رئیس اداره بهزیستی جغتای خبر داد:
رئیس اداره بهزیستی جغتای از پرداخت 440 میلیون ریال تسهیلات ساخت مسکن به مددجویان جغتای خبر داد.
کد خبر: ۶۳۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸ 17 July 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی اعظم افضلی در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه از 20 تا 26 تیر ماه به عنوان هفته بهزیستی نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: شعار امسال هفته بهزیستی «تنها با هم می‌توانیم» است که متناسب با این شعار برنامه‌های متعددی در شهرستان برگزار کرده‌ایم که هدف از تدوین این برنامه‌ها ایجاد گام‌هایی مثبت و تاثیرگذار در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

وی در حوزه معلولان با اشاره به 808 پرونده معلولیت ثبت شده در جغتای عنوان کرد: در سطح شهرستان جغتای 808 معلول داریم که خدماتی از قبیل پرداخت حق کمک هزینه نگهداری، حق پرستاری، کمک‌های موردی درمان، ازدواج و شهریه دانشگاه به آنها ارائه می‌شود.

افضلی با اشاره به اینکه آموزش، ارتقای دانش و مهارت، مشاوره به هنگام و توجه به غربالگری می‌تواند راهکارهای اساسی در زمینه پیشگیری از معلولیت‌ها باشد، گفت: بهزیستی جغتای در این راستا از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند و برای رسیدن به اهداف این اداره، کمک گرفتن از توان خیران و مسئولان ادارات شهرستان ضروری است، چرا که می‌تواند کمک شایانی در راستای برطرف کردن بخشی از نیازهای اقشار آسیب‌پذیر جامعه باشد.

رئیس ادره بهزیستی جغتای تصریح کرد: در سطح شهرستان 86 دانش‌آموز و 24 دانشجو زیر پوشش داریم که از کمک هزینه‌های تحصیلی برخوردار هستند.

وی همچنین به واحد اجتماعی بهزیستی اشاره کرد و افزود: 192 زن سرپرست خانوار به علت فوت سرپرست، طلاق و از کار افتادگی از سوی این نهاد خدمات حمایتی و توانمندسازی مستمری دریافت می‌کنند.

افضلی با اشاره به فعالیت‌های ستاد ازدواج و تأمین جهیزیه اظهار کرد: تأمین کمک هزینه جهیزیه و ازدواج برای مددجویان و خانواده آنها از جمله فعالیت‌های اداره بهزیستی جغتای است که به 30 نفراز مددجویان مبلغ 500 هزار تومان از طریق مشارکت‌های مردمی و دولت پرداخته‌ایم.

رئیس اداره بهزیستی جغتای از واگذاری 11 واحد مسکونی از این اداره سخن گفت و خاطرنشان کرد: به هر یک ازاین مددجویان 4 میلیون کمک هزینه بلاعوض ساخت مسکن پرداخته‌ایم و شش مورد در نوبت هستند.

وی افزود: از مهم‌ترین برنامه‌های اداره بهزیستی جغتای در بحث مسکن امسال این است که خانواده‌هایی که دو معلول دارند در اولویت باشند و طبق تفاهم‌نامه‌ای که با مسکن مهر و بنیاد مستضعفان امضا شده به خانواده روستایی مبلغ 18 میلیون و خانواده شهری 30 میلیون کمک هزینه بلاعوض ساخت مسکن بپردازیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار