کد خبر: ۶۲۰۳۰
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۷ 14 July 2015
معاون فرهنگی مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز از ارسال 242 اثر تا امروز به دبیرخانه دومین جشنواره مطبوعات و رسانه های استان خبر داد.

محمد طاهری روز سه شنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این تعداد اثراز 50 نفراز اصحاب رسانه استان رسیده، افزود: آثار رسیده شامل 40 سرمقاله و یادداشت، 23 مقاله- تحلیل و تفسیر، 20 تیتر، 41 خبر، 53 گزارش، 28 مصاحبه، 25 عکس، 5 طنز و کاریکاتور و هشت صفحه آرایی است.

وی اظهار داشت: از تعداد کل آثار رسیده 28 اثر دارای نقص بوده که فرستندگان آثار برای شرکت در جشنواره بایستی اقدام به رفع نقص آثار خود کنند.

وی در ادامه به نحوه برگزاری این جشنواره اشاره کرد و گفت: محورهای این جشنواره نسبت به سال گذشته افزایش خوبی داشته بطوریکه اولین جشنواره در سال گذشته در 12 محور برگزار شد که امسال به 34 محور افزایش یافته که این موضوع فضای حضور اصحاب رسانه در این جشنواره را گسترش داده است.

** برگزاری دو نشست آموزشی برای اصحاب رسانه

طاهری به برنامه های جنبی این جشنواره نیز اشاره کرد و افزود: در کنار برگزاری آیین اختتامیه این جشنواره که در روز 17 مرداد ماه مصادف با روز خبرنگار برگزار می شود، دو نشست آموزشی با عنوان اقتصاد رسانه و اخلاق در رسانه برگزار می شود.

وی یکی از مشکلات اصلی رسانه ها بخصوص نشریات را تامین منابع مالی برای فعالیت آن ها دانست و اظهار داشت: نشریاتی در استان داریم که به دلیل مشکلات مالی فعالیت شان برای مدتی قطع می شود.

معاون فرهنگی مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز همچنین با اشاره به نشست آموزشی اخلاق در رسانه گفت: این نشست با محور مالکیت ادبی برگزار می شود و با توجه به اینکه یکی از دغدغه های اهالی رسانه بخصوص در این استان استفاده از اخبار خبرگزاری ها بدون ذکر منبع است، این نشست برگزار می شود.

وی افزود: همچنین نشست آموزشی حقوق رسانه در اوایل مرداد ماه برای اهالی رسانه استان البرز برگزار می شود.

طاهری به تفاهم نامه ای که به زودی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با معاونت مطبوعات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد منعقد می کند نیز اشاره کرد و بیان داشت: مفاد اصلی این تفاهم نامه برگزاری دوره های آموزشی در حوزه وسیعتر و کارگاهی در حوزه مطبوعات و تبلیغات است.

وی گفت: این تفاهم نامه با محوریت خانه مطبوعات و انجمن صنفی کانون های تبلیغاتی منعقد می شود.

علاقمندان به شرکت در دومین جشنواره مطبوعات و رسانه های استان البرز تا 25 تیرماه 94 فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کرده و آثار رسیده در روز پنجم مرداد ماه داوری و روز 17 مرداد ماه 94 اختتامیه جشنواره برگزار خواهد شد.

علاقمندان به شرکت در این جشنواره برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه برگزاری آن می توانند به پایگاه اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز به آدرس اینترنتی http://alborz.farhang.gov.ir مراجعه نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار