در حضور استاندار و رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای انجام شد؛
تفاهم نامه همکاری مشترک استانداری خراسان شمالی و دانشگاه فنی و حرفه ای کشور به منظور توسعه و تجهیز دانشکده های فنی استان و مراکز کارگاهی آن ها، شنبه شب به امضای استاندار و رئیس این دانشگاه رسید.
کد خبر: ۶۲۵۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹ 01 July 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا صالحی استاندار در این نشست گفت: مجموعه های آموزش فنی و حرفه ای با توجه به فرامین ارشادی رهبری درخصوص اقتصاد مقاومتی دانش بنیان، امید ما در توسعه اشتغال به شمار می رود لذا باید مهارت آموزی علمی در راستای قابلیت ها و توانمند های مناطق مختلف در دستور کار باشد.
وی ایجاد اشتغال پایدار و ارتقای درآمد سرانه را از ثمرات توجه به آموزش های فنی و حرفه ای دانست و افزود: دولت بنا دارد هر فرد یا دانش آموخته در کشور حداقل یک مهارت داشته باشد بنابراین رشته های فنی و حرفه ایباید در سطوح آموزش و پرورش و دانشگاه ها گسترش یابد.
استاندار به مذاکره خود با رئیس صندوق حمایت از مراکز دانش بنیان هم اشاره کرد و گفت: آمادگی خود را برای تأمین 2 درصد سود تسهیلات اختصاصی به این مراکز اعلام کرده ایم تا مشوقی برای این شرکت ها باشد و اکنون نیز توسعه آموزش های فنی و حرفه ای را باید به کمک همگان اعم از مدیران، دانشگاهیان، آموزش و پرورش و امامان جمعه و جماعت گسترش دهیم.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور نیز در این نشست با بیان این که این دانشگاه مورد توجه خاص دولت و وزارت علوم است و مجوز گسترش را دریافت کرده، گفت: امسال هم بودجه خوبی برای توسعه مراکز، تجهیز کارگاه ها و ارتباط با صنعت درنظر گرفته ایم.
ابراهیم صالحی عمران نیروی انسانی ماهر را منشأ تحول خواند و امضای تفاهم نامه با استانداری را گام مهمی در مسیر ارتقای کیفی و کمی آموزش های فنی و حرفه ای، تسهیل اشتغال، افزایش درآمد سرانه و رشد تولید توصیف کرد.
مجید پورعیسی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منایع استاندار هم حمایت از توسعه آموزش های مهارتی در راستای اشتغال را از راهبردهای اساسی استان برشمرد و از این آموزش ها به عنوان حلقه واسط آموزش های نظری و بازار کار، تضمینی بر ارتقای بهره وری و پایداری اشتغال ایجادشده با تسهیلات بانکی یاد کرد.
محمود ثمینی سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هم ضرورت تأمین خوابگاه دانشجویی به ویژه در دانشکده های دخترانه فنی و حرفه ای را گوشرد کرد.
در پایان این نشست، تفاهم نامه همکاری استانداری و دانشگاه فنی و حرفه ای برای تأمین مشترک اعتبار توسعه، تکمیل و تجهیز دانشکده های فنی و حرفه ای خراسان شمالی مبادله شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار