مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به کمبود آموزگار و دبیر مرد برای سال تحصیلی (95-94) گفت:آموزش و پرورش برای جبران این کمبود نیرو از دبیران و آموزگاران مرد بازنشسته به صورت حق التدریس استفاده خواهد کرد.
کد خبر: ۶۵۰۴۵
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۷ 22 July 2015
اسفندیار چهاربند با اشاره به بازنشستگی سه هزار فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران و کمبود آموزگار و دبیر مرد در سال تحصیلی(95-94) افزود: این نهاد برای جبران این تعداد نیرو از نیروهای بازنشسته که تمایل به ادامه کار دارند، استفاده خواهند کرد.

وی با اشاره به نیروهای بازنشسته فرهنگی شهر تهران به خصوص دبیران و آموزگاران مرد که در شرف بازنشستگی هستند، گفت: در صورتی که این نیروها مورد نیاز آموزش و پرورش بوده و آنان نیز تمایل به ادامه همکاری داشته باشند، آموزش و پرورش برای جبران نیروهای خود با ادامه همکاری آنان موافقت خواهد کرد.

چهاربند یکی دیگر از راهکارهای جبران نیروهای بازنشسته فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران را استفاده از ساعات غیرموظف فرهنگیان شاغل به خصوص دبیران شاغل مرد که مورد نیاز آموزش و پرورش است، دانست. 

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران خرید خدمات نیروی انسانی از طریق موسسات غیردولتی را از دیگر راهکارهای تامین و جایگزینی نیروهای فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران عنوان کرد و افزود: در حال بررسی ضوابط این طرح هستیم و پس از تایید به صورت رسمی اعلام می شود.

چهاربند درباره مشکلات استخدام در آموزش و پرورش شهر تهران و انتقال فرهنگیان به این شهر نیز گفت: ما در حال مذاکره هستیم که تعدادی از فرهنگیان را بتوانیم به تهران جذب کنیم اما اینکه چگونه این روند انجام شود، بستگی به تصمیم مرکز برنامه ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش دارد.

وی با بیان اینکه توافق کلی برای جذب نیروی انسانی به شهر تهران انجام شده، افزود: درخواست فرهنگیان برای انتقال به شهر تهران در سامانه وزارت آموزش و پرورش ثبت شده اما اینکه با کدام یک از این درخواست ها موافقت شود، بستگی به سیاست های این وزارتخانه دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران پیش از این نیز اعلام کرده بود که این اداره کل برای سال تحصیلی جدید(95-94) با کمبود 4هزار و 200 نیروی انسانی مواجه است و بر اساس اعلام آموزش و پرورش شهر تهران، این شهر با مازاد دبیر زن و کمبود یک هزار و 700 آموزگار و سه هزار و 700 دبیر مرد در مناطق مختلف شهر تهران مواجه است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار