جوان بسیجی در میناب موفق به ساخت هواپیمای بدون سرنشین یا همان پهپاد با چندین کاربرد در حوزه نظامی و امدادی با توان حرکتی 120 کیلومتر در ساعت شده‏، که در نوع خود بسیار قابل تامل است.
کد خبر: ۶۱۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۴ 13 July 2015
به گزارش تابناک، وحید ناصری‌بازیاری امروز در گفت‌و‌گو با فارس، با تشریح برخی قابلیت‌های این پرنده، اظهار داشت: این هواپیما از نوع پارک‌جت است و تا ارتفاع بیش از 800 متر قابلیت تصویربرداری دارد.

وی از پرواز بدون صدا و امکان حمل برخی مهمات نظامی به عنوان دیگر قابلیت‌های این هواپیما نام برد و گفت: از این هواپیما همچنین می‌توان برای ماموریت‌های گشت‌زنی و رصد تهدیدات احتمالی دشمن استفاده کرد.

این جوان مینابی با ارائه توضیحاتی در خصوص بدنه هواپیما، یادآور شد: بدنه این پرنده از جنس فوم است.

وی افزود: این هواپیما با برقی که از یک باتری 12 ولت تولید می‌شود کار می‌کند.

ناصری‌بازیاری در ادامه با بیان اینکه ساختار این پرنده بر اساس یک نقشه استاندار طراحی شده، اظهار داشت: این پرنده با دور موتور 1800 کار می‌کند و سرعت آن 120 کیلومتر در ساعت است.

                                             

این جوان مینابی امکان ارسال همزمان تصویر را از دیگر قابلیت‌های این پرنده ذکر و اضافه کرد: از این پرنده در مناطق صعب‌العبور و اماکنی که امکان دسترسی آسان انسان وجود ندارد می‌توان استفاده کرد.

وی با ذکر این مطلب که از زمان کودکی به ساخت هواپیما علاقه داشته، اظهار داشت: جرقه ساخت هواپیما از چهار سال پیش طی مشاوره یکی از دوستانم از شهر تازیان و با کمک برادرم و پس از مطالعه و تحقیق فراوان در این زمینه زده شد و تاکنون سه هواپیمای بدون سرنشین ساخته‌ام.

ناصری‌بازیاری مدت زمان ساخت این هواپیما را یک ماه ذکر کرد و گفت: تمام تلاش خود را به کار بسته‌ام تا یک پرنده بدون سرنشین با تمام قابلیت‌های نظامی و امدادی طراحی کنم.

این بسیجی مینابی با بیان اینکه در زمینه حمایت از این پروژه در حال حاضر با سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان در حال رایزنی هستم، بیان کرد: تاکنون تمام هزینه‌های ساخت این هواپیما به صورت شخصی و توسط خودم پرداخت شده است.

وی یادآور شد: از آنجایی که تلاش و حرکت در این مسیر و تولید محصول متناسب با نیاز کشور مسلتزم هزینه‌های زیادی است انتظار می‌رود مسئولان و به ویژه دستگاه‌های متولی از فعالان این بخش حمایت کنند.

ناصری‌بازیاری با بیان اینکه از فکر و خلاقیت قشر جوان باید به نحو مطلوب استفاده شود، افزود: رشد و بالندگی جامعه در بخش های مختلف مرهون مجاهدت نیروهای جوان و خلاق است.

این جوان مبتکر مینابی با اشاره به طراحی و ساخت سامانه‌های راداری، موشکی، پهپادهای مختلف و سایر تجهیزات دفاعی و نظامی در کشور، اظهار داشت: ایران اسلامی به همت و تلاش جوانان متعهد امروز در همه بخش‌ها به ویژه در زمینه صنایع دفاعی و نظامی به خودکفایی رسیده است.

وحید ناصری‌بازیاری دارای مدرک تحصیلی دیپلم فنی جوشکاری برق با 23 سال سن از جوانان مبتکر بسیجی و عضو پایگاه بسیج شهید علی صادقی در روستای بهمنی میناب است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار