رئیس هیئت شطرنج استان همدان گفت: به احتمال فروان مسابقات شطرنج جام ملت‌های آسیا در شهر همدان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۱۴۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۰ 03 June 2018
رئیس هیئت شطرنج استان همدان گفت: به احتمال فروان مسابقات شطرنج جام ملت‌های آسیا در شهر همدان برگزار می‌شود.
 
به گزارش تسنیم، احمد علی بابایی با بیان این که اجرای دقیق برنامه‌های هیئت در ۴ سال گذشته سبب شد تا اعضای مجمع یک بار دیگر به همدان اعتماد کنند، اظهار داشت: برای ادامه پیشرفت شطرنج همدان برنامه‌های جدید و متنوعی تدارک دیده‌ایم تا جایگاه شطرنج استان را در کشور ارتقا دهیم.

وی افزود: در سال گذشته شطرنج همدان جایگاه پنجم کشور را به خود اختصاص داد و ما در مسابقات ملی و فراملی و نیز در مسابقات رده‌های سنی و مسابقات دانش آموزی نتایج درخوری کسب کردیم.

علی بابایی با اشاره به این که یکی از برنامه‌های مهم هیئت شطرنج استان در دوره جدید میزبانی از مسابقات مهم کشوری و بین المللی است گفت: به احتمال فراوان در مرداد ماه مسابقات شطرنج جام ملت‌های آسیا با حضور شطرنج‌بازان مطرح آسیایی و روسای فدراسیون‌های کشور‌های آسیایی در شهر همدان برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: برای کسب این میزبانی همه مسئولان استانی از جمله استاندار محترم و مدیرکل ورزش و جوانان استان دست به دست هم دادند تا در سال ۲۰۱۸ که همدان پایتخت گردشگری کشور‌های آسیایی است این مسابقات مهم در این شهر برگزار شود.

وی تاکید کرد: برای کسب این میزبانی ما رقیب قدرتمند و پرنفوذی مثل کشور عربستان داشتیم که با توجه به رایزنی‌های صورت گرفته و همکاری و تعامل فدراسیون شطرنج، وزارت ورزش و جوانان و مسئولان استان مسئولان برگزاری مسابقات متقاعد شدند شهر همدان را به عنوان میزبان این رویداد مهم انتخاب کنند.

علی بابایی با اعلام این مرداد امسال یک ماه طلایی برای شطرنج همدان است اظهار داشت: از اوایل مرداد به مدت ۱۰ روز ما میزبان مسابقات جام ملت‌های آسیا هستیم. پس از این مسابقات از تاریخ ۱۸ تا ۲۵ مرداد جشنواره قهرمانی کشور شطرنج در همدان برگزار می‌شود و از تاریخ بیست و ششم مرداد تا دوم شهریور میزبان جام بین المللی اوپن ابن سینا هستیم.

وی از برگزاری مسابقات شطرنج رده سنی ۱۰ سال کشور در پاییز امسال به میزبانی همدان خبر داد و گفت: با توجه به شروع فصل تابستان و بحث پر کردن اوقات فراغت کودکان، نوجوانان و جوانان از خانواده‌ها استدعا داریم فرزندان خود را در کلاس‌های متعدد آموزشی شطرنج ثبت نام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار