رئیس کمسیون عمرانی و حمل‌ونقل شورای شهر قم گفت: ۶۵۰۰ تاکسی در قم فعالیت می‌کنند که ازاین‌بین حدود دو هزار نفر از تاکسی‌داران قمی بیمه و مابقی مازاد بر نیاز شهر قم هستند.
کد خبر: ۶۴۶۶۴۱
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶ 23 August 2018

به گزارش تابناک قم،روح‌الله امرالهی با بیان اینکه بیشتر قریب به‌ اتفاق اتوبوس‌های قم از رده خارج‌شده‌اند، اظهار داشت: اتوبوس‌ها درگذشته حدود 80 میلیون قیمت داشت که نصف آن را دولت تقبل می‌کرد اما امروزه به دلیل افزایش قیمت بیش از 600 میلیونی اتوبوس‌ها، متأسفانه هیچ نوع کمک و همیاری از سوی دولت در زمینهٔ بهبود ناوگان اتوبوس‌رانی به شهرداری نمی‌شود.

رئیس کمسیون عمرانی و حمل‌ونقل شورای شهر قم گفت: در برنامه‌ریزی‌ها قرار بر خرید اتوبوس از کشور روسیه بود که بانک شهر عامل تأمین اعتبار خرید اتوبوس‌ها بوده اما غیرممکن است این امر به سرانجام موردنظر شورای شهر و مردم برسد.

وی با تأکید بر ضرورت نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی افزود: نوسازی و بازسازی ناوگان فرسوده می‌تواند جبرانی بر عدم خرید اتوبوس‌ها باشد که این امر نیز با تعریف بودجه شهرداری و دولت به انجام خواهد رسید.

عضو شورای شهر قم با اشاره عدم رضایت مردم از خطوط اتوبوس‌رانی شهر قم ابراز کرد: قبل از ساخت پیاده راه‌ها در هسته مرکزی شهر، خطوط اتوبوس‌رانی به شکل دیگری برنامه‌ریزی‌شده بود اما بعد از ساخت پیاده راه‌ها لازم است تا شهرداری برای ایجاد خطوط جدید اقدام کند چراکه با ادامه ساخت پیاده راه‌ها در هسته مرکزی شهر قطعاً برخی از خطوط اتوبوس‌رانی به بن‌بست خواهد رسید.

وی با اشاره به افزایش بیش‌ازپیش تاکسی‌ها در قم تصریح کرد: با توجه به فعالیت 14 شرکت خصوصی تاکسیرانی و امکان افزایش این شرکت‌ها تا 20 مورد سبب شده تا هزینه‌های شرکت‌ها نسبت به درآمدشان مناسب نباشد.

امراللهی گفت: 6500 تاکسی در قم فعالیت می‌کنند که ازاین‌بین حدود دو هزار نفر از تاکسی‌داران قمی بیمه و مابقی مازاد بر نیاز شهر قم هستند.

وی با بیان ضرورت جانمایی پایانه جنوب شهر خاطرنشان کرد: شورای شهر قم با افزایش تعرفه پارکینگ‌ها مخالف بوده، همچنین با توجه به ورود شورا به مسئله پارکینگ‌ها، شاهد حل بسیاری از مشکلات پارکینگ‌ها تا پایان سال جاری خواهیم بود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار