روزانه حدود هفتاد هزار متر مکعب آب تصفیه شده از تصفیه خانه فاضلاب واقع در جنوب این شهر هدر می‌رود .
کد خبر: ۶۱۲۵۹۱
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰ 29 May 2018

تابناک فارس به نقل از صداو سیما: نظر پور مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شیراز گفت: هم اکنون فاضلاب ۴۰۰ هزار نفر از ساکنان شیراز در تصفیه خانه شماره یک این شهر به صورت اصولی تصفیه و تبدیل به آب غیر اشامیدنی می‌شود .
وی بیان کرد: از این آب می‌توان برای کشاورزی، صنعت و فضای سبز شهری استفاده کرد، ولی تا کنون هیچ دستگاهی برای استفاده از آن اقدام نکرده و روزانه حجم وسیعی از آب شفاف تصفیه شده در یک کانال به طرف دریاچه مهار لو هدایت می‌شود.
نظر پور اظهار داشت: در شرایط خشکسالی و بحران کم آبی، این حجم آب که سالانه حدود ۲۹ میلیون متر مکعب است می‌تواند برای عبور از این بحران کارساز باشد.
وی بیان کرد: شهرداری شیراز می‌تواند ازاین آب برای فضای سبز استفاده کند و به جای آن چا‌ه هایی که برای تامین آب فضای سبز حفرشده را برای استفاده آب شرب مردم شیراز در اختیار شرکت آب و فاضلاب قرار دهد.
نظرپور ادامه داد: اکنون ما برای تامین آب آشامیدنی مردم علاوه بر سد درودزن از آب چاه در شیراز استفاده می‌کنیم که برخی از این چاه‌ها مربوط به شهرداری و در اجاره اداره آب و فاضلاب هستند.
تصفیه خانه فاضلاب شماره ۲ شیراز نیز تا پایان امسال در مدار بهره برداری قرار می‌گیرد و سالانه حدود ۳۰ ملییون متر مکعب آب تصفیه می‌کند.
رییس فضای سبز شهرداری شیرازهم گفت: انتقال آب از جنوب شیراز برای استفاده فضای سبز هزینه سنگینی دارد و مقرون به صرفه نیست.
میرزایی افزود: اکنون آب فضای سبز شهری شیراز از ۱۰۲ حلقه چاه تامین می شود که در فصل بهار و تابستان حدود ۲۰ میلیون متر مکعب آب از این چاه‌ها برداشت می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار