يكي از كارگران زن نمونه استان يزد با اشاره به نقش سنگين مادری و همسرداري،‌ خواستار كاهش ساعت کاری زنان شاغل نسبت به مردان از سوي مسئولان شد.
کد خبر: ۵۹۹۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶ 02 May 2018

«بتول حیدری» با اشاره افزايش سهم بانوان از مشاغل خارج از خانه در سال‌هاي اخير، اظهار كرد: يكي از دشواري‌هاي اين قبيل زنان كه اكثراً نيز متاهل هستند، مديريت امور منزل يعني فرزندپروري و همسرداري است.

وي افزود: البته نحوه مديريت زنان شاغل مي‌تواند بخش قابل توجهي از اين دشواري را بكاهد و اين مهم از طريق برنامه‌ریزی مطلوب قابل رفع شدن است ولي با اين حال مسئولان بايد با لحاظ کردن نقش مهم مادری و همسرداري نسبت به كاهش ساعات کاری آنان در مقايسه با مدت زمان فعاليت مردان اقدام كنند تا اين زنان هم بتوانند از پس امور خانه به بهترین نحو  برآيند.

حيدري با بيان اين كه تاكنون به عنوان يك زن كارگر در مسير فعاليت كاري خود مشكلي نداشته است، خاطرنشان كرد: فعاليت خودم به عنوان يك كارگر شاغل را همزمان با ازدواجم از سال ۸۳ شروع كردم و با افتخار در اين مسير گام مي‌گذارم.

وي كه هم‌اکنون دارای سه فرزند است، از افتخارات خود به كسب عناوين مختلف در مسابقات قراني كارگران از سال ۸۴ تاکنون در سطوح مختلف استاني و كشوري اشاره كرد و در پايان افزود: به مدت 14 سال در حوزه حفظ و تفسیر قران كريم فعاليت دارم و در اين رابطه نيز هم‌اكنون به عنوان مربی نيز مشغول به تدريس هستم.

گفتنی است، بتول حیدری کارگر زن نمونه استان در زمینه علوم قرانی رتبه‌های دوم، سوم و دوم را به ترتیب در سنوات ۹۳، ۹۴ و ۹۶ کسب کرده و در اين سال‌ها علاوه بر كسب رتبه در مسابقات استاني، در رقابت‌هاي كشوري نيز حائز عنوان شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار