رئیس کانون مداحان تویسرکان از تشکیل شورای کانون مداحان خبر داد و گفت: 14 نفر به عنوان اعضای شورای کانون و برای هر سطح یک اتاق فکر با حدود پنج نفر پیش‌بینی شده است.
کد خبر: ۶۰۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۷ 12 July 2015
رئیس کانون مداحان تویسرکان از تشکیل شورای کانون مداحان خبر داد و گفت: 14 نفر به عنوان اعضای شورای کانون و برای هر سطح یک اتاق فکر با حدود پنج نفر پیش‌بینی شده است.

به گزارش فارس؛ محمد حاج زین‌العابدینی، تعداد مداحان ثبت شده در شهرستان را 120 مداح خواند و اظهار کرد: فعلاً 80 نفر از این مداحان رسمی هستند.

وی با اشاره به تشکیل جلسه مجمع ذاکرین، شورای کانون و اتاق فکر افزود: کلاس‌های آموزشی تخصصی برای مبتدیان، مداحان، ذاکرین و پیرغلامان با هدف ارتقای سطح علمی فعالان این عرصه برگزار می‌شود.

رئیس کانون مداحان تویسرکان با اشاره به اینکه انسان برای رسیدن به تعالی نیازمند الگوست، گفت: الگوی یک مداح خوب و مورد تایید اهل‌بیت (ع)، از سوی دفتر مقام معظم رهبری برای مداحان و ذاکران مشخص شده است.

وی افزود: منابع و مقاتل مورد وثوق نظیر مقتل سید بن طاووس، شعرهای حاج‌علی انسانی و حاج غلامرضا سازگار مطلوب شناخته شده و باید مورد استفاده مداحان قرار گیرد.

حاج زین‌العابدینی به اخذ اساسنامه و آئین‌نامه کانون مداحان اشاره کرد و گفت: در یک نشست تخصصی با هیئت رئیسه کانون و رئیس تبلیغات اسلامی موارد مورد نیاز بومی‌سازی شده و در کلاس‌های تخصصی به‌کار گرفته می‌شود.

وی با اشاره به شناسایی پیشکسوتان و پیرغلامان در تویسرکان خاطرنشان کرد: به دنبال صدور کارت شناسایی برای این قشر از مداحان هستیم.

رئیس کانون مداحان تویسرکان با بیان اینکه مداحان در پنج بخش سطح‌بندی می‌شوند، افزود: مبتدیان، مداحان، ذاکران، پیرغلامان و اساتید در آینده نزدیک در جایگاه خاص خودشان قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به وجود 15 پیرغلام در تویسرکان گفت: تعدادی از پیرغلامان این دیار صاحب مقام کشوری و لوح هستند.

حاج زین‌العابدینی یکی از برنامه‌های پیش‌بینی شده هیئت رئیسه کانون مداحان را حضور در منازل پیرغلامان و تقدیر و تفقد از آن‌ها دانست.

وی به آماده‌سازی پرونده‌های تنظیم شده جلسات عمومی در آستانه ماه محرم برای مداحان اشاره کرد و گفت: جلوگیری از ورود آهنگ‌ غربی در مداحی از برنامه‌های این کانون به شمار می‌رود.

رئیس کانون مداحان تویسرکان از تشکیل شورای کانون مداحان در تویسرکان خبر داد و گفت: 14 نفر به عنوان اعضای شورای کانون و برای هر سطح از مداحان یک اتاق فکر با پنج نفر پیش‌بینی شده است.

وی شکل‌گیری شورای کانون مداحان را در استان کاری نو و ارزشی خواند و افزود: از نظرات و پیشنهادات افراد به منظور پیشرفت کانون مداحان در جلسات هفتگی استفاده می‌شود.





اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار