مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان :
مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: با همکاری مشترک میراث فرهنگی و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی، زمینه برگزاری جشنواره گیاهان دارویی در این استان فراهم است.
کد خبر: ۶۱۴۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸ 02 June 2018
به گزارش روابط عمومي اداره كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان، «محمد جهانشاهی» امروز و در دیدار با رئیس و معاونان مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان، افزود: با توجه به ظرفیت بالای استان سمنان در زمینه گیاهان دارویی، زمینه برگزاری جشنواره و کارگاه آموزشی گیاهان دارویی در استان فراهم است.
وی با بیان اینکه استان سمنان قابلیت ایجاد منطقه گردشگری با نگاه ویژه به گیاهان دارویی را دارد، گفت: با توجه به اینکه یکی از برنامه‌های این اداره ثبت جهانی مجموعه چشمه علی دامغان است، توجه به گیاهان و قرار دادن این مجموعه در ردیف باغ‌های ایرانی که در فهرست جهانی ثبت شده‌اند، می‌تواند با همکاری مشترک میراث و مرکز تحقیقات کشاورزی انجام شود.
وی خواستار آموزش روش‌های رشد و تکثیر گیاهان دارویی به بانوان روستائی استان شد و گفت: این استان می‌تواند در این زمینه در کشور الگو باشد.
رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های تخصصی و پژوهشی و آموزشی این مرکز، از طرح برگزاری جشنواره گیاهان دارویی استقبال کرد.
"منصور قدرتی" با اشاره به اجرای موفق پروژه این مرکز در زمینه تامین آب مناطق دورافتاده، گفت: این مرکز می‌تواند در زمینه تامین آب مناطق گردشگری دورافتاده با میراث فرهنگی مشارکت داشته باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار