مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در سفر به تبریز روسای دفاتر شهرستانی و کارشناسان صندوق را به فعالیت پویا در جهت شناسایی طرح‌های اشتغال فرا خواند و ایجاد ظرفیت‌های جدید اشتغال در روستا‌ها را از اولویت‌های صندوق بر شمرد.
کد خبر: ۵۹۸۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۱ 30 April 2018
دکتر روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران و هئیت دولت، در قالب کاروان تدبیر و امید بمنظور افتتاح رسمی رویداد تبریز ۲۰۱۸ پایتخت گردشگری کشور‌های اسلامی وارد استان آذربایجان شرقی شدند.

به گزارش روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید؛ اصغر نوراله زاده، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید نیز بهمراه کاروان تدبیر و امید برای بررسی طرح‌های اشتغال و شرکت در نشست توسعه و برگزیدگان استان اذربایجان شرقی به تبریز سفرکرد.

وی با حضور در تبریز و بازدید از طرح‌های اشتغال در حوزه‌های مختلف از جمله طرح‌های دانش بنیان و صنایع دستی، از نزدیک در جریان فعالیت‌های صندوق استان آذربایجان شرقی قرار گرفت.

طرح دانش بنیان تولید نانو ماسک یکی از طرح‌های مورد بازدید مدیرعامل صندوق در مرکز رشد فناوری دانشگاه تبریز بود که در زمینه تولید ماسک‌های پزشکی با تکنولوژی نانو فعال می‌باشد و محصولات تولیدی خود را به شرکت‌های پزشکی داخل و خارجی صادر می‌کند.

نوراله زاده در بازدید از این طرح درخصوص ایجاد تنوع در محصولات و شناسایی بازار‌های جدید راهنمایی‌های لازم را به کارآفرینان جوان این شرکت ارائه نمود و با آن‌ها به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

دیدار با کارآفرینان حوزه صنایع دستی و هنر‌های اسلامی در دانشگاه هنر اسلامی تبریز از دیگر برنامه‌های سفر مدیر عامل صندوق به شهر تبریز بود.

وی در این بازدید ضمن گفتگو با دانشجویان کارآفرین حوزه هنر اظهار داشت: استفاده از هنر در تولید و کارآفرینی منجر به ایجاد محصولات جدید شده و بازار فروش برای محصول را تضمین نموده و موجب پایداری مشاغل ایجادی می‌شود.

حضور در لیقوان و بازدید از مراحل زنجیره تولید پنیر از دیگر برنامه‌های نوراله زاده برای آشنایی با این برند استان آذربایجان شرقی بود.

وی ضمن گفتگو با فعالان این بخش، راهکار‌های توسعه این محصول و بازسازی نام تجاری پنیر لیقوان را با کارشناسان این حوزه بررسی کرد و از حمایت‌های صندوق کارآفرینی برای توسعه پنیر لیقوان خبر داد.

شرکت در نشست توسعه و برگزیدگان استان با حضور دکتر روحانی و اعضای محترم هیئت دولت در تالار معلم تبریز از دیگر برنامه‌های مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در استان آذربایجان شرقی بود.

در این نشست رئیس جمهور تقویت وحدت و انسجام ملی و برنامه‌ریزی دقیق برای پیشرفت و توسعه کشور را ضروری دانست و اظهار داشت: امروز در سایه اعتقادات، فرهنگ متعالی، تلاش مضاعف و تجربه ۴۰ ساله می‌توانیم با ایستادگی و تدبیر از مشکلات عبور کنیم.
 
رشد بازار محصولات روستایی زمینه ساز اشتغال پایدار

دکتر روحانی با بیان اینکه حضور مردم در تمامی عرصه‌ها می‌تواند موفقیت و پیروزی به همراه داشته باشد، اظهار داشت: بدون حضور و مشارکت مردم، نمی‌توان به موفقیت رسید و اگر مردم در طرح‌ها و صحنه‌های مختلف حضور و مشارکت فعال داشته باشند، حتماً با پیروزی همراه خواهیم بود.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: تمام موفقیت‌های دولت یازدهم به دلیل امید، حضور و اعتماد مردم بود و در دولت دوازدهم نیز با حضور، اعتماد و تلاش موفق‌تر خواهیم بود.

حضور در جلسه روسا و کارشناسان صندوق کارآفرینی استان آذربایجان شرقی آخرین برنامه دکتر نوراله زاده مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید در تبریز بود.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در این جلسه به اهمیت فعالیت صندوق اشاره کرد و روسای دفاتر شهرستانی و کارشناسان صندوق را به فعالیت پویا در جهت شناسایی طرح‌های اشتغال فرا خواند و ایجاد ظرفیت‌های جدید اشتغال در روستا‌ها را از اولویت‌های صندوق بر شمرد.

نوراله زاده در این جلسه تبریز را بعنوان شهری با انسان‌های سخت کوش و فعال معرفی کرد و شناخته شدن نام تبریز با کارآفرینی و اشتغال را برداشت خود از بیان نام تبریز دانست.

پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی از دیگر تاکیدات مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در این جلسه بود.

وی شناسایی ظرفیت‌های بالقوه و جدید روستا‌ها را بعنوان تکلیفی دینی و اداری برای پویا کردن اشتغال روستا‌ها برشمرد.

توجه به بازار، ایجاد زمینه رشد و شکوفایی بازار محصولات روستایی برای ایجاد اشتغال پایدار بر اساس قانون جدید مصوب مجلس از جمله مباحث مورد تاکید مدیرعامل صندوق به حامیان کسب و کار و روسای دفاتر شهرستانی بود.
 
در انتهای این نشست کریم زاده، سرپرست صندوق کارآفرینی امید استان ضمن تقدیر و تشکر از حضور دولتمردان در استان آذربایجان شرقی که همواره سر منشاء تحولات مثبت و پایدار می‌باشد از مدیرعامل صندوق کشور بابت حضور در این جلسه سپاسگزاری کرد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار