معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش پرورش آذربایجان شرقی:
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش پرورش آذربایجان شرقی از اجباری شدن ورزش صبحگاهی در مدارس
کد خبر: ۶۴۴۸۱
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۹ 21 July 2015

رسول صادقی با اشاره به اهمیت سلامت جسمانی و تربیت بدنی اظهار داشت: متاسفانه در دهه های گذشته خانواده ها و مدیران مدارس فقط به مسایل آموزشی فرزندان توجه داشتند و حتی کلاس های اوقات فراغت نیز به نوعی برای جبران دروس عقب افتاده بود و این موضوع سبب شد تا به نکته ای برسیم که مولفه های سلامت را از دست دادیم.

وی گفت: در همین راستا مطالعات متعددی صورت گرفت و سعی بر این شد تا همگام با نظام آموزشی، نظام فعالیت های فیزیکی نیز طراحی شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش پرورش آذربایجان شرقی با بیان این که حوزه سلامت جسملانی و روانی در حال حاضر دغدغه نظام آموزش و پرورش کشور است، افزود: گاهی این نیاز به ویژه در دختران مشهود است.

صادقی گفت: ساعات تربیت بدنی در مدارس نباید فقط جنبه تفریحی داشته باشد و به همین دلیل سال تحصیلی گذشته به طور ویژه به این موضوع ورود کردیم و برگزاری المپیاد ورزشی درون مدرسه ای رد همین راستا بود و امسال نیز با اجرای طرح های مختلف ورزشی در مدارس این روند را ادامه خواهیم داد.

وی المپیاد ورزشی درون مدرسه ای را عامل تحرک و نشاط جامعه دانش اموزی بر شمرد و گفت: در سال تحصیلی گذشته 50 درصد مدارس استان تحت پوشش این المپیاد بودند و 280 هزار دانش آموز به صورت سازمان یافته در این المپیاد شرکت کردند.

رییس هیات ورزش های همگانی آذربایجان شرقی از اجرای طرح "مدرسه قهرمان" در سال تحصیلی جدید خبر داد و افزود: بر اساس این طرح قرار است اگر تیمی از مدرسه در مسابقات شرکت کند و قهرمان شود با برند همان مدرسه به مسابقات استانی، ناحیه ای و کشوری اعزام می شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش پرورش آذربایجان شرقی، توسعه کانون های ورزشی در مدارس را مورد تاکید قرار داد و گفت: این کانون ها که از سال تحصیلی جدید در مدارس به طور جد مورد توجه قرار خواهند گرفت در زمینه های آموزش مهارت های ورزشی به دانش آموزان، استعداد یابی ورزشی ، حرکات اصلاحی و ساختار قامتی در طی سال تحصیلی فعالیت خواهند کرد.

صادقی اظهار داشت: متاسفانه در دهه گذشته هرگونه فعالیت های ورزشی دانش آموزان به بیرون از مدرسه اختصاص داشت و بر آن هستیم که مدرسه محور و شعار اصلی برنامه های ما باشد و فعالیت های ورزشی دوباره به ودارس برگشت داده شود.

وی با بیان این که توسعه ورزش همگانی در مدارس از الویت های کاری ما در سال تحصیلی جدید است، گفت:امسال بر اساس عقد تفاهم نامه آموزش و پرورش با صدا و سیما قرار است در سال تحصیلی 95-94 همزمان با نواخته شدن زنگ مدارس راس ساعت 7:30 و پخش موسیقی ورزشی از رادیو در تمامی مدارس استان ورزش صبحگاهی به مدت 10 الی 15 دقیقه برگزار شودو

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش پرورش آذربایجان شرقی گفت: امید داریم این اتفاق مبارک رخ دهد تا حداقل 10 دقیقه دانش آموزان را ملزم به فعالیت فیزیکی نماییم چرا که جامعه کنونی ما که شاهد انواع ناهنجاری های جسمی و روانی است نشات گرفته از تحرک کم می باشد.

صادقی با اشاره به طرح حیاط پویا در مدارس اظهار داشت: بر این اساس مدیران مدارس را ملزم کردیم در حیاط مدرسه نقشه بازی های بومی و محلیرا طراحی کنند تا دانش آموزان در 20 دقیقه زنگ تنفس خود بخود با دیدن این نقشه شروع به فعالت ورزشی نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :