مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان آموزش و پرورش استثنایی را تخصصی ترین حوزه در آموزش و پرورش دانست.
کد خبر: ۶۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۸ 18 February 2015

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان آموزش و پرورش استثنایی را تخصصی ترین حوزه در آموزش و پرورش دانست.

به گزارش خبرنگار ایسنا، "عبدالرضا فولادوند" چهارشنبه 29 بهمن در چهارمین همایش درس پژوهی دانش آموزان استثنایی استان، اظهار کرد: مربیانی که در آموزش و پرورش استثنایی خدمت می کنند سختی های زیادی را متحمل می شوند و سعادتی نصیب آنها شده که این قشر را پرورش می دهند.

وی افزود: آموزش و پرورش در تحقق اهداف و آرمانهای جامعه نقشی تعیین کننده و سرنوشت ساز بر عهده دارد و در نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز زمینه سازی برای حرکت انسانها به سوی تعالی تنها از طریق آموزش و پرورشی هدفمند، پویا، فعال و با نشاط امکان پذیر است.

فولادوند به مشکلات مربیان حوزه آموزش و پرورش استثنایی اشاره و تصریح کرد: این مریبان سختیهای زیادی را تحمل می کنند و تلاش می شود مشکلات آنها رفع شود.

صرفه جویی 13 میلیارد تومانی آموزش و پرورش همدان در سالتحصیلی جاری

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان تاکید کرد: در سالجاری یک هزار و 500 نفر بازنشسته شده اند همچنین سه هزار و 600 نفر دانش آموز در سال تحصیلی 92_93 به مجموعه آموزش و پرورش افزوده شده است.

وی ادامه داد: 6 هزار ساعت در هفته در آموزش و پرورش در سالتحصیلی جاری صرف جویی شده که به این ترتیب 13 میلیارد تومان در آموزش و پرورش صرفه جویی اتفاق افتاده است.

فولادوند با بیان اینکه آموزش و پرورش به سمت کیفیت بخشی حرکت می کند، یادآور شد: مشکلات عدیده ای در حوزه آموزش و پرورش استثنایی وجود دارد که امروز با حضور دکتر "قدمی" این مشکلاتت مرتفع خواهد شد و دانش آموزان این حوزه با امکانات بیشتری ادامه تحصیل خواهند داد.

مدیرکل آموزش و پرورش همدان به اولویتهای مجموعه آموزش و پرورش پرداخت و افزود: توسعه مشارکتهای مردمی، ساماندهی نیروی انسانی، کیفیت بخشی به آموزش و سایر مصادیق از اولویتهای مجموعه  آموزش و پرورش است که باید به این موضوع توجه ویژه شود و تمامی مربیان بر این اساس حرکت کنند.

فولادوند ادامه داد: یکی از مشکلات حوزه آموزش و پرورش استثنایی کمبود نیروی انسانی متخصص و کمبود تجهیزات است که با مجموعه بهزیستی امیدواریم مشکل کمبود تجهیزات کمک آموزشی این افراد حل می شود.

جشنواره درس پژوهی فرصتی برای کسب مهارت دانش آموزان استثنایی است

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان همدان نیز در این جشنواره اظهار کرد: جشنواره درس پژوهی فرصتی برای کسب مهارت دانش آموزان است که باید این جشنواره های موفق در سطح جامعه گسترش یابد.

"پروین قربانیان" افزود: برگزاری جشنواره درس پژوهی  اثر بخشی آموزش را بیشتر می کند و تعامل درباره تدریس را افزایش می دهد همچنین تغییر مثبت را تشویق می کند و معلمان را قادر می سازد تا به عاملان تغییر تبدیل  شوند.

وی ادامه داد: درس پژوهی معلمان را ترغیب کرده تا یادگیرندگانی فعال باشند و مدارس را به سازمان یادگیرنده تبدیل می کند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی همدان به اهداف برگزاری جشنواره درس پژوهی اشاره کرد و گفت: درس پژوهی یکی از رویکردهای جدید آموزشی است که راهکارهای اجرای برای سند تحول بنیادین را فراهم می کند.

قربانیان خاطرنشان کرد: با توجه به ویژگی ها، شرایط و پیچیدگی های آموزش و پرورش و توانبخشی دانش آموزان استثنایی، لزوم بهره گیری از رویکرد درس پژوهی در این حوزه از اهمیت و ضرورت مضاعف برخوردار است.

وی گفت: چهارمین جشنواره درس پژوهی  آموزش و پرورش استثنایی استان همدان تجلی اراده و اهتمام بی بدیل معلمان فرهیخته ای است که با اندیشه های ناب و پویا در مسیر توسعه دانش و مهارتهای حرفه ای گام بر می دارند.

وی در پایان گفت: امیدوارم این جشنواره  بتواند بستری برای گسترش فعالیتهای تحقیق و پژوهشی در استان همدان باشد.

به گزارش ایسنا؛ در این جشنواره دو کارگاه آموزشی در راستای ارتقاء مهارتهای آموزشی به دانش آموزان استثنایی توسط مربیان این مراکز اجرا شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار