رئیس حفاظت محیط زیست فومن:
خبرگزاری تسنیم: رئیس حفاظت محیط زیست فومن با اشاره به اینکه آتش زدن کاه و کلش آلودگی شدید هوا و محیط زیست و تهدید کننده سلامتی شهروندان است، گفت: هرگونه آتش زدن کاه و کلش و اضافات محصولات کشاورزی ممنوع و جرم تلقی می‌شود.
کد خبر: ۶۴۸۴۲
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲ 22 July 2015
اسدالله سعدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در فومن ، با بیان این‌ که با توجه به نزدیک شدن زمان برداشت محصولات کشاورزی و شالیکاری، هرگونه آتش زدن کاه و کلش و اضافات محصولات کشاورزی ممنوع و جرم تلقی می‌شود، اظهار داشت: آتش زدن کاه و کلش و اضافات محصولات کشاورزی باعث ایجاد آلودگی شدید هوا و محیط زیست و تهدید کننده سلامتی شهروندان است.
وی با اشاره با این‌ که آتش زدن کاه و کلش از طریق تولید گازهای سمی، اکسیدها و انواع سموم خطرناک و آلاینده‌های هوا، باعث تهدید جدی سلامت محیط زیست و سلامتی شهروندان است، از کشاورزان خواست تا از هر گونه آتش زدن کاه و کلش اجتناب کرده و در صورت مشاهده چنین اقدامی، افراد خاطی را به دستگاه‌های قضایی معرفی کنند.
سعدی با اشاره به اینکه باید ترتیبی اتخاذ شود تا ضمن تنویر افکار عمومی و اطلاع‌رسانی کافی به کشاورزان از آتش زدن کاه و کلش جلوگیری شود، عنوان کرد: فعال‌کردن و بسیج عمومی همه دهیاران، اعضای شوراهای اسلامی و اصحاب رسانه و ارائه راهکارهای مناسب و استفاده مطلوب از زایدات برنج، مهم‌ترین اقدام لازم جهت پیشگیری از آتش زدن‌ها است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن اظهار کرد: اطلاع‌رسانی به موقع به دامداران جهت بسته‌بندی و انبارکردن کاه و کلش و توصیه و آموزش به کشاورزان جهت بسته‌بندی و فروش زائدهای در فصل زمستان و ایجاد تسهیلات جهت بسته‌بندی و انتقال کاه و کلش برای دامداران از اقدامات پیشگیرانه است.
وی استفاده از دستگاه‌های بسته‌بندی کاه و کلش و دسترسی کشاورزان به این دستگاه‌ها را از دیگر اقدامات پیشگیرانه خواند و بیان داشت: برنامه‌ریزی جهت فعال کردن واحدهای تولیدی، صنعتی سلولزی و نئوپان جهت مصرف کاه و کلش به عنوان مواد اولیه می‌تواند در درازمدت باعث ایجاد تاسیسات تبدیل کننده صنایع سلولزی و تبدیلی شود.
سعدی با اشاره به این‌ که طبق ماده 7 قانون مدیریت پسماند، دهیاران، مسئول مدیریت پسماند در روستاها هستند، از آن‌ها خواست تا در برخورد با این معضل، مسئولانه و فعالانه اقدام کنند و با تکثیر و توزیع اطلاعیه‌های مربوطه برای اطلاع‌رسانی بیشتر در روستاها اقدام کنند و از راهکارهای بومی و محلی در جلوگیری از آتش زدن کاه و کلش  بهره ببرند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار