خلیل احمدیان، سرپرست شهرداری اردبیل عنوان کرد:
از آنجایی که جمعیت بیش از 100 هزار نفری محلات 13 گانه از خیابان وحدت و میدان وحدت عبور و مرور می کنند؛ لذا میدان وحدت با مشکلات ترافیکی فراوانی مواجه است و نیاز به تقسیم ترافیک آن میدان با معابر دیگر احساس می شد و اجرای پل داروپخش در این راستا آغاز شد.
کد خبر: ۶۱۶۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۳:۵۹ 14 July 2015

پروژه پل دارو پخش از پروژه های مهم شهری در منطقه محروم شهر اردبیل است که در قالب این پروژه در امتداد خیابان دارو پخش دو خیابان 20 متری از زمین های بایر کنار سیلو به سمت میدان خاتم النبی ایجاد می شود و خیابان داروپخش و مسیر میدان وحدت را مستقیما به خاتم النبی (میدان مادر) متصل می کند. این پروژه در طرح تفصیلی شهر پیشنهاد شده و در مطالعات جامع ترافیکی نیز بررسی و مورد تأیید قرار گرفته است.

به گزارش تابناک اردبیل، خلیل احمدیان سرپرست شهرداری اردبیل در مورد جزئیات این پروژه گفت: با احداث این پل خیابان موجود از سمت وحدت به سلمان آباد یک طرفه خواهد شد و خودروهای خارج شده از سمت سلمان آباد نیز می توانند بدون ورود به میدان وحدت از پل داروپخش به سمت بزرگراه شهدا ادامه مسیر دهند. در ضمن پل یک لوپ گردشی مناسب نیز دارد و دارای طراحی پیشرفته و فنی بوده و تمام مسائل ترافیکی در آن لحاظ شده است.

پل دارو پخش، پروژه تحول آفرین در روان سازی ترافبک  میدان وحدت

احمدیان طراحی و مطالعه اجرای پروژه پل روگذر داروپخش توسط مشاور ذیصلاح و کارشناسان ترافیک را یادآوری کرد و افزود: تمامی مراحل آمارگیری مربوط به تردد خودروها انجام شده و آمار تصادفات این تقاطع نیز طی سال های گذشته مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه با امتداد خیابان داروپخش به سمت محله سلمان آباد و با اصلاح هندسی که صورت می گیرد؛ خیابان داروپخش خروجی و ورودی اصلی این منطقه خواهد شد، تصریح کرد: از آنجایی که جمعیت بیش از 100 هزار نفری محلات 13 گانه از خیابان وحدت و میدان وحدت عبور و مرور می کنند؛ لذا میدان وحدت با مشکلات ترافیکی فراوانی مواجه است و نیاز به تقسیم ترافیک آن میدان با معابر دیگر احساس می شد و اجرای پل داروپخش در این راستا آغاز شد.

به گزارش تابناک اردبیل وی همچنین مطالعات انجام شده برای اتصال پل مبارزان جهت عبور دادن ترافیک سرازیر شده از سمت پل داروپخش از زیر این پل به سمت مرکز شهر را خاطرنشان کرد و گفت: در صورت اجرایی شدن این طرح امتداد خیابان داروپخش به سمت پل مبارزان نیز بن بست نخواهد بود.

سرپرستی شهرداری اردبیل در خصوص هزینه این پروژه گفت: هزينه اوليه و مبلغ قرار داد احداث پل روگذر داروپخش بالغ بر 110 ميليارد ريال بوده و با در نظر داشتن هزينه هاي تعديلي بعد از اجرا پيش بيني مي شود رقم اعتبار هزينه شده براي ساخت اين پل به حدود 115 ميليارد ريال برسد.

به گفته وي اين پروژه به صورت بتن آرمه و در بعضي قسمت ها نيز با استفاده از کابل هاي پيش تنيده ساخته خواهد شد.

احمدیان طول کل پل داروپخش را 464 متر، طول عرشه را 260 متر با 10 دهنه شامل 4 دهنه 32 متری و 6 دهنه 22 متری بیان کرد و افزود: کل عرشه پل بتنی و ستون های پل نیز برای اولین بار در استان اردبیل به شکل بال کبوتری احداث می شود که نقش موثری در زیباسای پل خواهد داشت.

احمدیان در خصوص شکل و نوع پايه ستون هاي پل روگذر داروپخش افزود: هر باند رفت و برگشت به صورت تک پايه بوده و پايه هاي اين پل نيز به صورت بال کبوتري که ظرافت و زيبايي بيشتري نسبت به پايه هاي معمولي استوانه اي شکل دارد، اجرا خواهد شد.

پل دارو پخش، پروژه تحول آفرین در روان سازی ترافبک  میدان وحدت

راه اندازی مجدد تابلوی زمانسنج معكوس پل داروپخش

سرپرست شهرداری اردبیل در بازدید میدانی از محل اجرای پروژه پل داروپخش ، هماهنگی ها و تمهیدات مورد نیاز برای تسریع در اجرای این طرح را پیگیری کرد.

به گزارش تابناک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری اردبیل، خلیل احمدیان در جریان این بازدید که با همراهی مدیر روابط عمومی شهرداری اردبیل انجام شد، اظهار کرد: با توجه به کند شدن روند عملیات اجرایی پیمانکار پل تقاطع داروپخش در چند ماه اخیر و به منظور رفع مشکلات نقدینگی پیمانکار این طرح ، نسبت به پرداخت بخشی از مطالبات وی اقدام کردیم.

احمدیان تصریح کرد: به دنبال مذاکراتی که با پیمانکار پروژه پل روگذر داروپخش داشتیم، قرار شد مطالبات مربوط به مایملک وی را که بخشی نقدی و بخش دیگر به صورت واگذاری مایملک بود، بپردازیم و پیمانکار نیز در مقابل متعهد شد تا با تمام توان و با جدیت عملیات اجرای این طرح را پیش ببرد.

وی راه اندازی مجدد تابلوی زمانسنج معکوس افتتاح پروژه پل روگذر داروپخش را خاطرنشان کرد و گفت: پیمانکار پروژه در چند روز اخیر با خرید مقدار قابل توجهی میلگرد و بتن آرمه مورد نیاز برای ادامه کار ساخت پل، فعالیت عمرانی کارگاه پروژه را با جدیت از سر گرفته است؛ به طوری که شاهد فعالیت ماشین آلات در محل پروژه پل داروپخش هستیم.

سرپرست شهرداری اردبیل با بیان اینکه طبق برنامه تنها 158 روز تا تکمیل این پل در زمان مشخص شده باقی مانده است و این زمان بصورت معکوس برای اطلاع شهروندان در نمایشگر دیجیتالی یا تابلوی زمانسنج معکوس مجددا به نمایش درآمد، اظهار امیدواری کرد که با رفع به موقع برخی موانع ، عملیات اجرایی پروژه پل داروپخش طبق زمانبندی پیش رفته و در زمان مقرر به بهره برداری برسد.

احمدیان همچنین از اختصاص حدود 400 میلیون تومان اعتبار از سوی شهرداری اردبیل برای جابه جایی برخی تأسیسات عبوری از حریم پل تقاطع داروپخش از جمله تأسیسات برق بیمارستان تأمین اجتماعی سبلان و آب و فاضلاب شهری در چند روز آینده خبر داد.

پل دارو پخش، پروژه تحول آفرین در روان سازی ترافبک  میدان وحدت

پل دارو پخش، پروژه تحول آفرین در روان سازی ترافبک  میدان وحدت

پل دارو پخش، پروژه تحول آفرین در روان سازی ترافبک  میدان وحدت

پل دارو پخش، پروژه تحول آفرین در روان سازی ترافبک  میدان وحدت

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار