استاندار كرمانشاه گفت: اصناف و اتحاديه ها مي توانند نقش موثري در سوق دادن نقدينگي مردم به سمت توليد و اشتغال ايفا كنند.
کد خبر: ۶۳۶۸۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵ 30 July 2018

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس هوشنگ بازوند در دیدار با روسای اتحادیه ها و اصناف که در سالن شهداي دولت استانداری برگزار شد، از بخش خصوصي به عنوان يك فرصت ياد كرد كه مديران موظف به استفاده و تقويت اين بخش به منظور كمك به رونق اقتصادي، رفاه و افزايش توليد و اشتغال در جامعه هستند.

وي با اشاره به اینکه بیکاری معضل اصلی مردم است، گفت: امروز نرخ رشد بیکاری کرمانشاه متوقف شده و این استان از صدر جدول بیکاری کشور جدا شده است.

مقام عالي استان ادامه داد: در این هشت ماهی که من به کرمانشاه آمده ام توانستیم رشد نرخ بیکاری در استان را متوقف کنیم و کرمانشاه را از صدر استان های بیکار پایین بیاوریم.

استاندار كرمانشاه تصريح كرد: جدیدترین گزارش مرکز آمار ایران حاکیست که نرخ بیکاری فصل بهار 1397 در استان کرمانشاه به 19.4 رسیده که از مدت مشابه 96 هفت دهم درصد کمتر است؛ عددی که هنوز 7.3 درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

مهندس بازوند گفت: نرخ بیکاری فصلی کرمانشاه از 13.7 در بهار 94 به یکباره به 19.2 در بهار 95 رسید و در بهار 96 هم عدد 20.2 را تجربه کرد.

رئيس شوراي اداري استان در ادامه بيان داشت: کرمانشاه ظرفیت های فراوانی دارد و با تدبیر می توان بر چالش های پیش روی آن غلبه کرد.

وی با اشاره به ظرفيت و توانمندي هاي ويژه استان هاي منطقه 4 كشور گفت: ما در حوزه گردشگری استان های زاگرس نشین کمبودی نسبت به رشته کوه های البرز نداریم اما حجم گردشگر در زاگرس بسیار کمتر از البرز است.

استاندار کرمانشاه در ادامه از حضور معاون اول رئيس جمهور در روز سه شنبه در استان كرمانشاه خبر داد و گفت: مشکلات اصلی بازار کرمانشاه که باید در سطح ملی حل شود را جمع آوری کرده تا با آقای دكتر جهانگیری در میان بگذاریم.

مهندس بازوند در ادامه اظهار داشت: نیروی محرکه اقتصاد استان در دست اصناف و اتحادیه هاست که ما باید آن را به حرکت در آوریم.

وی با بیان اینکه خروجی کار بخش خصوصی و دولتی باید رفاه و آرامش برای مردم باشد، افزود: ما باید خودمان کرمانشاه را بسازیم و مشکلات آن را حل کنیم و مطالبات جدی را به گوش مدیران ملی برسانیم.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: در بحث زلزله به خوبی توانستیم خواسته های مردم را به گوش مدیران ملی برسانیم و از این تهدید فرصتی برای خود ساختیم.

مهندس بازوند ضمن قدردانی از اصناف و بازاریان کرمانشاه برای کمک به زلزله زدگان گفت: اصناف و بازاریان به سرعت پس از زلزله وارد میدان شدند و بیشترین ‌کمک ها را به مردم آسیب دیده داشتند.

مقام ارشد استان در ادامه به التهابات بازار اشاره کرد و اظهار داشت: بدون شک ، کشور این دوران جنگ‌ روانی و اقتصادی را پشت سر خواهد گذاشت و ما سربلند از این برهه نیز بیرون خواهیم آمد.

استاندار کرمانشاه افزود: شوک اقتصادی که امروز به بازار وارد شده است کمتر از زلزله نیست و باید برای آن چاره اندیشی کرد.

مهندس بازوند تصریح کرد: زندگی 2 میلیون نفر کرمانشاهی به تصمیمات مدیران اقتصادی استان وابسته است از این رو باید برای رفاه آنها تلاش کرد.

وی با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی گفت: باید مردم‌ نیز توانمند شوند و پای کار آیند و برای آبادانی تلاش کنند.

وي اظهار داشت: از بازار بیش از پنج هزار میلیارد تومانی بازسازی مناطق زلزله زده ، کرمانشاهی ها نتوانستند به خوبی استفاده کنند.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه گفت: خیلی ها در مناطق زلزله زده وعده هایی دادند اما ما می دانستیم که این افراد سلفی بگیر هستند و می روند و دولت می ماند و آبادانی مناطق زلزله زده.

استاندار کرمانشاه با اشاره به گرانی فولاد در مناطق زلزله زده گفت: اگر تولید کنندگان استان بتوانند فولاد را با قیمت هایی که بنیاد مسکن توزیع می کند به دست زلزله زدگان برسانند، از فولاد داخل استان استفاده خواهیم کرد.

وي بيان داشت: در سال 96 برای اشتغال استان 104 میلیارد تومان بابت یارانه سرمایه گذاران قرار دادیم که اگر لازم باشد در اختیار سرمایه گذاران قرار خواهیم داد.

مهندس بازوند با تاکید بر‌ اینکه بسیاری از نقدینگی های مردم در منازل و بانک ها وجود دارد که باید به سمت تولید سوق پیدا کند، گفت: اصناف و اتحاديه ها مي توانند نقش موثري در سوق دادن نقدينگي مردم به سمت توليد و اشتغال ايفا كنند لذا 215 تن طلا در کشور در منازل مردم است که بخشی از آن نیز در اختیار کرمانشاهی ها قرار دارد و ما باید آن را به بخش تولید سوق دهيم.

 

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار