مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان:
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه روستاییان مهمترین گلوگاه گسترش نظام تأمین اجتماعی هستند، گفت: میانگین درآمد روستاییان نصف درآمد شهر است و براساس بررسی ها و آنالیزهای انجام گرفته در سال گذشته در کل کشور 36 میلیون تومان درآمد سالانه شهر و 20 میلیون تومان درآمد مربوط به روستاها است.
کد خبر: ۶۴۶۳۷۲
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳ 22 August 2018

محمدرضا واعظ مهدوی در جلسه شورای راهبردی توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان خوزستان که چهارشنبه  30 مردادماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در بحث سیاست‌های تبلیغی در نظام جمهوری اسلامی ایران، بحث دستاوردهای انقلاب اسلامی مساله ای است که مورد نظر ما است و در این زمینه دستاوردهای اجتماعی انقلاب اسلامی ارزنده و دارای اهمیت بالایی هستند.

وی با بیان اینکه روستاییان مهمترین گلوگاه گسترش نظام تأمین اجتماعی هستند، افزود: در مجلس شورای اسلامی تکلیف شده است که دولت برای بیمه روستاییان تدبیری را اتخاذ کند. در این زمینه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور از سال 84 تشکیل شد تا در این راستا گام بردارد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور با اشاره به بحث راهکار دولت در خصوص بیمه روستاییان گفت: به دلیل اینکه در روستاها کارفرما وجود ندارد، دولت در این زمینه خود متعهد شده است تا نقش کارفرمایان را اجرا کند و حق بیمه سهم کارفرما توسط دولت پرداخت شود. در این زمینه دو سوم حق بیمه توسط دولت و مابقی توسط شخص بیمه شده پرداخت می‌شود.

واعظ مهدوی با اشاره به میانگین درآمد روستاییان و عشایر در کشور گفت: میانگین درآمد روستاییان نصف درآمد شهر است و بر اساس بررسی ها و آنالیزهای انجام گرفته در سال گذشته در کل کشور 36 میلیون تومان درآمد سالانه شهر و 20 میلیون تومان درآمد مربوط به روستاها است. در استان خوزستان این سطح اختلاف از 55 درصد به 28 درصد رسیده و در واقع اختلاف درآمد شهر و روستا در خوزستان کمتر از سطح ملی است.

وی ادامه داد: جمعیت روستایی بسیار آسیب‌پذیر است زیرا علاوه بر محرومیت، بیشتر مشاغل آنها فاقد بیمه است. با 240 هزار خانواده روستایی فاقد بیمه در خوزستان مواجه هستیم که به دلیل پیری و از کار افتادگی در معرض فقر قرار دارند. این جمعیت روستایی بسیار آسیب پذیر است، زیرا درآمد آن ها از شهر کمتر است و مشاغل آنها نیز فاقد پوشش بیمه است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: وقتی 240 هزار نفر می توانند تحت پوشش باشند و نیستند به معنای آن است که حدود 120 میلیارد تومان بودجه دولت در سال برای بیمه روستاییان خوزستان جذب نمی شود.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار