آیت‌الله نوری همدانی گفت: همه افرادی که در مشهد زندگی می‌کنند، به عنوان میزبان در قبال میهمانان امام رضا(ع) وظیفه سنگینی دارند.
کد خبر: ۶۳۴۰۵۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷ 24 July 2018
به گزارش تابناک : این مرجع عالیقدر تقلید، در آیین بهره‌برداری از فاز نخست یکی از بزرگترین پروژه‌های خدمت رسانی به زائران امام هشتم(ع) تحت عنوان «زائرسرای رضوی» که در سالن اجتماعات این زائرسرا برگزار شد، اظهار کرد: من با تولیت آستان قدس رضوی از زمان‌های قدیم آشنا هستم. از اول انقلاب در هر پست و مقامی که بوده، آن را به درستی انجام داد. وی یکی از فرزندان معتمد انقلابی است. ساخت زائرسرای رضوی تنها یکی از کارهای ایشان است. امیدواریم با توفیق پروردگار خدمات بسیار زیادی در آستان مقدس امام رضا(ع) انجام دهند. 
 
وی ادامه داد: این نظام، نظامی ولایی است و همه مردم به این نظام اعتقاد کامل دارند. آرزوی زیارت امام رضا(ع) را بسیاری از افراد دارند اما وسایل سفر برای آنان آماده نیست اما آستان قدس رضوی سعی کرد وسایلی فراهم کند تا افراد با توفیق پروردگار به زیارت امام رضا(ع) بیایند و از مزایای چنین زائرسراهایی بهره‌مند شوند‌.
 
این مرجع عالیقدر تقلید عنوان کرد: یکی از موضوعاتی که در قرآن کریم درباره آن تأکید فراوان می‌شود، مسئله شکر نعمت‌های پروردگار عالمیان است. در 73 مورد از آیات قرآن، خداوند مردم را به شکر کردن نعمت‌ها ترغیب می‌کند. اگر نعمت‌های خداوند را بشمارید، از شمارش آن عاجز می‌شوید، نعمت‌هایی که از آسمان تا عمق زمین جریان دارد اما این سؤال پیش می‌آید که بزرگترین نعمت خداوند چیست؟
 
وی ادامه داد: طبق فرمایش امام صادق(ع) عظیم‌ترین نعمت، ولایت اهل‌بیت(ع) است که ما هم در این مسیر حرکت می‌کنیم اما در مسیر شناخت ولایت نیز باید سپاسگزار نعمت باشیم.
 
این مرجع تقلید با اشاره به اینکه در روایات‌های متعدد چند شخصیت به عنوان پاره‌تن پیغمبر(ص) معرفی شده‌اند، تصریح کرد: این‌ها شخصیت‌هایی هستند که شناخت آن‌ها برای ما لازم است. در بحارالانوار روایت و احادیثی وجود دارد که در ۳۰ مورد آن حضرت فاطمه(س) به عنوان پاره‌تن پیامبر(ص) معرفی شده است. پیغمبر خدا(ص) می‌فرمایند: «هر آنچه که فاطمه(س) را ناراضی کند، مرا ناراضی کرده است. هرکس او را اذیت کند، مرا اذیت کرده است و هراندازه او رنج بکشد، من نیز رنج می‌برم». 
 
نوری همدانی با بیان اینکه در دو روایت از حضرت علی(ع) و امام رضا(ع) نیز به عنوان پاره‌‌های تن پیامبر(ص) نام برده شده‌، اظهار کرد: پیامبر(ص) می‌فرمایند «پاره تن من در خراسان به خاک سپرده می‌شود، هر گرفتاری که پاره‌ تن مرا در خراسان زیارت کند، خداوند مشکل او را برطرف می‎کند و هر گناه کاری که امام رضا(ع) را زیارت کند، خداوند گناهان او را می‎بخشاید». پس باید خداوند را بابت نعمت بزرگ اهل بیت(ع) شکر کنیم.
 
 
منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار