کد خبر: ۶۲۳۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶ 25 June 2018
به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان ، بهروز اسودی در یکصد و دوازدهمین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت پیگیری مصوبات این کارگروه گفت: تاکنون مشکلات ۵۹۰ واحد تولیدی استان در جلسات قبلی کارگروه بررسی که در جهت رفع موانع تولید ۱۴۳۴ مصوبه به تصویب اعضای کارگروه رسید.
وی تصریح کرد: از این تعداد مصوبه ، ۴۴درصد مربوط به تامین مالی و تسهیلات ، ۱۸درصد زیربنایی ، ۱۶درصد مالیات ، ۱۱درصد تامین اجتماعی و مابقی سایر می باشد که ۷۰درصد کل مصوبات اجرایی و مابقی در دست اجرا می باشد.
دبیر کارگروه رفع موانع تولید استان اظهار داشت: این کارگروه از سال ۹۴ و بطور منظم هرهفته یک بار و بمنظور رفع موانع استان تشکیل می شود که در این جلسه نیز مشکلات زیربنایی ، مالیات ، تامین اجتماعی ۳ واحد تولیدی بررسی شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به وظیفه دوم این کارگروه در امور تسهیلات بانکی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال گذشته تا کنون ۸۷۷ واحد تولیدی استان در حدود ۵۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات در قالب سرمایه در گردش ، بازسازی و نوسازی و اجرای طرح های نیمه تمام از بانکهای عامل دریافت کرده اند که از این تعداد ۱۸۸ واحد مربوط به بخش صنعت و ۶۸۹ واحد نیز مربوط به بخش کشاورزی می باشد.
وی یادآور شد تا کنون ۲۳۷۹ واحد تولیدی استان متقاضی دریافت تسهیلات رونق تولید شده اند که ۱۶۹۴ واحد تولیدی استان جهت دریافت تسهیلات به ارزش بیش از ۱۳هزار میلیارد ریال به بانکهای عامل معرفی شده اند.
بهروز اسودی با اشاره به دیگر دستور کار این نشست افزود: در این جلسه گزارشی از عملکرد بانکهای استان در پرداخت تسهیلات رونق تولید و همچنین گزارشی از کمیته پایش و نظارت سازمان های صمت و جهاد کشاورزی ارائه شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار