مدیر آموزش و پرورش تویسرکان از باسوادی 97 درصد جمعیت رده سنی 10 تا 49 سال در شهرستان تویسرکان خبر داد.
کد خبر: ۶۱۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۳ 14 July 2015
مدیر آموزش و پرورش تویسرکان از باسوادی 97 درصد جمعیت رده سنی 10 تا 49 سال در شهرستان تویسرکان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس ، جواد اسدبیگی در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی اظهار کرد: براساس سرشماری سال 90 تعداد بی‌سوادان تویسرکان در گروه 10 تا 49 سال تعداد 4 هزار و 535 نفر بود.

وی ادامه داد: پس از پالایش اسمی از طریق آموزش و پرورش و مدارس تعداد واقعی بی‌سوادان تویسرکان 2 هزار و 294 نفر شناسایی شد.

مدیر آموزش و پرورش تویسرکان باسوادی در سطح این شهرستان در رده سنی 10 تا 49 سال را بیش از 97 درصد اعلام کرد.

وی حجم کاری آموزش و پرورش در سال جاری را در سه دوره سواد‌آموزی، تحکیم و انتقال 340 نفر عنوان کرد و افزود: دوره سوادآموزی معادل پایان سوم ابتدایی، دوره انتقال معادل پایان دوره ابتدایی و دوره تحکیم معادل تثبیت سوادآموزی است.

اسدبیگی خاطرنشان کرد: فرد آموزش‌دهنده باید در دوره‌های آموزشی سوادآموزی، انتقال و تحکیم به ترتیب 400، 650 و 200 ساعت به فرد بی‌سواد آموزش دهد.

وی با اشاره به مصوبه جدید در خصوص ریشه‌کنی بی‌سوادی یادآور شد: بر اساس این مصوب برخی از دستگاه‌ها مانند کمیته امداد، بهزیستی، واحدهای صنفی و راهنمایی و رانندگی مکلف به شناسایی و معرفی افراد بی‌سواد هستند.

مدیر آموزش و پرورش تویسرکان با اشاره به اینکه این نهاد به تنهایی قادر به ریشه‌کن کردن بی‌سوادی نیست، از دستگاه‌های اجرایی خواست آموزش و پرورش را در این امر کمک کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار