مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد با تاکید بر اجتناب از اقدامات و سیاست‌های پراکنده در حوزه جوانان،‌گفت: كاهش آسيب‌هاي اجتماعي با تقويت مشاركت اجتماعي جوانان و نقش خود مراقبتي از فرزندان در كانون خانواده امكان پذير مي‌شود .
کد خبر: ۵۹۹۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۶ 01 May 2018

«فخرالسادات خامسي»اظهار کرد: مشکلات و معضلات جوانان آن قدر گفته شده که  همه از جمله دولتی و غیر دولتی‌ها از آن خبردارند اما به طور کلی در حوزه اقتصاد، مهمترین موضوع اشتغال جوانان است و در حوزه فرهنگی موضوع ازدواج جوانان اهميت بالايي دارد .

وی با اشاره به افزایش قابل توجه بودجه اختصاص یافته به حوزه‌های مرتبط با جوانان در سال های اخیر گفت: افزایش بودجه حوزه‌های مرتبط با جوانان حاکی از توجه دولت تدبير و اميد به این قشر است كه اقدامات خوبی نیز انجام شده است اما هنوز برنامه و سیاست گذاری دقیقی و منسجمي برای حل مشکلات جوانان در تمام بخش ها و نهادها وجود ندارد و اغلب اقدامات و کارهایی که در حوزه جوانان انجام می شود پراکنده است .

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد با تاکید بر اجتناب از اقدامات و سیاست های پراکنده در حوزه جوانان، افزود: باید در این زمينه برنامه ریزی دقیق و سیاست گذاری صحیح انجام شود و نقشه راهي در این حوزه براي نزديك شدن  بیشتر به هدف و رفع مشکلات جوانان  تدوين شود .

خامسی هامانه در ادامه در خصوص نقش خانواده‌ها در رفع مشکلات جوانان،‌تصریح کرد: امروزه خانواده‌ها از نقش خود مراقبتی نسبت به  فرزندان دور شده اند و اغلب حل مشکلات را به دولت واگذار می کنند و انتظار دارند دولت و نهادهای دولتی مشکلاتی که جوانان با آن درگیر هستند را حل کنند این در حالی است که در گذشته این خانواده‌ها مسئول حل مشکلات جوانان خود بودند .

وی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی  تقویت قدرت ارتباطی و افزایش مشارکت اجتماعی جوانان را ضروری دانست و بیان کرد: افزایش مشارکت های اجتماعی جوانان به دلیل این که نوعی تمرین ارتباط و تعامل با یکدیگر، مسئولان و اجتماع است،می‌تواند نقش بسیار تاثیرگذاری در حل مشکلات جوانان به دست خودشان داشته باشد چرا که خودشان با مشکلات آشنا شده و برای رفع آن تلاش خواهند کرد .

  مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با اشاره به افزایش فعالیت سازمان های مردم نهاد در سال های اخیر گفت: سامان دهی و هدایت جوانان برای ایفای نقش و مسئولیت اجتماعی  در جامعه تا حد زیادی آن ها را از آسیب‌های اجتماعی دور خواهد کرد اما اگر به حال خود رها شوند به راحتی جذب هر گروه و یا هر فعاليت مخربي می‌شوند .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار