"ایلام درهفته ای که گذشت "عنوان بسته خبریست که به اخبار وقایع واتفاقات سیاسی وفرهنگی واجتماعی استان ایلام در هفته ای که گذشت می پردازد.ازمعضلی به نام سرقت برق در دهلران تا برگزاری راهپیمایی روزجهانی قدس درایلام .
کد خبر: ۵۹۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۰ 10 July 2015
به گزارش تابناک ایلام،"ایلام درهفته ای که گذشت "عنوان بسته خبریست که به اخبار وقایع واتفاقات سیاسی وفرهنگی واجتماعی استان ایلام در هفته ای که گذشت می پردازد.از"معضلی به نام سرقت برق در دهلران" تا"برگزاری راهپیمایی روزجهانی قدس درایلام ".

معضلی به نام سرقت برق در دهلران
مدیر شرکت توزیع نیروی برق دهلران گفت: برخی از مشترکین با بی‌اطلاعی از تخفیف‌هایی که دولت برای هزینه برق مصرفی مناطق گرمسیری اقدام به سرقت انرژی می‌کنند

راهیابی دووزنه بردار ایلامی به اردوی تیم ملی
در لیست اولیه سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری بزرگسالان نام «حمید ملکی» در دسته 77 کیلوگرم و «علی هاشمی» در دسته 94 کیلوگرم از استان ایلام به چشم می‌خورد.

سالک تهدیدی برای مردم آبدانان
مجید عسگری" فرماندار آبدانان در جلسه شورای اداری شهرستان اظهار داشت: آمار بیماران مبتلا به سالک در این شهرستان نسبت به سالهای گذشته افزایش یافته و این زنگ خطری است که سلامت و طراوت فردی و جمعی مردم را تهدید می کند.

افزایش 4درصدی مصرف سوخت درایلام
یمان بهرامی درخصوص میزان مصرف سوخت دراستان گفت: در این مدت (سه ماهه اول) روزانه 41 میلیون و 875 هزار لیتر بنزین در جایگاه های سوخت استان مصرف شده که این میزان نسبت بمدت مشابه سال گذشته که 40 میلیون و 271 هزار لیتر بوده، چهار درصد بیشتر است.

توقیف 208خودرو با بیش از سه میلیارد ریال خلافی درایلام
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام از توقیف 208 دستگاه خودرو با بیش از 3 میلیارد و 500 میلیون ریال جرائم پرداخت نشده در این استان خبر داد و گفت: در اجرای ماده 8 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، عوامل گشت پلیس راهنمایی و رانندگی هنگام کنترل ترافیک، در سه ماهه اول سال تعداد 208 دستگاه خودرو را به علت داشتن خلافی بالای 10 میلیون ریال در معابر شهری متوقف و برابر مقررات با آنها برخورد کردند.

اینترنت نسل سوم به ایوان رسید
حشمت اله اسدی بااعلام این خبرگفت: پنج سایت برای ارایه خدمات شبکه 3G در این شهرستان در نظر گرفته شده که فاز اول آن طراحی و هم اینک در دست اجرا است.

اتصال شمال به جنوب ایلام با بهره بردااری از راه بدره شیروان
سید کمال الدین میر جعفریان بااعلام خبر گفت: این جاده بطول 34 کیلومتر از لومار تا بدره ادامه دارد و عملیات اجرایی آن در حال انجام است.وی اعتبار اختصاص یافته به اجرای این طرح را 117 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: طول قطعه اول این مسیر (قاضی خان - بدره) 12 کیلومتر است که تاکنون شش کیلومتر از این مسیر آسفالت شده است.

نصب دوربینهای نظارتی درجاده های ایلام
معاون امور عمرانی استاندار ایلام گفت: ساماندهی ورودی‌های شهرها، بررسی و تعیین جایگاه تخلیه نخاله‌های ساختمانی و پیگیری راه‌اندازی دوربین‌های نظارتی در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان ایلام مطرح شد.

350دهلرانی گرمازده شدند
از آغاز هفته جاری گرمای هوا در شهرستان دهلران به حدی افزایش یافته که کولرها در دهلران نای نفس کشیدن نداشتند و بارها برق منازل مردم قطع شده است.شدت گرما موجب نوسانات شدید برق در مناطق روستایی و شهری شد و وسایل خنک کننده نیز خسارات دیدند و بیش از 150 کنتور برق در این شهرستان دچار سوختگی شد.

کلاهبردار دردام پلیس ایلام
فرمانده انتظامی شهرستان ایلام از دستگیری فردی خبر داد که با اسکناس‌های جعلی خرید می‌کرد و افزود: به دنبال شکایت یکی از کسبه شهرستان ایلام مبنی بر این که فردی در قبال خرید از مغازه‌اش به او اسکناس جعلی داده است موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت

رفع مشکلات تردد زائرین ازمرز مهران
سردار موسی امیری نشست بررسی و رفع مشکلات ترافیکی اربعین در مهران اظهار داشت: در سال گذشته با توجه به حجم عظیم تردد در مرز مهران با مشکلاتی مواجه شدیم.
وی افزود: امسال در مرز مهران اقدامات بسیار خوب و قابل توجهی انجام‌شده است به گونه‌ای که تمامی مسئولان به دنبال فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب برای تردد آسان زائران در این پایانه مرزی هستند.

ارائه تسهیلات ارزان قیمت به روستاییان
عمران علیمحمدی در بازدید از روستای کل کل چرداول اظهار داشت: روستاهای استان ایلام از ظرفیتهای مهم از جمله گردشگری برخوردار هستند که باید در این راستا این ظرفیتها تقویت شوند.

اجرای طرح روستا گردشی درچرداول
در این طرح بخشداری به همراه مدیران رده‌های شهرستانی وگاها استانی، در مراحل مختلف طرح مسئولان را به روستا هدایت کرده و با مدیریت کردن خرده نیازها و هویت دادن به آن‌ها به مدیریت این خرده نیازها می‌پردازند تا با پیگیری و نظارت پیوسته برآورده شوند.دراجرای مرحله چهارم طرح نوین روستا گردشی روستای کل کل از توابع بخش مرکزی شهرستان چرداول، مقصدتیم اجرایی دولت درشهرستان چرداول بود.

حل مشکلات معیشتی شهرستان ملکشاهی
حسینعلی موسوی فرماندار شهرستان ملکشاهی : شهرستان ملکشاهی یکی از مهمترین شهرستانهای تازه تاسیس استان ایلام بوده که نیازمند توجه و سرمایه گذاری است.
در یک برنامه بلند نیز در نظر داریم از آب سد ایلام برای شهرستان ملکشاهی استفاده کینم که این پروژه هم اکنون با ۴۲ میلیارد تومان اعتبار با همکاری بخش خصوصی در حال اجرایی شدن است.

سازه های آبی دهلران تقویت می شود
علی محمد احمدی روز چهارشنبه در جریان بازدید از سد میمه با حضور فرماندار دهلران و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای ایلام اظهار کرد: 420 میلیارد ریال از این مبلغ برای شتاب بخشی در عملیات اجرایی سد میمه در بخش مرکزی دهلران هزینه می شود.

ازسدها ومنابع آبی استان چه خبر؟
مهدیزاده درجریان بازدید ازسدمیمه گفت: افت بارش در استان نسبت به بلند مدت 30 درصد و نسبت به سال گذشته 40 درصد است که باعث کاهش شدید منابع آبی استان شده است.
وی با اشاره به ورودی سد دویرج در سال گذشته که 134 میلیون متر مکعب بوده است، افزود: در سال آبی اخیر ورودی این سد به 27 میلیون متر مکعب رسیده که با برنامه ریزی انجام شده امسال کشت تابستانه در دهلران انجام نمی شود

درراهپیمایی روز قدس ایلامیها یکصدا آزادی قدس راصدازدند
اردیگر درجمعه آخر ماه رمضان ،طنین مرگ بر اسراییل درآسمان ایران اسلامی پیچید،وهمزمان درجای جای استان ایلام مردم همیشه درصحنه وروزه دار ایلامی همصدا ندای آزادی قدس شریف را سردادندوبا لبیک به پیرومقتدای خویش همه آمدند تاصفحه دیگری برکتاب حماسه آفرینیهاودلیری های  این استان دلاورپروروحماسه آفرین بیافزایند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار