ياوران اشتغال مددجويان تحت پوشش كميته امداد استان يزد در مراسمي با حضور «علي زيني‌وند» معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار يزد، «علي اكبر خادمي» مدير كل طرح‌هاي اقتصادي و خودكفايي كميته امداد كشور، روساي بانك‌ها و مديران دستگاه‌هاي استان، تجليل شدند.
کد خبر: ۶۴۵۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹ 20 August 2018

«محسن عليزاده» مدير كل كميته امداد امام خميني(ره) استان يزد در اين مراسم با اشاره به شرايط جنگ اقتصادي دشمنان پس از هجمه فرهنگي آنان عليه كشورمان، گفت: هرچند تمام كشور و نظام به دليل تحريم‌هاي ظالمانه با سختي و دشواري مواجه است ولي در اين بين قشر محروم جامعه كه مخاطبان اصلي كميته امداد هستند، بيشترين تاثير را از شرايط فعلي خواهد گرفت.

وي به تلاش مجموعه نظام و دولتمردان براي مقابله با اين هجمه و رفع مشكلات اشاره كرد و ادامه داد: بهترين روش براي مقابله و دفاع در برابر اين شرايط رونق بخشيدن به كسب و كار و اشتغال در جامعه است.

عليزاده در اين باره به تاثير تسهيلات دولتي مناسب به ويژه در بخش اشتغال روستايي و عشايري اشاره كرد و گفت: خوشبختانه در كنار سرفصل‌هاي حمايتي كميته امداد، اين تسهيلات نيز كمك موثري به ايجاد اشتغال براي مددجويان اين نهاد كرده است.

وي در اين باره از يكهزار مورد پرداخت تسهيلات اشتغال روستايي و عشايري كه منجر به ايجاد 1400 فرصت شغلي براي مددجويان شده است، خبر داد و گفت: خوشبختانه امسال نيز در بخش توسعه مشاغل روستايي دو هزار مورد اعطاي تسهيلات سهم استان شده كه اميدواريم به خوبي از اين فرصت بهره‌مند شويم.

مدير كل كميته امداد استان ضمن اشاره به جايگاه برتر كشوري كميته امداد استان يزد در ايجاد اشتغال براي مددجويان، در اين باره نقش ياوران اشتغال را حائز اهميت خواند.

وي در بخش ديگري از سخنانش توانمندسازي و خودكفايي را از سرفصل‌هاي محوري كميته امداد خواند و گفت: در حالي كه تعداد مددجويان كميته امداد استان در سال 1394 معادل 58 هزار و 500 نفر بوده است، اين رقم در حال حاضر با اقدامات توانمندسازي به 21 هزار و 500 نفر كاهش يافته و مابقي افراد به نوعي به استقلالا مالي دست يافته‌ و از پوشش خدماتي كميته امداد خارج شده‌اند.

عليزاده در بخش پاياني سخنانش با اشاره به اقدامات كاريابي كميته امداد براي اشتغال مددجويان، از همكاري دستگاه‌هاي مرتبط در اين موضوع قدرداني كرد و گفت: خوشبختانه عليرغم حمايت صنايع در اين بخش، اكنون مددجويي براي معرفي به كار در صنايع استان نداريم.

«محمد رضايي» رياست امور شعب بانك ملي يزد و رييس كميسيون بانك‌هاي استان هم در اين مراسم به نقش بانك‌ها در نتوسعه اقتصادي كشور اشاره و آن را حائز اهميت خواند.

وي 75 درصد اقتصاد كشور را ناشي از گردش پولي بانك‌هاي كشورمان دانست و گفت: خوشبختانه بانك‌هاي استان در شرايط اقتصادي كنوني تمام قد به حمايت از فعالان اقتصادي ايستاده‌اند به نحوي كه از مجموع منابع شوراي بانك‌هاي استان به ميزان 160 هزار ميليارد تومان، تاكنون 98.5 درصد آن در حمايت از فعالان اقتصادي مصرف شده است.

اين مسئول همچنين با اشارهبه بودجه ابلاغي 371 ميليارد توماني منابع قرض الحسنه در سال گذشته، گفت: 96 درصد از بودجه ابلاغي استان در اين بخش به صورت تسهيلات پرداخت و منجر به ايجاد 1116 فرصت شغلي براي هم‌استاني‌هايمان شده است.

رضايي در پايان نيز خاطرنشان كرد: نگاه مسئوليت‌‌پذير شبكه بانكي استان نسبت به مددجويان كميته امداد بر كسي پوشيده نيست و خوشبختانه در اين زمينه ننيز حركت‌هاي خوبي صورت گرفته و استان را به لحاظ پرداخت تسهيلات اشتغالزايي در جايگاه برتري كشور قرار داده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار