کد خبر: ۶۲۷۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸ 06 July 2018

اولین معتاد جوانی نخبه در عرصه صنعت هوا فضا می باشد او تاکنون چهل بار به کرات دیگر سفر کرده است/در دنیای امروز با این همه سرقت و رانت خواری و اختلاس این کار ما تقریبا یک جور شوخی هست تا دزدی ، در ضمن ما در حد نیازمان کابل برق بر می داریم اما ژن های خوب در حد سیر کردن هفتاد نسل بعد از خودشان مملکت را چپو می کنند.

 

به گفته مسئولین حدود 71درصد معتادان استان هرمزگان شاغل هستند.
البته باید در همین مقدمه عرض کنیم
در این مملکت معتادان معمولا کسانی هستند که با لباس های رنگ و رو رفته کنار خیابان به خواب موقت یا دایم رفته اند و افراد معتاد صاحب ثروت و مکنت نه تنها معتاد محسوب نمی شوند بلکه با القابی نظیر ؛ حاج آقا ، جناب استاد عزیز و عالیجناب نیز خطاب می شوند .

به همین دلیل به سراغ تعدادی از این عزیزان معتاد رفته ایم و در مورد نحوه کسب و کار آنها گفتگویی انجام داده ایم که در ادامه می خوانید...

اولین معتاد جوانی نخبه در عرصه صنعت هوا فضا می باشد او تاکنون چهل بار به کرات دیگر سفر کرده است .
وی قصد دارد در صورت سنکوپ نکردن در آخرین تلاش خود تا سیاره کیوان صعود کند.

بفرمایید چطور به این موفقیت دست یافتید؟ بنام خدا و با سلام به همه همکارانم بخصوص بچه های ناسا ، باید عرض کنم جنس خوب و دوستان بد در صعودهای حقیر تاثیر زیادی داشتند ، البته در این عرصه خطرات بسیاری وجود دارد و تا کنون بسیاری از همکارانم هنگام صعود به فضا جان خود را از دست داده اند.

شما از مسئولان چه توقعی دارید ؟ آهای مسافری که میری به سوی مریخ از جانب هزاران شیشه ای پریشون، رسیدی به خاک پاکش بوسه بزن به...
خوب دوستان عزیز حال این فضانورد گویا چندان مساعد نیست اینکه وی را با تلاش هایش برای صعود به کیوان تنها می گذاریم.
در ادامه
با یکی دیگر از شاغلین معتاد که شغل بسیار خطرناکی دارد به گفتگو می پردازیم.بفرمایید جنابعالی در چه عرصه ای مشغول بکار هستید ؟ اینجانب فعال حوزه فلزات نه چندان گرانیها هستم و با همکارانم در تاریکی شب به سراغ کابل های برق می رویم و با بریدن بخشی از آنها و فروختنش به ضایعاتی ها باعث به جریان افتادن چرخ صنعت تولید فلزات می شویم.

آیا این شغل همان دزدی نیست؟ در دنیای امروز با این همه سرقت و رانت خواری و اختلاس این کار ما تقریبا یک جور شوخی هست تا دزدی ، در ضمن ما در حد نیازمان کابل برق بر می داریم اما ژن های خوب در حد سیر کردن هفتاد نسل بعد از خودشان مملکت را چپو می کنند.

هم اینک با معتاد شاغل دیگری که در حوزه گرفتن و بردن فعال است به گفتگو پرداختیم ، وی که حاضر به معرفی خودش نبود در این ارتباط گفت ؛ شغل ما به نحوی است که با انجامش باعث کسب تجربه شهروندان می شود ، به نحوی که بعد از پایان کار روزانه شهروند غارت شده یاد می گیرد که دیگر شب ها با جیب پر در کوچه های خلوت قدم نزند، یاد می گیرد موتور سیکلتش در جای خلوت پارک نکند، یاد می گیرد لوازم قیمتی در ماشینش جا نگذارد.
در مجموع شغل شریفی نداریم اما باعث تجربه اندوزی دیگران می شویم که این خودش بسی ارزشمند است.

از میان همه ی معتادان شاغل به سراغ جوانی رفتیم که از نظر شغلی در رده بازیافت صنعتی قرار دارد .
ضمن اینکه
این عزیزان در زشت کردن چهره شهر همکاری تنگاتنگی با موش ها و دیگر جوندگان دارند و با پاره کردن کیسه های زباله ، مواد بازیافتی را برداشته و می فروشند.
وی در همین ارتباط بیان داشت ؛ با سلام به همه همکاران عزیزم به جز موش ها ، گربه ها ،باید عرض کنم ما با تلاش خود بزرگترین خدمت را به صنعت بازیافت می کنیم و روزانه صدها کیلو مواد بازیافتی وارد چرخه تولید می کنیم البته این بدان معنا نیست که کسب و کار پر رونقی داریم از این رو در مواقع کسادی به سراغ حیاط منازل ملت می رویم و با ربودن کفش و لباس های مردم باعث شیک پوشی جامعه می شویم.
وی افزود؛ باور کنید با این تورم و گرانی عمرا این ملت لباس و صندل نو بخرند اینکه ما با قبول ریسک کتک خوردن های زیاد جا کفشی و بند رختی ملت را خالی می کنیم تا آنها با خرید لباس نو شیک پوشی را از یاد نبرند.

از دیگر مشاغل مهم معتادان فعالیت در صنعت پر در آمد گدایی است.
این حوزه به سبب گستره وسیع دارای دهها رشته مختلف است که برای ورود در هر کدام نیاز به طی کردن آزمون های دشواری است.
در مجموع عمده معتادانی که استعداد فعالیت در رشته های مختلف سرقت را ندارند وارد صنعت گدایی می شوند .
بارزترین رشته گدایی معتادان، گدایی گریم شده است در این صنعت آنها با ترسیم زخم های ناجور و دیگر امراض روی بدنشان باعث تحریک احساسات مردم شده و کسب درآمد می کنند.
از دیگر فعالیت های میدانی معتادان عزیز نگهبانی ناخواسته از خودروهای پارک شده و گربه شور کردن شیشه ی خودروها هنگام توقف پشت چراغ قرمز است که اگر چه درآمد چندانی ندارد اما از نگاه مسئولین شغل محسوب می شود.

نوشته:کاظم گلخنی
ستون طنز کلپک سلام/ ندای هرمزگان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار