مدیرکل امور عشایر استان فارس گفت:طایفه شش بلوکی یکی از طوایف عشایری استان فارس است که با حمایت نمایندگان در کنار آزاد راه شیراز- اصفهان اسکان می‌یابند.
کد خبر: ۶۰۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰ 11 July 2015

نکوئیان با اشاره به طوایف مختلف عشایر استان فارس خاطرنشان کرد: طایفه شش بلوکی یکی از طوایف عشایری استان فارس است که با حمایت نمایندگان کنار آزاد راه شیراز- اصفهان اسکان می‌یابند.

وی تصریح کرد: نمایندگان از محل ماده 180 مبلغ 15 میلیارد ریال برای اسکان این طایفه اختصاص داده‌اند.

مدیرکل امور عشایر استان فارس بیان کرد: یکی از مزایای اسکان عشایر و ایجاد شهرک‌های اسکان جلوگیری از افزایش حاشیه‌نشینی است و در صورتی‌که بتوان در شهرک‌های اسکان برای عشایر فرصت‌های شغلی ایجاد کرد هم فرهنگ عشایری حفظ می‌شود و معضل حاشیه‌نشینی هم کم‌رنگ می‌شود.

وی با بیان اینکه اسکان عشایر در همه نقاط استان فارس یکسان نیست، بیان کرد: در شهرستان‌های رستم و ممسنی به‌ واسطه شرایط محیطی کمترین میزان اسکان وجود دارد.

برچسب ها: عشایر فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
منو چهر یوسقی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
سلام جناب اقای مسول محترم و مشکل گشای عشایر فارس و دیگر عزیزان دست اندر کار .
چطور اگر مهم است که مردم عزیز عشایر محترم را از حاشیه نشینی نجات دهیم و مشکلات شهر ها هم در این راه کار کاسته خواهد شد ، پس چرا عده زیادی از عشایر باصری را در کنار بزرگراه شیراز اصفهان که سالهاست منزل و ماوا ساخته اند در محل دقیق حسین اباد پاسارگاد و داوطلبانه خواستار برگشت و اقدام به بازسازی هشتند و میخواهند به محل اصلی و اسکان اجدادی خود برگردنند راه را بر انها بسته و مدرسه و منبع اب را و راه روستا را بکلی مسدود کرده اند و هیچ ارگان و سازمان و اداره ای حاضر به همکاری و یاری رساندن به برگشت انها نمی نماید حتی مسولین امور عشایری و دیگران و دیگران .انان گناهی نکرده اند و حالا قصد بازگشت کرده اند و اداراتی منافع کل روستا را فدای یگ نفر نموده اند و حتی رسانه های مسوول هم چشم خود را بر این موضوع مهم تمام بسته نگه داشته اند و ایا شما مقام مسول قادرید در حیطه حق قانونی و شرعس مسولیت خود به این قوم عشایر کمک کنید ؟ سلامت و با عزت باشید .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار