معاون استاندار اردبیل:
معاون استاندار اردبیل گفت: اعتبارتخصیصی برای حفظ و مرمت آثار تاریخی ثبت ملی شده این استان بسیار ناچیز بوده و نیاز ضروری به افزایش آن می باشد.
کد خبر: ۶۰۲۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲ 07 May 2018

به گزارش تابناک اردبیل،بهروز ندایی روز دوشنبه در آئین معارفه مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل افزود: هم اکنون بیش از یک هزار اثر تاریخی استان به ثبت ملی رسیده اما اعتبار تخصیصی به این آثار کمتر از دیگر مناطق کشور است.
وی بیان کرد: مسئولان استان دغدغه ساماندهی میراث فرهنگی داشته و پیگیر مرمت و بازسازی آثار تاریخی با هدف جلوگیری از تخریب آنها می باشند.
ندایی بابیان اینکه سازمان میراث فرهنگی یک سازمان تخصصی و غیر سیاسی است افزود: در این سازمان خدمات شایسته ای صورت گرفته و در استان اردبیل هم با توجه به قابلیت های موجود، بخش گردشگری اولین محور توسعه استان شناخته شده است.
معاون امور عمرانی استاندار اردبیل بیان کرد: هم وغم استاندار اردبیل اشتغالزایی در حوزه گردشگری بوده و ضروری است مدیران دستگاه های اجرایی در جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی تلاش بیشتری کنند.
ندایی اضافه کرد: تحقق اشتغال در حوزه گردشگری نیازمند تعامل و همکاری مدیران دستگا ه های مربوطه است.
وی افزود: امکانات بالقوه ای در میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی وجود دارد که برای بالفعل کردن آن همت همگانی می خواهد.

اشتغالزایی در صنعت گردشگری از اهداف دولت است

به گزارش ایرنا ،احمد دانیالی هم در این مراسم گفت: دولت برای اشتغال و سرمایه گذاری در حوزه گردشگری تسهیلات کم بهره اختصاص می دهد تا این صنعت سهم بیشتری در ایجاد کسب وکار داشته باشد .
وی بیان کرد: اگر دنبال رونق اقتصادی و تسهیل معیشت مردم هستیم استفاده از حوزه گردشگری با توجه به شناخته شدن این صنعت بنام صنعت پاک بهترین راهکار برای اشتغالزایی است.
وی جذب گردشگران خارجی را ضروری خواند و گفت: استان های کشور قابلیت زیادی در جذب گردشگران خارجی دارند و لازم است آژانس های مسافرتی و گردشگری در معرفی جاذبه های گردشگری بیش از گذشته فعال باشند .
معاون توسعه مدیریت و سرپرست امور استان های میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری افزود: کشور ما به لحاظ شناخته شدن به عنوان سرزمین چهار فصل در تمام طول سال می تواند پذیرای گردشگران خارجی باشد.
دانیالی بابیان اینکه طبیعت اردبیل شبیه طبیعت دانمارک است ادامه داد:آب و هوای اردبیل بویژه آب های درمانی استان در دنیا کم نظیر است و می تواند سالانه چندین هزار نفر گردشگر خارجی را جذب کند .
وی بیان کرد: یکی از قابلیت های مهم استان اردبیل همجواری با کشور های آذربایجان و ارمنستان است که می توان با جذب گردشگران این کشورها صنعت گردشگری استان را متحول کرد .

ضرورت توزیع جغرافیایی متوازن سفر در اردبیل

کریم حاجی زاده مدیرکل سابق میراث فرهنگی و صنایع دستی استان اردبیل هم گفت: سیاست کلی که این سازمان در پی عملیاتی کردن هر چه مناسب آن بود، توزیع جغرافیایی سفر به تمام نقاط استان از جمله شمال و جنوب اردبیل بوده تا چنانچه توسعه‌ای در محور گردشگری ایجاد شود، به صورت متوازن و مناسبی انجام پذیرد.

حاجی‌زاده اظهار کرد: استانداردسازی خدمات گردشگری از جمله اولویت‌های این سازمان بوده تا با هدایت پروژه‌ها در مناطق شمالی و جنوبی و توجه به تنوع جغرافیایی، افزایش میزان اقامت مسافران و معرفی هر چه بیشتر مناطق گردشگرپذیر انجام پذیرد.

وی با تأکید بر صرورت حفاظت از میراث ارزشمند تاریخی که بیانگر فرهنگ و تاریخ نیاکان ما هستند، تأکید کرد: یکی از شاخص‌ترین برنامه‌هایی که در حوزه توجه به میراث فرهنگی و تاریخی استان اردبیل انجام پذیرفت، نجات بقعه شیخ‌صفی‌الدین اردبیلی و احیای مجدد آن بود.

قابلیت‌های گردشگری استان به شکل مناسبی معرفی شود

در ادامه این مراسم، نادر فلاحی مدیرکل جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل نیز اظهار کرد: رویکرد این مجموعه بکارگیری تمامی ظرفیت‌های موجود و استفاده از نیروهای ارزشمند و فعال برای توسعه همه‌جانبه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خواهد بود.

وی افزود: استان اردبیل با برخورداری از موقعیت جغرافیایی خاص، آب و هوای بی‌نظیر و تنوع گردشگری یکی از بهترین مناطق برای توجه بیشتر به نقاط گردشگر‌پذیر و افزایش مسافران و گردشگران داخلی و خارجی بوده تا در کنار آن رونق اقتصادی مورد نظر نیز حاصل شود.

در این مراسم از کریم حاجی زاده مدیرکل سابق میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تجلیل و و نادر فلاحی بعنوان مدیرکل جدید معرفی شد.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار