آیت الله اعرافی:
امام جمعه ميبد با تاكيد بر استفاده از فرصت حريم‌ها و تهديدات دشمن براي خودکفایی و تکمیل زنجیره آن، اظهار كرد: تحقق اقتصاد مقاومتي نيازمند مجاهدت و جهاد اقتصادي است.
کد خبر: ۶۳۶۱۵۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 29 July 2018

آيت الله «علیرضا اعرافی» در نشست بررسی راهکارهای اقتصاد مقاومتی که با حضور استاندار و جمعي از مسئولان استان و شهرستان در محل فرمانداری میبد برگزار شد، گفت: امروز با وجود تحریم‌های اعمال شده بر کشور، گره‌گشایی از کار مردم با یک جهاد افتصادی، مجاهدت بسیار مهمی است.

وی با بیان این که وضع اقتصاد کشور نابسامان است، افزود: که بدون تردید باید تهدیدهاي دشمن را به یک فرصت تبدیل کنیم.

وي افزود: هر چند با توجه به شرایط موجود، در کشور یک اقتصاد عادی و متعارف روزمره وجود ندارد ولی با این حال خواهان اقتصاد ریاضتی نيز نیستیم بلکه قصد داریم با ایجاد اقتصاد مقاومتی نه تنها سطح زندگی موجود را نگه داریم بلکه تلاش کنیم تا آن را ارتقاء بخشيم و زنجیره خودکفایی را تکمیل کنیم ولي این اقتصاد نیازمند مجاهدت بالایی است.

امام جمعه افزود: تکمیل زنجیره‌های اقتصادی با خودکفایی و شناسايی مسائل اساسی، خودباوری و تکیه بر نیروی مردم، احترام گذاشتن به فهم و تلاش مردمي، خدمت‌گذاري مسئولان به مردم، از عناصر اقتصاد مقاومتی است.

آیت الله اعرافی توجه به بخش زیلو در بحث اقتصاد مقاومتی را یکی از راهکارهای مهمی دانست و بیان كرد: در بخش زیلو در شهرستان میبد اقدمات موثری صورت گرفته ولی هنوز کافی نیست.

به گفته وي، حمایت بیشتر و باز کردن افق‌های جدید در این بخش، حلال بسیاری از مشکلات در بخش اشتغال شهرستان خواهد بود.

عضو شورای انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنانش اهتمام به بخش كاشي و سراميك كه از ديرينه‌‌ي خوبي در شهرستان برخوردار است را از ديگر محورهاي اصلی در بحث اقتصاد مقاومتی شهرستان دانست و خواستار تكميل چرخه اين صنعت دستی با كمك فعالان بخش خصوص شد.

وي با بيان اين كه میبد با توليد 40 درصد کاشی و سرامیک کشور مهمترين قطب توليد اين محصولات در كشور است، بیان کرد: سیاست شهرستان توسعه كمي اين صنعت نيست بلکه باید صنايع مادري براي تامين نيازهاي واحدهاي توليدي كاشي با اتكا به دانش بومي ايجاد شود.

وی در بخش ديگري از سخنانش تعطیلی 118 واحد صنعتی و 120 واحد نیمه‌تمام صنعتی در شهرستان را باعث معطل ماندن سرمایه‌هاي هنگفتی دانست و اظهار كرد: اگر بتوانيم در بازه‌ي چهار پنج ساله تنها اين واحدها را به چرخه صنعت اضافه کنیم، تحول بزرگي براي رفع مشكلات موجود در شهرستان و استان روي خواهد داد.

امام جمعه ميبد همچنين حمايت از صنایع، رفع مشکلات گردشگری، توجه به بافت فرسوده شهری، حمایت از بخش کشاورزی، بررسی مشکلات بخش‌هاي ندوشن، بفروئیه و روستاهای بخش مرکزی، جلوگیری از مهاجرت نخبگان، برطرف کردن مشکلات راه ورزنه و ایجاد راه ‎ ‌آهن درون استانی را خواستار شد.

«حسین فلاح» فرماندار ميبد نيز در اين نشست ميبد را شهري صنعتی و از نظر اقتصادی حائز اهمیت خواند و خواستار رفع موانع و مشکلات موجود شد.

وي با تاكيد بر اين كه حمايت از بخش صنعت مي‌تواند قطعاً به خوكفايي در اين حوزه كمك كند، عنوان كرد: در حال حاضر مواد اوليه و قطعات مورد نياز 60 درصد بخش کاشی و سرامیک میبد در داخل شهرستان تولید می‌شود و توجه به اين بخش توجه به شهرستان نیست بلکه كمك به خودكفايي یک استان و به دنبال آن توجه به صنعت کشور است.

سرمایه در گردش بانک‌ها، آلودگی دشت اردکان -یزد، تک محصولی بودن میبد، اختلاف قیمت زمین‌های شهرک صنعتی میبد که به نوعی در حریم شهر واقع شده، بحث معادن، حریم روستاها و طرح تفصیلی شهرها موضوعات ديگري بود كه فرماندار میبد به آنها اشاره کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار