مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان آذربایجان شرقی، از آمادگی این نهاد برای جمع آوری زکات فطریه در روز عید فطر خبر داد.
کد خبر: ۶۲۹۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵ 16 July 2015

حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی ، با بیان اینکه کلیه پایگاه های این نهاد در مصلاها و مساجد آماده جمع آوری وجوهات زکات فطریه مردم متدین استان آذربایجان شرقی هستند، اظهار داشت: بر اساس فتوای مراجع تقلید اولویت هزینه کرد زکات فطریه برای فقرا و نیازمندان جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا با مصوبه شورای مرکزی زکات کشور و دبیرخانه شورای زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) وجوهات زکات فطریه تحت هیچ عنوانی مجاز به مصرف در پروژهای عمرانی نبوده و صرفا می بایست صرف امور نیازمندان شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه وجوهات زکات فطریه شهرستان ها به مناطق محروم همان شهرستان تخصیص می یابد، تصریح کرد: زکات فطریه جمع آوری شده به امر درمان بیماران بستری در منزل، تهیه جهیزیه و تحصیل محرومان و نیازمندان جامعه اختصاص می یابد.

دشتی با اشاره به اینکه بیش از 60 درصد نیازمندان دریافت زکات فطره خانواده های بی سرپرست هسنتد، ادامه داد: برای هزینه کرد زکات فطره امسال نیازمندان از جمله ایتام، بیماران خاص بستری در منزل، دانش آموزان و دانشجویان، نوعروسان و سایر خانواده های نیازمند شناسایی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :