران خوب در مدرسه به خوبی بهره گرفتیم.

احسان طاهری فرد اظهار کرد: به طور کلی اهل مطالعه بودیم اما تا قبل از پیش دانشگاهی تست کمتر می زدیم اما از نیمسال دوم سال سوم دبیرستان و پس از آن پاسخ دادن به پرسش های چهار گزینه ای را به طور جدی تری در دستور کار قرار دادیم.

وی ادامه داد: ما مشاور خاصی نداشتیم اما از حدود یک سال قبل از کنکور در آزمون های هفتگی برخی موسسه ها و امتحان های سنجش پایانی کل کتاب های درسی، شرکت می کردیم.

دارنده رتبه پنجم کنکور تجربی سال 94 از شهر شیراز با بیان این که در کلاس های آموزشی موسسه های آمادگی کنکور شرکت نکرده است، گفت: دبیران خوب و برجسته مدرسه، ما را از کلاس ها و موسسه های بیرون از مدرسه بی نیاز کرد.

احسان طاهری فرد ادامه داد: به کنکوری های سال 95 توصیه می کنم که از خداوند یاری بگیرند، هدف بزرگی را برای تحصیل در دانشگاه مدنظر قراردهند و با تلاش و پشتکار دوچندان برای تحقق آن بکوشند، دراین مسیر احساس خستگی نکنند و ارتباط با خدا را نیز حفظ کنند.

احسان درباره چرایی رتبه پنج خود و رتبه شش برادرش در کنکور امسال گفت: این گونه نبود که پرسش های همه درس ها را مانند یکدیگر جواب داده باشیم، به عنوان نمونه، من در دو درس تخصصی بهتر جواب دادم و برادرم در دو درس تخصصی دیگر و به سبب این که ضریب یکی از درس هایی که من بهتر جواب داده بودم بالاتر بود من رتبه بهتری کسب کردم.

عرفان طاهری فرد برادر احسان نیز این موضوع را تایید کرد و اظهار داشت:من و برادرم در همه درس ها قوی بودیم، من سرجلسه کنکور زمان بیشتری برای تست های ریاضی اختصاص دادم اما برادرم زمان بیشتری را به زیست شناسی اختصاص داد و از آنجا که ضریب زیست شناسی بیشتر بود، رتبه اش بهتر شد و در مجموع بیشتر درس ها را بالای 90 درصد پاسخ مثبت داده ایم.

دارنده رتبه شش کنکور تجربی سال 94 به داوطلبان کنکور سال آینده توصیه کرد که از خدا کمک بخواهند که یک سال درس خواندن را با موفقیت پشت سر بگذارند، برای این کاربرنامه ریزی دقیق و جامعی برای طول سال تحصیلی داشته باشند و به طور دقیق مشخص کنند که در چه زمانی یک کتاب را می خوانند و چه زمانی باید به مرور کتاب اختصاص یابد، چرا که تکرار مطالب نیز در موفقیت مهم است.

این دانش آموز شیرازی درباره برنامه درسی روزانه خود نیز گفت: بعد از نماز صبح، دو ساعت درس می خواندم و 15 دقیقه استراحت می کردم و این وضعیت ادامه می یافت تا اذان ظهر که حدود یک ساعت را به خواندن نماز، ناهار و استراحت اختصاص می دادم و پس از آن نیز برنامه دو ساعت مطالعه و 15 دقیقه استراحت را تا اذان مغرب ادامه می دادم و پس از شام خوردن و استراحتی کوتاه تا ساعت 11:30 یا 12 شب درس می خواندم.

وی ادامه داد: اگر در این میان خسته بودم، می خوابیدم. البته این موضوع کمتر اتفاق افتاد و هر بار که خوابیدم اجازه نمی دادم که خوابم بیش از یک ساعت طول بکشد.

احسان و عرفان طاهری فرد این دو قلوهای شیرازی که در کنکور تجربی سال 94 درخشیدند، به دنبال تحصیل در رشته پزشکی هستند.

آنها که در دبیرستان در یک مدرسه بودند اما در دو کلاس متفاوت ، اظهار کردند:هنوز دانشگاه محل تحصیل خود را انتخاب نکرده اند و احتمال دارد که از میان دانشگاه های علوم پزشکی شیراز و شهید بهشتی تهران، یکی را برای تحصیلات دانشگاهی خود انتخاب کنند.

دانش آموزان استان فارس در کنکور 94، شش رتبه تک رقمی را در چهارگروه از پنج گروه آزمایشی به خود اختصاص دادند این در حالی است که در کنکور سال 93 تنها یک رتبه تک رقمی به دانش آموزان این استان اختصاص داشت.

علاوه بر احسان و عرفان طاهری فرد دانش آموزان دوقلوی شیرازی که در رشته تجربی رتبه های 5 و 6 کشور را کسب کردند، مهدی لطافتی و امیر حسینی دیگر دانش آموزان شیرازی نیز در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی موفق به کسب رتبه های 4 و 5 کشور شدند.

همچنین صدف وفا از دبیرستان فرهنگ ناحیه دو شیراز رتبه 8 کنکور تجربی را کسب کرد.

یاسمین فروتنی دانش آموز دبیرستان فرزانگان ناحیه دو شیراز هم در رشته زبان انگلیسی رتبه دوم کشور را به دست آورد.

به گفته ناصر قجری معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس، برای نخستین بار در 10 سال اخیر این استان توانسته این تعداد رتبه تک رقمی کنکور را به خود اختصاص دهد.

به گفته نماینده تام الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در استان فارس،درآزمون سراسری امسال 880 هزار و 756 نفر از سراسر کشور متقاضی ورود به دانشگاه ها ثبت نام کرده بودند.

سید محسن تقوی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز اظهار کرد: 71 هزار و 490 داوطلب کنکور در استان فارس برای ورود به دانشگاه های دولتی و مراکز آموزش عالی کشور (کنکور) نام نویسی کرده بودند که از این تعداد 29 هزار و 471 نفر در شهر شیراز و مابقی از دیگر نقاط فارس در این آزمون شرکت کردند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
سعی میکنم من هم این این دوبرادردقیق بخونم خیلی ممنون من وهم متحول کردن من هدفم پزشکی تهران است اماالان احساس خستگی میکنم ک باخواندن این مقاله دیگ احساس خستگی ندارم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار