نقشه‌ی گسل‌ها و تعیین حریم آنها در شهر شیراز در جلسه‌ی کارگروه مخاطرات زلزله بررسی شد.
کد خبر: ۶۳۸۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸ 01 August 2018

تابناک فارس به نقل از صداو سیما:مدیر کل راه و شهرسازی فارس در این جلسه با اشاره به وجود گسل‌های متعدد در استان فارس به ویژه شهر شیراز، بررسی و مطالعه‌ی دقیق آن‌ها را مهم دانست و افزود: این بررسی‌ها باعث می‌شود از خطرات احتمالی در زمان وقوع حادثه جلوگیری شود و میزان خسارات هم کاهش یابد .

تکاور افزود: پس از مشخص شدن پهنه‌ی گسل‌ها و حریم آن‌ها از هرگونه ساخت و ساز به ویژه ساخت و ساز‌های پراهمیت مثل مدارس، بیمارستان‌ها و مراکز نظامی جلوگیری خواهد شد.
وی اظهار امیدواری کرد : با همکاری مرکز زمین شناسی و دانشگاه شیراز مطالعات مورد نیاز در این زمینه تا پایان امسال به پایان برسد و مصوبات کارگروه مخاطرات زلزله در زمینه‌ی گسل‌ها از اوایل سال آینده در شیراز اجرایی شود.
بیت اللهی دبیر کار گروه ملی زلزله کشور در این جلسه با اشاره به اینکه طرح بررسی حریم گسل‌ها تاکنون در کلانشهر‌های تهران، تبریز و مشهد اجرا شده است، گفت: اجرای مصوبات کارگروه‌های مخاطرات زلزله و گسل‌ها نتایج بسیار مثبتی را در زمان مدیریت بحران در این استان‌ها به دنبال داشته است.
وی افزود: همه‌ی تلاش ما بر این است که با توجه به سابقه‌ی زلزله خیزی شیراز خسارات و تلفات رانش و لغزش زمین را در این شهر با اجرای طرح تعیین پهنه‌ی گسل‌های شیراز کاهش دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار