با حضور استاندار گیلان؛
صومعه سرا - اولین خوشه های برنج با حضور استاندار گیلان و به صورت مکانیزه از شالیزارهای شهرستان صومعه سرا برداشت شد.
کد خبر: ۶۳۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰ 19 July 2015
به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی نجفی صبح سه شنبه و در حاشیه مراسم برداشت برنج ضمن تشکر از تلاش  همه دست اندرکاران بخش کشاورزی، اظهار کرد: امسال با توجه به کمبود آب زراعی و خشکسالی، همه به ویژه کشاورزان همکاری لازم را با مسئولان امر انجام داده که جای تشکر و قدردانی دارد.

وی به برداشت برنج در شالیزارهای استان  از ده روز آینده خبر داد و گفت: خوشبختانه امروز شاهد برداشت اولین خوشه های برنج از مزارع شالیکاری شهرستان صومعه سرا هستیم .

 نجفی ادامه داد: متاسفانه برخی اراضی نیز با خسارت روبه رو بوده اند که امیدواریم با تلاش مسئولان امر بتوانیم بخشی از این خسارت ها را جبران کنیم.

استاندار گیلان با اشاره به کشت نوع های جدید برنج در برخی از شالیزارهای استان اعلام کرد: خوشبختانه امسال شاهد افزایش تولید برنج  در استان خواهیم بود.

نجفی در ادامه به افزایش هزینه های کاشت زمین های زراعی در استان اشاره کرد و گفت: هم دولت و هم بخش خصوصی تلاش دارد تا با استفاده از پمپاژ و لوله های محلی، بحران کم آبی را جبران کند.

وی با بیان اینکه استان گیلان و مازندران تولید کننده برنج با کیفیت  در کشور هستند، افزود: مسئولان امر باید توجه داشته باشند که در فصل برداشت برنج از ورود برنج به کشور جلوگیری کرده تا کشاورز بتواند با فروش محصول به قیمت مناسب بخشی از هزینه های خود را دریافت کرده و به سود واقعی تلاش خود دست یابد.

استاندار گیلان همچنین با اشاره به خرید برنج توافقی در سال گذشته یادآور شد: این امر توسط دولت و با توجه به درخواست دواستان گیلان و مازندان  و با توجه به کاهش قیمت برنج مصوب شد.

وی با بیان اینکه این عمل برای کمک به کشاورزان به منظور تأمین بخشی از هزینه ها بود، یادآور شد: دولت به این حساسیت واقف بوده و اگر امسال نیز چنین مشکلی وجود داشته باشد مطمئنا در فصل برداشت برنج از ورود برنج خارجی جلوگیری می شود.

نجفی  سختگیری در مورد ورود برنج های بی کیفیت خارجی را فقط مختص فصل برداشت نداست و تصریح کرد: باید با اجرای تعرفه های سنگین و برخوردهای جدی از ورود چنین برنج هایی جلوگیری شود.

وی ادامه داد: کشاورزان گیلانی که تولید کننده بیش از ۳۵ تا ۴۰ درصد برنج کشور هستند انتظار دارند که بیشترین سود را از تلاش و کوشش خود ببرد .
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار