بسته ویژه کشوری تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۶۵۲۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۵ 23 July 2015
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.


ترکیب پرسپولیس مشخص شد


در این بازی سوشا مکانی، محسن بنگر، مارکو ماریچ، رامین رضائیان، بابک حاتمی، فرشاد احمدزاده، هادی نوروزی، مهرداد کفشگری، کمال کامیابی‌نیا، میلاد کمندانی و علی علیپور به میدان خواهند رفت.

این بازی طبق برنامه از ساعت 17 به وقت محلی و 18:30 به وقت تهران در ورزشگاه شهر گیزیلچه حمام برگزار خواهد شد.


کنایه رسایی به شادی برخی پس از توافق

یک عضو جبهه پایداری خطاب به برخی از رسانه‌ها که به گفته او به جشن و پایکوبی برای بازگشت آمریکا به کشور پرداخته‌اند گفت که اگر انقلابی نیستید و عزت ایرانی ندارید حداقل مثل آمریکایی‌ها باشید.

حجت الاسلام حمید رسایی گفت: متاسفانه بعد از جمع بندی در وین که مراحل قانونی‌اش را طی نکرده است‌، شاهد جشن و پایکوبی عده‌ای برای بازگشت آمریکا به کشور بوده‌ایم. همچنین شاهد بزک کردن دشمنی‌های آمریکا در برخی رسانه‌های کشور بودیم به طوری که برای اظهار چاکری به دولت جنایتکار آمریکا آب از لب و لوچه‌ آنها آویزان شده است.

وی افزود: این رسانه‌ها تیترهایی می‌زنند که انگار ملت ایران با آمریکا پسرخاله شده است! آن هم برای متنی که هنوز سرنوشتش معلوم نیست که آیا به نفع ملت ایران است یا نه. همچنین اینکه آیا مجلس ایران به این متن رای می‌دهد یا خیر؟

وی ادامه داد: این متن نیز که رئیس دولت آمریکا و رئیس جمهور محترم ما دو برداشت متفاوت از آن دارند. تجربه ثابت کرده که دولتمردان آمریکایی هرگز حقوق ملت ما را به رسمیت نشناختند و به تعهداتشان پایبند نبودند. حال جای تعجب از این رسانه‌هاست که تمام ظلم‌های آمریکا به ملت ایران را قبل و بعد از انقلاب فراموش کرده‌اند این جماعت حتی از آمریکایی‌ها نیز پست‌تر هستند.

این عضو جبهه پایداری‌ خاطر نشان کرد: حرف من با این رسانه‌ها که آمریکا را بزک می‌کنند‌، این است که اگر انقلابی و ایرانی نیستید حداقل آمریکایی باشید! سی و پنج سال قبل چند دانشجو جاسوس خانه آمریکا را اشغال کردند ولی آمریکایی‌ها هنوز سی و پنج سال است که این ضربه ملت ایران را فراموش نکرده‌اند به طوری که وقتی دولت یازدهم سفیرش را برای سازمان ملل معرفی کرد‌، به دلیل اینکه این فرد چند خط را در لانه جاسوسی ترجمه کرده بودند ویزا ندادند.

رسایی ادامه داد: در این شرایط برخی‌ها بعد از این توافقنامه‌ای که هنوز سرنوشتش مبهم است‌، چنان برای خوش آمدگویی آمریکایی‌ها دم تکان می‌دهند که آدم تعجب می‌کند. یا اشباح الرجال ولا رجال. اگر انقلابی نیستید وعزت ایرانی ندارید حداقل مثل آمریکایی‌ها باشید و انقدر زود ضربه‌ای که ملت ما به آنها زده است را فراموش نکنید.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس اضافه کرد: حمایت آمریکا از کودتای 28 مرداد‌، حمایت آمریکا از دیکتاتوری به نام محمدرضا شاه‌، حمایت از دیکتاتوری به نام صدام و حمله نظامی به طبس را فراموش نکنید. حمله نظامی آمریکا به هواپیمای مسافربری، حمایت آمریکا از منافقین خون‌خوار و سی و پنج سال تحریم ظالمانه علیه ملت ما و استمرار تحریم‌ها حتی بعد از توافقنامه وین و نقش آمریکا در کودتای فتنه 88 را فراموش نکنید. مرد باشید و یک ایرانی باشید. یک ایرانی هرگز ظلم ستمکاران را فراموش نمی‌کند.

روحانی جواب مخالفان توافق را داد

رییس جمهوری با تأکید بر اینکه تصویب قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد یک رویداد کم‌نظیر در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است، گفت: ایران به دنبال اثبات حق غنی‌سازی بود و امروز سازمان ملل شورای امنیت به صراحت حق غنی‌سازی کشور ما را پذیرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جلسه هیأت دولت با بیان اینکه «تا پیش از این سازمان ملل و شورای امنیت براساس نظر برخی منابع غیرموثق اعلام می‌کرد که جمهوری اسلامی ایران تخلف کرده و نمی‌تواند غنی‌سازی داشته باشد»، اظهار داشت: اگر چه توافق ایران با کشورهای ۱+۵ برای مدت زمانی مشخص محدودیت‌هایی ایجاد می‌کند، اما بنا به اظهار نظر متخصصان لطمه‌ای به ادامه و پیشرفت این فناوری در کشور ما نخواهد زد.

رییس شورای عالی امنیت ملی افزود: طرف مقابل مدعی است که براساس این توافق ایران نخواهد توانست در کمتر از یکسال به بمب اتمی دست یابد، اما این ادعایی مضحک است. زیرا ملت ایران هیچگاه به دنبال ساخت سلاح‌های کشتار جمعی نبوده و آن را خلاف اخلاق، فقه و فتوای رهبر معظم انقلاب می‌داند. در دکترین امنیتی ایران ساخت چنین سلاحی در دستور کار نیست و اگر تکرار این ادعا برای آنها موفقیت محسوب می‌شود، اشکال ندارد که از این موفقیت خوشحال باشند.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه شورای امنیت و سازمان ملل متحد امروز تحریم‌های ظالمانه را لغو کرده است، گفت: آنها با زبان حقوقی پذیرفته‌اند که تحریم‌ها تأثیری بر جمهوری اسلامی ایران نداشته و باید آن را کنار بگذارند، همان دستگاه‌هایی که قطعنامه‌ها را علیه ایران وضع کردند، امروز خودشان آنها را کنار گذاشتند که این موضوع خیلی مهم است.

روحانی با اشاره به اینکه اکنون پرونده ادعایی علیه ایران از ذیل فصل هفتم شورای امنیت سازمان ملل متحد خارج شده است، گفت: به این ترتیب سازمان ملل و شورای امنیت خودشان قطعنامه داده‌اند که دیگر ایران را مخل صلح و امنیت جهانی نمی‌دانند و این موفقیت بزرگی است.

رییس جمهوری تصریح کرد: مردم ایران بزرگی و عظمت اتفاق رخ داده را می‌داند و این پیروزی ملی متعلق به همه مردم است. باید در چنین جایی که مسأله‌ای مربوط به منافع ملی است، منافع جناحی و گروهی را کنار بگذاریم و از موفقیت به دست آمده حمایت کنیم.

روحانی با بیان اینکه هم نقد منصفانه و هم بیان نقاط مثبت امری حائز اهمیت است، گفت: ما در میدانی حضور داشتیم که یک طرف ایران و یک طرف دیپلمات‌های شش قدرت جهانی حضور داشتند. در این رقابت داور هم هم‌فکر و هم‌سوی با تیم رقیب بود و اگر می‌خواست سوت بزند به نفع آنها اقدام می‌کرد. در چنین مسابقه‌ای، تیم ایران پیروز شد.

رییس جمهوری افزود: حتی در یک مسابقه و بازی فوتبال وقتی می‌گوییم برنده یا موفق شدیم، معنایش این است که سه گل زده و دو گل خورده‌ایم، حالا عده‌ای بگویند که می‌شد از فلان فرصت هم استفاده کرد و گل‌های بیشتری زد. باید دید که در مقابل چه تیمی بازی کرده‌ایم و الا اگر در کنار گود نشسته و تماشاچی باشیم، می‌توانیم درخواست‌های بیشتری هم مطرح کنیم.

روحانی با بیان اینکه این موفقیت و پیروزی ناشی از لطف خداوند، توجهات حضرت ولی عصر(عج) و ایستادگی و پشتیبانی مردم، حمایت‌های رهبر معظم انقلاب و همه قوا و دولت بود، خاطر نشان کرد: ما به تیم مذاکره‌کننده کشورمان که در عرصه‌های سیاسی فنی و حقوقی کار بسیار بزرگی انجام دادند، افتخار می‌کنیم.

رییس شورای عالی امنیت ملی تأکید کرد: تعامل سازنده کلید حل مسأله و پیروزی بود که این راه از ابتدا توسط دولت انتخاب شد. ما مانند برخی نگفتیم که مذاکره با آنها فایده‌ای ندارد و یا معتقد نبودیم که در دنیای سیاست جز راه تسلیم و یا تقابل راه دیگری وجود ندارد. اگر چه ملت ما در دفاع از حقوق خود هیچگاه تسلیم نخواهد شد، اما گفتیم می‌توان با تعامل سازنده راه سومی در پیش گرفت و این استراتژی ابتدا در توافق موقت ژنو کارگشایی خود را نشان داد.

رییس جمهوری با بیان اینکه در دنیای پیچیده امروز روشن است که نباید در عرصه‌های مختلف به هیچ‌ طرفی صددرصد اعتماد کرد، گفت: امروز شرایط کشور باید شرایط امید، نشاط و فضای بهتر در آینده برای کار و رونق اقتصاد باشد. کسانی که دنبال تولید و صادرات هستند، باید آینده را بهتر ببینند، کسانی که دنبال گشایش سیاسی و فرهنگی هستند، باید امیدوارتر باشند و آنهایی که به دنبال رابطه بهتر کشور با همسایگان و مسلمانان منطقه هستند نشانه‌های آن را می‌توانند ببینند. اکنون فصل تحول، نشاط و امیدآفرینی در عرصه کار و اقتصاد فرا رسیده است.

رییس شورای عالی امنیت ملی افزود: کسانی نیز که به قدرتمند شدن کشور در حوزه نظامی و دفاعی فکر می‌کنند، باید امید را پیش رو ببینند. چون بدون تردید موضع ایران در منطقه تقویت خواهد شد. اما این رخداد به ضرر هیچ‌یک از همسایگان و کشورهای مسلمان نخواهد بود این توهمی است که اگر ایران قدرتمند شود، پس در امور داخلی دیگران دخالت می‌کند، ما مداخله را ناصحیح و غلط می‌دانیم و معتقدیم امور هر کشور باید به دست مردم آن کشور سپرده شود. البته ما از مظلوم و ستم‌دیده دفاع خواهیم کرد و در مبارزه با تروریسم که خطری برای منطقه و جهان است تمام توان خود را بکار خواهیم گرفت.

روحانی از ملت ایران خواست تا با روحیه قوی‌تر و مصمم و امید و نشاط بیشتر وارد فضای کار و فعالیت شوند، چرا که بدون حضور و مشارکت مردم در همه عرصه‌ها دولت موفق به پیشبرد امور نخواهد شد و برای هر گامی نیازمند همراهی دولت و ملت است.

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حوادث غیرمترقبه روزهای اخیر در بسیاری از استان‌های کشور، وقوع چنین حوادث طبیعی در دنیا که منجر به بروز خسارت‌هایی می‌شود را اجتناب‌ناپذیر دانست و گفت: در اینگونه حوادث ابتدا باید تا جایی که می‌توانیم پیش‌بینی درست انجام دهیم و با تمام توان به مردم اطلاع‌رسانی کنیم. ضمن اینکه باید در طول سال و در زمانی که اوضاع مساعد است به بررسی وضعیت پرداخته و مراقبت‌های لازم را نسبت به مراحل صدور مجوزهای ساخت در حریم رودخانه‌ها، احداث پل‌ها، موانع ایجاد شده در مسیل‌ها و نظایر آن داشته باشیم.

روحانی ضمن تسلیت به خانواده‌هایی که عزیزان خود را در حوادث اخیر از دست داده‌اند، افزود: باید از حوادث غیرمترقبه برای آینده نیز درس بگیریم تا در صورت وقوع مجدد خسارت‌ها را کاهش، امدادرسانی را افزایش و آسیب‌های وارد شده به مردم را جبران کنیم. دولت تمام مساعی خود را به کار گرفته است تا اگر برای برخی خانواده‌ها مشکل و آلامی بوجود آمده به آنها کمک شود.

رییس جمهوری در ابتدای سخنان خود با ابراز خرسندی از گسترش فضاهای معنوی در ماه مبارک رمضان در کشور، از حضور مردم در راهپیمایی روز قدس و حمایت از آرمان‌ قدس و ملت مظلوم فلسطین قدردانی و از دعای خیر مردم برای پیشرفت و رفاه کشور و حمایت از نظام و دولت تشکر کرد.

بزرگتر از عربستان هم جرات حمله را ندارند

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به تهدید نظامی ایران توسط یکی از مقامات عربستانی، گفت: کشورهای بزرگ‌تر از عربستان هم جرأت حرمت‌شکنی ملت ایران را ندارند.

علی اکبر ولایتی در نشست خبری مشترک خود با قائم مقام وزیر امور خارجه سوئیس، اظهار کرد: ما این تهدیدها را از طریق مطبوعات شنیده‌ایم و امیدواریم که عبارات بکار گرفته شده علیه کشورمان درست نباشد.

وی خاطرنشان کرد: ایران قدرت اول منطقه است و کشورهایی که ایران را تهدید نظامی ‌می‌کنند و کشورهایی که به آن‌ها دستور می‌دهند لاف در غربت می‌زنند. به فرض صحت این تهدیدها، باید گفت کشورهای بزرگ‌تر از آن‌ها هم جرأت حرمت‌شکنی ملت ایران را نداشته‌اند.

وی درباره دیدار خود با قائم مقام وزیر امور خارجه سوئیس، خاطرنشان کرد: در این ملاقات گفت‌وگوهایی درباره مسائل دوجانبه مطرح شد. همچنین در مورد همکاری دو کشور در مورد مسائل منطقه‌ای به ویژه سوریه و عراق و تلاش برای همکاری جهانی برای مقابله با تروریست صحبت شد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین افزود: رابطه ایران و سوئیس دیرپا و طولانی است که هیچ‌گاه این رابطه قطع نشده است. ما امیدواریم در آینده این ارتباط گسترش یابد. دولت سوئیس هم مصمم است رابطه خود را با ایران افزایش دهد.

وی در پاسخ به این پرسش که آخرین نهاد تصمیم‌گیر درباره توافقنامه هسته‌ای چه نهادی است؟ گفت: من در این حوزه اطلاع دقیقی ندارم اما شورای عالی امنیت ملی نهادی است که در آن‌جا بحث‌های مهم و استراتژیک نظام مورد گفت‌وگو قرار می‌گیرد. اعضای این شورا نیز سران سه قوه، برخی وزرا و همچنین فرماندهان نیروهای مسلح هستند. شورای عالی امنیت ملی عالی‌ترین مرجع برای تصمیم‌گیری درباره مسائل اساسی کشور است که با حوزه امنیتی و استراتژیکی مرتبط است. البته مصوبات این شورا باید به امضا و تأیید رهبری هم برسد.

وی در پایان درباره قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل نیز گفت: در سال‌های گذشته در چارچوب بند 7 منشور سازمان ملل قطعنامه‌هایی به تصویب رسیده است و اکنون در چارچوب همان بند قطعنامه‌ای برای لغو تحریم‌ها صادر شده است.

ایورسیه قائم مقام وزیر امور خارجه سوئیس نیز در این نشست با اشاره به این‌که توافق هسته‌ای لحظه‌ای مهم برای ایران و جامعه جهانی است، گفت: این توافق بسیار خوب است؛ زیرا ایران را به آغوش جامعه جهانی بازمی‌گرداند و ایران می‌تواند از فواید این توافق بهره ببرد.

وی همچنین با اشاره به این‌که «اکنون دیگر هیچ دشمنی از سوی جامعه جهانی علیه ایران وجود ندارد»، اظهار کرد: در گذشته لحظات سخت و دشوار و اشتباهاتی رخ داده است، اما اکنون دنیا مایل است همکاری خود را با ایران آغاز کند.

وی در پایان افزود: این امتیازی برای من است که مهمان مردم ایران باشم. من قبل از ترک ایران به مشهد هم خواهم رفت و سفر من حامل پیام دوستی دو کشور ایران و سوئیس است.

رای کمیته استیناف اعلام شد؛ راه آهن ماند، پیکان سقوط کرد

به گزارش سايت رسمی فدراسیون، با توجه به استرداد گزارش اوليه سازمان ليگ فوتبال در خصوص استفاده باشگاه راه آهن از بازیکن خارجی بنام مارتين کایونگو موتومبا بنحو غیرقانونی در دیدار مقابل تيم های سايپا، پرسپوليس، استقلال خوزستان، نفت مسجد سليمان و پيکان تهران بر مبنای پاسخ استعلام اخیر باشگاه اردو اسپور ترکيه و اينکه پرونده انضباطی به استناد و براساس گزارش سازمان ليگ تشکيل يافته بود، لذا کميته استيناف ضمن نقض رای قطعی شماره 20 مورخ 1394/4/2 قرار تجديد نظر خواهی باشگاه پيکان تهران نسبت به دادنامه شماره 1850 مورخ 1394/3/3 کميته انضباطی فدراسیون فوتبال را صادر کرد.

متن کامل رای به اين شرح است:

راجع به تجدیدنظرخواهی ویژه باشگاه فرهنگی ورزشی راه آهن شهرری نسبت به رأی قطعی شماره 20 مورخ 94/4/2 صادره از این کمیته که به موجب آن تجدیدنظرخواهی باشگاه فرهنگی ورزشی ایران خودرو نسبت به رأی شماره 185 مورخ 94/3/3 صادر از کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال پذیرفته شده و رأی مزبور در بخش "ج" نقض و نتیجه بازی های باشگاه فرهنگی ورزشی راه آهن شهرری در مقابل تیم های سایپای کرج ، پرسپولیس تهران ، استقلال صنعتی خوزستان ، نفت مسجد سلیمان و پیکان تهران به لحاظ تخلف آن باشگاه در استفاده از بازیکن خارجی به نام مارتین کایونگو موتومبا که با مدارک فاقد اعتبار و به روش غیرقانونی و متقلبانه جذب آن باشگاه شده است سه بر صفر به نفع تیم های یاد شده اعلام گردید . در این مقام با عنایت به ارجاع پرونده به منظور رسیدگی به درخواست مزبور بر اساس ماده 51 آیین نامه انضباطی از سوی رییس محترم فدراسیون فوتبال و عنایت به نامه واصله از سازمان لیگ فوتبال ایران به شماره 110/2218 مورخ 94/4/31 دایر به استرداد گزارش اولیه آن سازمان در اعلام تخلف باشگاه فرهنگی ورزشی راه آهن شهرری و انعکاس مراتب اعتراض باشگاه های مقابل بر اساس پاسخ استعلام شماره 2015/100 باشگاه اردواسپور ترکیه که اشعار می دارد "با توجه به توافقی که میان ما و بازیکن "مارتین کایونگو موتومبا" صورت گرفته است ، قرارداد موجود میان ما و ایشان به صورت شفاهی و دو طرفه فسخ گردیده است . بازیکن مذکور با یکی از کلوپ های مربوط به فدراسیون کشور ایران به تفاهم رسیده و فردا در یک مسابقه حضور خواهد داشت . در این خصوص ، مسئولیت هر نوع پیش آمد غیرمنتظره را به صورت غیرقابل فسخ قبول می نمائیم . لغو ثبت نام بازیکن در کلوپ ها که در فدراسیون فوتبال ترکیه موجود می باشد و انجام اقدامات لازم در جهت ثبت فسخ قرارداد ایشان که به صورت یک طرفه از جانب اردواسپور صورت گرفته است و ارسال ITC ایشان برای فدراسیون طرف مقابل را درخواست می نمائیم "

بنا بر مراتب و عنایت به اینکه پرونده حاضر بر مبنای گزارش سازمان لیگ تشکیل یافته و شکایت متعاقب باشگاه فرهنگی ورزشی ایران خودرو و نیز پیرو گزارش مزبور اقامه گردید و با استرداد گزارش و مبنای رسیدگی صورت گرفته ، موجبی برای صدور حکم و تغییر نتایج بازی های تیم راه آهن فراهم نخواهد بود بعلاوه این که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال نیز به موجب نامه شماره 566/الف/261 مورخ 94/4/14 اعلام داشته رأی صادر در بند "ج" راجع به اعتراض باشگاه فرهنگی ورزشی پیکان قطعی و غیر قابل تجدیدنظرخواهی می باشد لهذا مستنداً به مواد 37 – 41 و 51 آیین نامه انضباطی ضمن نقض دادنامه شماره 20 مورخ 94/4/2 قرار رد تجدیدنظرخواهی باشگاه فرهنگی ورزشی ایران خودرو نسبت به دادنامه شماره 185 مورخ 94/3/3 کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال صادر می گردد.

پایان تجمع معلمان مقابل مجلس با دخالت ناجا

جمعی از فرهنگیان صبح امروز در اعتراض به بازداشت یکی از مقامات سندیکای معلمان در مقابل مجلس تجمع کردند.

اين تجمع بر اساس فراخواني در روزهاي گذشته برگزار شده بود و طبق روال معمول تجمع هاي مقابل مجلس، بدون مجوز برگزار شد. اين تجمع نهايتا با ورود نيروي انتظامي متفرق شده و پايان يافت.

در پي اين رخداد حجت الاسلام ابوترابي فرد نايب رئيس مجلس از تريبون علني در پايان جلسه امروز از وزیر کشور خواست تا موضوع آموزگاران تجمع کننده را بررسی کند. او از تشکيل کمیته مشترکی با همکاری مجلس و دولت براي پیگیر مسائل مهم فرهنگیان خبر داد و ابراز اميدواري کرد که به نتیجه برسد. وزیر آموزش و پرورش، مدیران ارشد سازمان مدیریت و برنامه ریزی و نمایندگان منتخب دو کمیسیون آموزش و برنامه و بودجه در اين کميته حضور دارند.

نوع ورود نيروي انتظامي به اين تجمع سبب شد که علي مطهري نماینده تهران بگويد: «ضروری و معقول نیست که نسبت به این تجمع‌ها حساسیت زیادی نشان داده شود. خصوصا درباره فرهنگیان. حداکثر این است که این ها می‌آیند و حرفشان را می‌زنند و می‌روند».

به گفته وي هر تجمعی مادامی که منجر به آشوب، بی‌نظمی و تخریب نشود باید آزاد باشد. اصل 27 قانون اساسی نیز می‌گوید راهپیمایی اگر مخل مبانی اسلام نباشد آزاد است و حتی نمی‌گوید که باید مجوز اخذ شود؛ البته بعدا در قوانین عادی گفته شده که باید مجوز گرفته شود.

این نماینده مجلس با بیان این که حساسیت درباره‌ی تجمع‌ها موجب تشدید موضوع خواهد شد به برخی بازداشت‌ها در این تجمع اشاره و خاطر نشان کرد:‌ البته من از اتهامات اینها خبر ندارم، اما اگر صرفا هدف از تجمع اظهار نظر باشد، برخورد با آن کار درستی نیست. مجلس باید وارد این موضوعات شود اما متاسفانه کمتر وارد می‌شود. البته تذکر امروز آقای ابوترابی‌تذکر خوبی بود که شاید باعث پیگیری موضوع شود.

گفتني است سيدحسين نقوي حسيني رئيس فراکسيون فرهنگيان مجلس تا کنون موضعي در خصوص اين تجمع و نحوه برخورد با آن نشان نداده است.

هدیه روحانی به ظریف و صالحی/ عکس

رئیس جمهور عصر امروز دیداری با اعضای تیم مذاکره کننده و خانواده هایشان داشت. حجت الاسلام روحانی در پایان این دیدار یک جلد کلام الله مجید به اعضای تیم مذاکره کننده هدیه داد.

.

.


رکورد گلزنی دایی در میان رکوردهای جهان

قرعه‌کشی انتخابی جام جهانی روسیه روز شنبه در قصر کنستانتین در شهر سنت پترزبورگ روسیه برگزار خواهد شد تا تکلیف 141 کشور که می‌خواهند به بزرگ‌ترین رویداد فوتبالی جهان در سال 2018 برسند، مشخص شود.

سایت فیفا در آستانه قرعه‌کشی مرحله نخست انتخابی جام جهانی 2018 به بررسی نکات آماری این رقابت‌ها پرداخته که آمار گلزنی علی دایی نیز در بین رکوردهای شگفت‌انگیز انتخابی جام جهانی قرار گرفته است.

* در زیر نکات آماری رقابت‌های انتخابی جام جهانی را که سایت فیفا جمع‌آوری کرده است می‌بینید.

دیدار دو تیم برزیل و کلمبیا در انتخابی جام جهانی 78 با حضور 162 هزار نفر برگزار شد. این رکورد تماشاگر تاکنون شکسته نشده و این دیدار به عنوان پرتماشاگرترین دیدار تاریخ رقابت‌های جام جهانی باقی مانده است.

در طول 82 سال رقابت‌های انتخابی در جام‌های جهانی 791 هزار و 18 گل رد و بدل شده است که میانگین 2.91 گل برای هر بازی را دارد.

5 هزار و 602 بازیکن، 310 داور و 650 کمک داور برای رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2010 حضور داشتند که رکورد بیشترین تعداد بازیکن و داور را در تاریخ رقابت‌های انتخابی جام جهانی داراست.

برای قرعه‌کشی مرحله نخست انتخابی جام جهانی 2018 هزار و پانصد نفر شامل 600 داوطلب به دولت روسیه کمک کردند تا مراسم قرعه‌کشی به شکل خوبی برگزار شود.

به طور کل 851 دیدار در رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2018 برگزار خواهد شد. به این ترتیب تعداد بازی‌های انتخابی جام جهانی در تاریخ عدد 7000 را رد خواهد کرد. در پایان دیدارهای انتخابی جام جهانی برزیل، 6 هزار و 452 بازی برگزار شده بود.

206 کشور (رکورد) برای حضور در جام جهانی 2018 تلاش خواهند کرد. 4 سال قبل 203 کشور برای حضور در جام جهانی برزیل تلاش می‌کردند. البته کشور روسیه به عنوان میزبان به صورت اتوماتیک در این رقابت‌ها حضور خواهد داشت و 31 کشور دیگر از بین این 206 کشور انتخاب خواهند شد.

تیم ملی مکزیک با 159 بازی در تاریخ رقابت‌های انتخابی جام جهانی بیشترین تعداد بازی را انجام داده و تجربه زیادی دارد. باید ببینیم ال تری با این تجربه زیاد می‌تواند یکی از تیم‌های راه یافته به جام جهانی روسیه باشد یا خیر.

از آغاز رقابت‌های انتخابی جام جهانی، 82 سال می‌گذرد. سوئد و استونی در سال 1933 در استکهلم به مصاف هم رفتند. این دیدار اولین دیدار تاریخ انتخابی جام جهانی در آن زمان بود. در نهایت اسکاندیناوی‌های میزبان با نتیجه 6 بر 2 به پیروزی رسیدند.

علی دایی، اسطوره فوتبال ایران با به ثمر رساندن 35 گل در 51 دیدار در تاریخ رقابت‌های انتخابی جام جهانی بیشترین تعداد گل را در این رقابت‌ها به ثمر رسانده و موفق‌ترین مهاجم جهان در این زمینه بوده است.

در قاره‌های مختلف تعداد گل‌هایی که مهاجمان به ثمر رساندند با رکورد دایی تقریبا فاصله زیادی دارد. در قاره اروپا آندره شفچنکو از اوکراین با 26 گل، قاره آمریکای مرکزی کارلوس رویز از گواتمالا با 30 گل، از قاره آمریکای جنوبی هرنان کرسپور از آرژانتین با 19 گل، از قاره اقیانوسیه واگان کاونی از نیوزیلند با 19 گل و از قاره آفریقا دیدیه دروگبا از ساحل عاج، ساموئل اتوئو از کامرون و مومونی داگانو از بورکینافاسو هر کدام با 18 گل رکورددار گلزنی هستند.

تیم ملی استرالیا با برتری 31 بر صفر برابر ساموآی آمریکایی در آوریل 2001 توانست سنگین‌ترین شکست را در تاریخ انتخابی جام جهانی به این کشور تحمیل کند.

آمریکا و مکزیک با برتری 27 دیدار در تاریخ رقابت‌های انتخابی جام جهانی بیشترین رقابت را در بین تمامی تیم‌ها در انتخابی جام جهانی داشته‌اند. این دو کشور میزبان که اغلب پای ثابت جام‌های جهانی هستند همیشه رقابت نزدیکی برای حضور در جام جهانی به عنوان تیم نخست داشته‌اند. سه کشور لوکزامبورگ، پرتغال و ایرلند برای بیستمین بار در رقابت‌های انتخابی جام جهانی شرکت می‌کنند. آن‌ها تنها کشورهایی هستند که همیشه در رقابت‌های انتخابی جام جهانی حاضرند.

داویده بوالتیری از سان مارینو با گلزنی در ثانیه 9 برابر انگلیس در سال 1993 توانست زودترین گل رقابت‌های انتخابی جام جهانی را به ثمر برساند.

7 کشور آرژانتین، برزیل، آلمان، ایتالیا، کره جنوبی، اسپانیا و آمریکا در 7 دوره جام جهانی توانسته‌اند به سلامت رقابت‌های انتخابی را پشت سر بگذارند و به جام جهانی برسند. 2 سال و 8 ماه رقابت‌های انتخابی جام جهانی روسیه به طول خواهد انجامید. چندی پیش رقابت‌های انتخابی جام جهانی روسیه در قاره آسیا آغاز شد. اولین دیدار در 12 مارس 2015 بود و آخرین دیدار تاریخ رقابت‌های انتخابی جام جهانی در نوامبر 2017 برگزار خواهد شد.

آلمان با تنها 2 شکست در 84 بازی خود در انتخابی جام جهانی موفق‌ترین کشور جهان بوده است. ژرمن‌ها با میانگین امتیازی 2.5 و میانگین گلزنی 2.96 در هر بازی پای به رقابت‌های انتخابی جام جهانی روسیه می‌گذارند.

قرعه‌کشی مرحله نخست انتخابی جام جهانی روسیه به غیر از قاره آسیا روز شنبه در سنت پترزبورگ روسیه برگزار خواهد شد.

قلعه نویی: ریالی پول نگرفته ام و به انزلی آمدم

امیر قلعه نویی پس از حضور در انزلی در جمع خبرنگاران اظهار داشت:از 5 روز پش همکارانم را روانه انزلی کردم. خودم هم بدون دریافت یک ریال پول راهی ملوان انزلی شدم. تنها خواهش من از بهشتی این بود که به تعهداتی که به بازیکنان دارد عمل کند.

وی گفت:من خودم مربی کوچی هستم اما بسیاری از بازیکنان بزرگ ایران آرزویشان این است که سرمربی ملوان شوند. همه باید دست به دست هم دهیم تا این تیم به جایگاه واقعی‌اش برسد.امروز شاهد علاقه مردم بودیم و با همین پشتوانه و سرمایه‌های مردمی که در انزلی حضور دارند تیمی قوی را راهی لیگ برتر خواهیم کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار