در 2 بخش كاتا و كوميته رقم خورد
كاراته‌كاهاي استان قم موفق به كسب سه مدال از دو بخش كاتا و كوميته پيكارهاي بين‌المللي 2018 كاراته جام وحدت و دوستي شدند.
کد خبر: ۶۴۷۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۹ 25 August 2018

به گزارش تابناک قم، در حالی که هر ساله میزبانی یک از تورنمنت‌های معتبر بین‌المللی کاراته را کشورمان در شهر ارومیه بر عهده دارد، امسال چهاردهمین دوره این رقابت‌ها با عنوان جام وحدت و دوستی برگزار شد و با قهرمانی کاراته‌کاهای ایران به پایان رسید.

در این دوره از مسابقات مجموعا 290 کاراته‌کا از 13 تیم داخلی و خارجی حضور داشتند و به مدت سه روز در سالن 6 هزار نفری غدیر ارومیه با یکدیگر پیکار کردند که سرانجام تیم منتخب ایران با کسب 48 مدال شامل 10 مدال طلا، 15 نقره و 23 برنز بر سکوی قهرمانی تکیه زد.

عنوان نایب‌قهرمانی این پیکارها با کسب 6 مدال شامل چهار طلا، یک نقره و یک برنز نصیب ترکیه شد و دیگر تیم میهمان یعنی آذربایجان با کسب دو مدال طلا، یک نقره و سه برنز در مکان سوم قرار گرفت، در شرایطی که سهم کاراته‌کاهای قم از این مسابقات کسب سه مدال در دو بخش کاتا و کومیته بود.

در شرایطی که تیم‌هایی از کشورهای قزاقستان، برزیل، آمریکا، فرانسه و اکوادور نیز در این مسابقات حضور داشتند، در رده بزرگسالان تیم ایران سه طلا، 6 نقره و هشت برنز کسب کرد و قهرمان شد، در رده جوانان تیم کشورمان با دو طلا، چهار نقره و هفت برنز بعد از ترکیه به مقام نایب‌قهرمانی رسید و در رده سنی نوجوانان با پنج مدال طلا، پنج نقره و هشت برنز بار دیگر سکوی قهرمانی را فتح کرد.

در بخش کومیته رده سنی بزرگسالان این پیکارها محمد شایگان از استان قم به عنوان کاراته‌کای وزن منهای 60 کیلوگرم به روی تاتامی رفت و به فینال رسید اما در مسابقه پایانی برابر علی مسکینی کاراته‌کای اهل کرمانشاه نتیجه را واگذار کرد تا نشان نقره این رقابت‌ها را برای قم به ارمغان بیاورد.

مسابقات چهاردهمین دوره جام بین‌المللی وحدت و دوستی در پنج وزن نوجوانان و چهار وزن جوانان نیز به انجام رسید و در کومیته انفرادی رده سنی نوجوانان، حسین خدری از استان قم با ایستادن بر سکوی سوم وزن منهای 57 کیلوگرم دومین مدال تیم منتخب قم را به رنگ برنز کسب کرد.

سومین مدال‌آور کاراته استان قم از پیکارهای 2018 بین‌المللی جام وحدت و دوستی نتیجه رقابت سیدمجید وکیلی در بخش کاتای انفرادی رده سنی جوانان بود، رقابت‌هایی که در آن وکیلی رتبه سوم را به خود اختصاص داد و دومین نشان برنز را نصیب کاراته قم کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار