عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امام راحل آرمان و آرزوهای به فراموش‌ شده کشور را زنده کرد و رهایی از استبداد و ظلم اقدام عمده‌ای بوده که امام راحل آن را نصیب کشور کرد.
کد خبر: ۶۱۵۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶ 04 June 2018

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سید علی حسینی اشکوری در سخنرانی بزرگداشت ارتحال امام راحل که در دارالرضا(ع) برگزار شد اظهار داشت: اگر فردی ایمان داشته و تقوای الهی را مراعات کند خداوند محبت و نفوذ کلام وی را در دل آحاد مردم ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه امام راحل انجام به وظیفه را رسالت خود در زندگی دنیا می‌دانست، افزود: امام راحل در حقیقت امر مأمور به وظیفه بوده و نتیجه کار در درجه نخست برای وی اهمیت نداشت و در مسیر انجام تکالیف نیز ترس و هراسی به دل راه نمی‌داد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اخلاص امام راحل را مورد توجه قرار داد و گفت: امام راحل در انجام تکالیف سود و زیان مادی کارها و منافع ظاهری اقدامات را مورد توجه قرار نمی‌داد، بلکه آن چیزی که در وهله نخست برای امام راحل مهم بود انجام به وظیفه در هر حال و شرایط بود.

اشکوری با تأکید بر تأثیرگذاری امام راحل در عرصه‌های مختلف عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های مهم امام راحل این بود که فردی کاملاً تأثیرگذار بود و زمانی که در ایران، عراق و کشورهای دیگر بود همواره اثر و تأثیرگذاری ویژه خود را بر جای می‌گذاشت.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری امام راحل بر جوانان و اعتماد به نیرو و ایمان نسل جوان تأکید کرد: سرمایه‌گذاری و اعتماد به جوانان از خصوصیات مهم واصلی امام راحل بود و درنهایت همین جوانان نیز در طول دوران انقلاب و در دوران جنگ تحمیلی اهداف و آرمان‌های انقلاب را به‌پیش بردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: توجه به خواسته‌های اساسی، مهم و عمومی جامعه از دیگر ویژگی‌های مدیریتی و رهبری امام راحل بود و در این مسیر نیز همواره از حقوق پابرهنگان و کوخ‌نشینان دفاع می‌کرد، دفاع از حقوق فقرا و پابرهنگان از ویژگی‌های نیک تمام انبیای الهی بوده است.

اشکوری مخالفت امام خمینی(ره) به رویه‌های فساد انگیز حکام سیاسی وقت را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: بیان مفاسد حکام سیاسی از خصوصیات اخلاقی برجسته امام راحل بوده و درراه افشا و آگاه‌سازی عموم مردم از مفاسد و ظلم‌های مختلف حکام سیاسی وقت هراسی به دل راه نمی‌دهد.

وی با بیان توجه و اهمیت امام خمینی(ره) نسبت به انحرافات موجود در جامعه بیان کرد: هشدار نسبت به آسیب‌ها و خطراتی که اسلام و آموزه‌های اسلامی را با خطر مواجه کرده بود از دیگر ویژگی‌های امام راحل بود و ایشان در برابر هر گونه بی‌اخلاقی‌های اجتماعی و اعتقادی ایستادگی می‌کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: امام راحل آرمان‌های اصیل و مهم کشور را زنده کرد، مباحثی چون استقلال و آزادی دو نوع از آرمان‌های مهمی بوده که در زمان قبل از انقلاب ازجمله آرزوهای عموم ملت تبدیل‌شده و مردم در نوعی ناامیدی و یاس اجتماعی به سر می‌بردند.

اشکوری با تأکید بر برخی از مهم‌ترین خدمات امام خمینی(ره) را قبال جامعه ایران عنوان کرد: امام راحل آرمان و آرزوهای به فراموش‌شده کشور را زنده کرد، رهایی از استبداد و ظلم اقدام عمده‌ای بوده که امام راحل آن را نصیب کشور کرد.

وی ابراز کرد: شجاعت و صراحت بیان از ویژگی‌های دیگر امام بود که در دوران تبعید و دوری از وطن نیز همواره این خصوصیات بزرگ را با خود حمل می‌کرد، صبر و استقامت در برابر ناملایماتی‌ها از نکات اخلاقی امام راحل بود که سبب می‌شد در برابر هجمه‌های مختلف دشمنان ترسی به دل راه ندهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: توکل به خداوند متعال در زندگی امام راحل متجلی بود، ویژگی‌های اخلاقی و سیره عملی امام راحل به‌صورت تمام و کمال جلوه‌های علنی از دستورات سنت و قرآن کریم بود، به هر مقدار که ما بتوانیم آیات و آموزه‌های الهی را در زندگی خود پیاده کنیم به قله‌های کمال نزدیک‌تر می‌شویم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار