رشت - ایرنا - مدیر عامل شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان اعلام کرد : جریان آب کشاورزی سد سفیدرود در هفته اول مردادماه قطع می شود.
کد خبر: ۶۰۶۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶ 12 July 2015
سیف الله آقابیگی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : از امروز هفتمین مرحله آبگذاری کانال های آب کشاورزی در گیلان آغاز می شود و با پایش وضعیت جوی و سنجش نیاز اراضی شالیکاری در نقاط مختلف گیلان در روزهای آینده ادامه می یابد.

وی اظهارداشت : طی شش مرحله آبگذاری اراضی شالیزاری استان در سال زراعی جاری ، 906 میلیون متر مکعب آب کشاورزی از محل سد سفیدرود تامین و مدیریت شده است. 

وی خاطرنشان کرد : در پایان دوره آبگذاری مرحله هفتم 50 میلیون مترمکعب آب در مخزن سد سفیدرود باقی می ماند.

وی افزود : مجموعه مدیران آب استان تمام توان و تلاش خود را در سال زراعی جاری بکار گرفتند تا با توجه به کمبود آب همه اراضی از آب لازم برخوردار شوند.

وی از کلیه شالیکاران استان خواست در مدت باقیمانده از دوره زراعی فصل آبیاری مساعدت لازم را در همراهی با مدیریت استان در جهت استفاده از تمامی ظرفیت آبی برای آبرسانی به اراضی بالا دست و پایین دست بکار گیرند تا سال زراعی جاری فصل پر محصولی برای همه کشاورزان استان باشد.

سد سفیدرود در دهه 40 بر روی رودخانه سفیدرود با ظرفیت اسمی یک میلیارد و 800 میلیون متر مکعب آب احداث شده است که هم اکنون آورده این سد به دلیل برداشت دیگر استانها از حوضه آبریز و انباشت رسوبات به حدود یک میلیارد متر مکعب در سال کاهش یافته است.

سدسفیدرود از زمان تاسیس تاکنون تامین آب شرب و کشاورزی گیلان را برعهده داشت ولی با بهره برداری از سد آیت الله بهجت در سی دیماه سال گذشته ، از آب این سد فقط به منظور کشاورزی استفاده می شود.

تامین آب مورد نیاز 171 هزار هکتار از 238 هزار هکتار اراضی شالیزاری استان گیلان به ذخیره این سد بسته است.

فصل کشت و کار برنج در گیلان از اواخر اسفند هر سال آغاز و در شهریورماه به پایان می رسد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار