کد خبر: ۶۰۲۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶ 08 May 2018
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی از سبز شدن کپه کاری گیاه دارویی باریجه در سطح 750 هکتار از مراتع فرومد شهرستان میامی که در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی خبر داد. پروژه اقتصادی – اجتماعی کشت گیاه ارزشمند دارویی – صنعتی باریجه که با این روند و با تشویق مرتعداران هم میزان علوفه مورد نیاز دامی فراهم می گردد و هم موجب درآمد و اشتغالزایی مرتعداران و نیز افزایش تولید ملی در مراتع فرومد می شود.
محمدعلی رضایی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی گفت: با توجه به درآمدزایی کشت باریجه 750 هکتار از مراتع فرومد که استعداد رویش این گیاه را در سنوات قبل داشته اند و پایه طبیعی نیز در حال حاضر در مرتع وجود دارد زیرکشت این محصول قرار گرفت و روند توسعه این کشت از گیاهان دارویی ادامه دارد. برداشت از شیرآبه گیاه باریجه پس از چهار سال از کشت این گیاه انجام می شود. با توجه به بازدید انجام گرفته توسط کارشناسان و بارندگی های اخیر بذور باریجه سبز گردیده، همچنین پایه های مادری باریجه در شرایط مناسبی قرار دارند.
رضایی در ادامه افزود :یکی از راهکارهای تعدیل دام و تقویت مراتع افزایش کشت گیاهان دارویی است و در این راستا از متقاضیان طرح کشت گیاهان دارویی حمایت خواهد شد. وی افزود : در هر وسعتی از مراتع که مرتعداران مبادرت به کشت گیاهان دارویی نمایند، هیچگونه واگذاری به اشخاص صورت نخواهد پذیرفت و بهره برداری آن در اختیار دامداران مرتع که مبادرت به کشت گیاه داروئی نموده اند می باشد.
همچنین اداره منابع طبیعی شهرستان کار نظارت بر اجرای طرح و مشاوره را نیز به عهده دارد. هدف از اجرای طرح احیای هر چه بیشتر مراتع، افزایش پوشش مرتعی ، افزایش تولید علوفه دامی به همراه  ایجاد درامد برای دامدارن مرتع و اشتغالزایی می باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار