به بهانه آغاز ثبت نام مدارس
آموزش و پرورش بايد بر عملکرد مديران مدارس غیردولتی نظارت بيشتري داشته باشد تا شاهد تخلفات موجود در سال تحصيلي آينده نباشيم.
کد خبر: ۶۱۴۷۹
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۳ 13 July 2015

رقابت مدارس غيردولتي براي جذب دانش آموز موضوعي است که چند سال اخير شدت زيادي به خود گرفته است.

در اين رقابت برخي مدارس غير دولتي براي جلب نظر اولياء و جذب بيشتر دانش آموز وعده هايي را در زمان ثبت نام مي‌دهند که در نهايت منجر به دريافت شهريه اي حتي بيشتر از شهريه مصوب آموزش و پرورش مي‌شود، اما خانواده ها براي تحقق اين وعده ها و دريافت خدمات بيشتر آموزشي و رفاهي راضي به پرداخت اين هزينه ها مي‌شوند.

مشکل زماني آغاز مي‌شود که سال تحصيلي به اتمام مي‌رسد و خانواده ها با وعده هاي عمل نشده مدرسه روبرو و متوجه مي‌شوند که خدمات ويژه آموزشي مدرسه کمتر انجام شده و يا اصلا محقق نشده است و شهريه اضافي که براي اين خدمات پرداخته اند از کف‌شان رفته است.

دريافت شهريه اضافه تر از شهريه مصوب آموزش و پرورش و عمل نکردن به وعده ها خانوادها را نسبت به برخي مدارس غير دولتي بي اعتماد و اين مدارس را با مشکل صندلي‌هاي خالي مواجه کرده است.

موضوعي که وزير آموزش و پرورش نيز نسبت به آن واکنش نشان مي‌دهد و به ما مي‌گويد ما در مدارس غير دولتي هم اکنون 500 هزار صندلي خالي داريم و تعداد دانش آموزان برخي از اين مدارس رو به کاهش است.

مديران مدارس غير دولتي موظف به انجام تعهدات خود هستند .

در اين ميان برخي مدارس غير دولتي علاوه بر عمل نکردن به وعده هايي که به اولياء داده بودند از تعهدات خود به کارکنان و معلمان مدرسه هم سر باز زده اند.

در بعضی از مدارس نیز حتی مشکلات دبیران هم مالی است به طوریکه با اینکه مدیر مدرسه شهریه های دانش آموزان را دریافت کرده اما حقوق معلمان را ماه هاست که پرداخت نمی کند.

تخلفات عديده مدارس غير دولتي به ويژه دريافت شهريه اضافي و عمل نکردن به تعهدات باعث واکنش شديد سازمان تعزيران حکومتي هم شده است.

سازمان تعزيران حکومتي نظارت به این مدارس را در حال حاضر کافي نمي داند و با اعلام شماره 300009651 از مردم مي‌خواهد که در صورت مشاهده تخلف به اين شماره پيامک بفرستند.

به نظر مي‌رسد برخي مدارس غير دولتي براي رسيدن به منافع و سود بيشتر وعده هاي به اوليا مي‌دهندکه قادر به انجام آن نيستند و فقط بهانه اي به آن‌ها براي دريافت شهريه بيشتر مي‌دهد؛ وعده هايي که توخالي از آب در مي‌آيد.

از اين رو آموزش و پرورش بايد بر عملکرد مديران اين مدارس نظارت بيشتري داشته باشد تا شاهد اينگونه تخلفات در سال تحصيلي آينده نباشيم.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دبیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
خدا راشاکریم که بالاخره اموزش وپرورش نگاهی هم به مدارس غیردولتی انداخت.بنده قریب به ده ساله که دراین مدارس تدریس میکنم. خداروشکرموسسان ومدیرانش انسانهای شریفی هستند ولی دوچیز برای بنده وبسیاری از همکارانم بسیار سخت وبهتراست بگویم زجر اوراست.یکی اینکه اصلا وابدا به کار ما بعنوان سابقه وسنوات نگاه نمیشود وهمکارانی رامیشناسم که پس از ۱۵،۱۶سال تدریس،درس وکلاس را صرفا بخاطر بی التفاتیها رنجور ودلخور رها کردندودرپایان جز احساس تلف کردن عمر،حس دیگری نداشتند واقعا اگر ما هم فرهنگی هستیم نگاه داشتن شان ومقام معلم اینست؟!ثانیا اینکه حقوق این قشر سرتاپا مظلوم بسیارناچیز است.چرا؟از کمیسیون اموزش مجلس محترم در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری خواهشمندیم جدیتر به اوضاع این قشرازفرهنگیان توجه کندچراکه معظم له تاکید خاصی در التفات به اقشارفرهنگی دارند وایشان درتمام فرمایشاتشان عنوان فرمودند فرهنگیان عزیز.یعنی ازدیدگاه ایشان بنده وبسیاری امثال بنده که درمدارس غیردولتی درمسیرتعلیم وتربیت بخشی ازنسل فردای کشور ادای وظیفه میکنیم،افتخارداشتن کسوت معلمی ونام فرهنگی راداریم نه نام نیروی ازاد!که این عنوان زجر اورترین عنوان برای کسی است که باشوق وانگیزه به مدرسه وکلاس وارد میشود.نمیدانم چرا این قشرازفرهنگیان برای اموزش وپرورش حکم فرزند ناتنی دارند که اگر نداشتند حداقل برای کسانی که سالیان سال ،مستمرا با انواع مشکلات سنگر تعلیم وتربیت را رها نکرده اند یک کارت شناسایی صادر میکردندتا حد اقل برخی اشخاص جسارت پیدا نکنند که به به ما لقب انسانهای علاف بدن که داریم عمرمون رو هدر میدیم.درطی این چند سالی که افتخار تدریس داشتم شاید بیش از سه هزار پیامک ونامه به رسانه ها و وزارتخانه محترم اموزش وپرورش ارسال نمودم که خواهشا بفکر این نیروها باشید از بی هدفی در کارشان دارند له میشند ولی دریغ ازیک جواب!فقط هفته نامه بازارکار که واقعا پیگیر مشکلات این نیروها هستند خرداد امسال وپارسال ازقول ریاست محترم سازمان مدارس غیردولتی سرکارخانم مرضیه گرد ،نوشتند که این نیروها بیمه میشوند ومشکلاتشان مرتفع خواهد شد.کاری که قرار بود ازمهر۹۳اجرایی شود ولی هیچ خبری نشد.پس گویی ما چاره ای جز درخواست از مقام معظم رهبری که صمیمانه به درد دل همه اقشار گوش میدهند نداریم.خواهشا ماراهم باور کنید که فرهنگی هستیم وما رانیروی ازاد خطاب نکنید.اموزش وپرورش محترم ماراهم درخانواده بزرگ خود،در گوشه وکناری ببینید.عرض بنده زیاد شد عذرمیخوام،ان شا الله که این درخواست به سمع ونظر مسولین محترم خواهد رسید وشاهد وناظر خبرهای خوشی برای این قشرازفرهنگیان خواهیم بود.ان شا الله.عیدتان مبارک وطاعات وعباداتتان مقبول درگاه احدیت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :