دفاع تیم مذاکرات هسته ای از حیثیت ملی کشور
استاندار آذربایجان غربی گفت: تیم دیپلماسی هسته ای در مدت ۲۲ ماه مذاکره فشرده و مدبرانه با کشورهای ۱+۵ از حیثیت ملی به خوبی دفاع کرد.
کد خبر: ۶۳۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۱ 16 July 2015

 


استاندار آذربایجان غربی گفت: تیم دیپلماسی هسته ای در مدت ۲۲ ماه مذاکره فشرده و مدبرانه با کشورهای ۱+۵ از حیثیت ملی به خوبی دفاع کرد.

 تابناک استان آذربایجان غربی به نقل از ایرنا: قربانعلی سعادت روز پنجشنبه در چهارمین جلسه شورای اداری استان آذربایجان غربی در سال جاری افزود: نتیجه و جمع بندی این مذاکرات نقطه عطفی در تاریخ جهان به شمار می رود و در آینده خیلی از کشورها از روش ما برای دفاع از حقوق خود استفاده خواهند کرد.


وی جمع بندی مذاکرات هسته ای ایران را نتیجه ای برد ـ برد برای همه جهان دانست و بیان کرد: همه از نتیجه این مذاکرت مسرور هستند و این خوشحالی یک میثاق ملی محسوب می شود که با حمایت رهبر فرزانه انقلاب و با مدیریت دولت و با هوشمندی تیم مذاکره کننده هسته ای به دست آمده است.

وی با اشاره به تصویب چندین قطعنامه ظالمانه توسط شورای امنیت تحت فصل هفتم منشور ملل متحد علیه ایران اظهار کرد: تاکنون چندین قطعنامه تحت همین فصل علیه کشورهای مختلف صادر شده و همه آن قطعنامه ها با مداخله نظامی ، جنگ و شکست کشورها پایان یافته و تنها ایران اسلامی توانسته است با منطق مذکراه از این قطعنامه ها رها شود.

وی این توفیق را محصول درایت و تدبیر تیم متخصص مذاکرات هسته ای دانست و گفت: مذاکره کنندگان ایرانی تهدید جنگ را به فرصتی برای توسعه و آبادانی کشور تبدیل کردند و فصل نوینی در مناسبات جهانی گشودند.

وی ادامه داد: عزت و قدرت جمهوری اسلامی موجب دستیابی به این توفیق شد و امیدواریم در مسیر این دستاورد عظیم با تبعیت از رهبری و با حمایت از دولت و حفظ انسجام داخلی ، بتوانیم رسالت خود را به خوبی انجام دهیم. 

استاندار آذربایجان غربی در ادامه همچنین مذاکره را دوئل مردان دیپلماسی ایران با همتایان خود دانست و افزود: اعضای تیم مذاکره کننده با روحیه جهادی همچون دوران جنگ تحمیلی دفاع کرده و پیروز شدند.

سعادت همچنین در ادامه این جلسه با اشاره به افزایش مصرف برق در استان آذربایجان غربی ، خواستار تشکیل کمیته پایش مصرف شد و گفت: این کمیته موظف است مصرف برق را در دستگاه های اداری و سایر اماکن استان کنترل و در راستای کاهش عمومی مصرف و صرفه جویی تصمیمات لازم را اتخاد کند.

وی همچنین کاهش 20 درصدی هزینه های جاری را الزام قانونی برای تمامی دستگاههای اجرایی استان عنوان کرد و افزود: دولت منابع محدودی برای مدیریت امور خود دارد و لازم است که همه دستگاه هایی که از بودجه دولتی برخوردار هستند ، با کاهش هزینه ها یاریگر دولت باشند.

به گزارش ایرنا ، در این جلسه ناصر حضرتی سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ، حمید کاظمی کیا مدیرعامل شرکت توزیع برق و قنبر کریم نژاد مسوول دفتر شورای نگهبان در آذربایجان غربی به ارائه گزارش کاری نهادها و سازمان های تحت مدیریت خود پرداختند.ک2
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار