رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: امروز با توجه به شرایط منطقه و جنایات گسترده اسرائیل در منطقه برگزاری روز جهانی قدس حرکتی برای حفظ امنیت منطقه است.
کد خبر: ۵۹۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴ 10 July 2015
خبرگزاری فارس: روز قدس حرکتی برای حفط امنیت منطقه است/ مشکلات منطقه بدون مشارکت جمهوری اسلامی ایران قابل‌حل نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم ظهر امروز در جمع راهپیمایی‌کنندگان روز جهانی قدس در مصلای امام خمینی(ره) این شهر با بیان اینکه حدود 70 سال  از ایجاد رژیم اشغالگر قدس می‌گذرد، اظهار داشت: بیش از 6 دهه است که مردم مظلوم فلسطین تحت ظلم و ستم آنان قرار دارند و کشورهای عربی در این مدت هیچ گونه کمکی به این کشورها انجام نداده‌اند و غربی‌ها نیز همواره از این رژیم حمایت کرده‌اند.

رئیس عقیدتی سیاسی ارتش یادآور شد:  هر سال سه میلیارد دلار کمک‌های سالانه به این رژیم توسط غرب صورت می‌گیرد و سلاح‌های کشتار جمعی را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار می‌دهند و این رژیم به مرکز عمده نگهداری تسلیحات هسته‌ای تبدیل شده است.

آل‌هاشم تصریح کرد: با وجود اینکه رژیم اشغالگر قدس از هیچ گونه جنایتی در قبال مردم فلسطین کوتاهی نکرده اما کشورهای غربی هیچگونه حمایتی از فلسطینیان مظلوم نکرده‌اند.

رئیس عقیدتی سیاسی ارتش گفت: فلسطین در سایه حرکت‌های تبلیغاتی به فراموشی سپرده شده بود اما با وقوع انقلاب اسلامی این مسئله احیا شد و با حرکت امام راحل به عنوان مسئله اول جهان اسلام مطرح شد.

وی گفت: امام راحل در 16 مرداد 58 و همزمان با آغاز دور جدید حملات اسرائیل روز آخر ماه رمضان را به عنوان روز جهانی قدس اعلام کرده و عموم مسلمین را به حمایت از مردم مظلوم فلسطین فراخواندند.

وی با قرائت بخشی از پیام امام راحل به مناسبت روز جهانی قدس تصریح کرد: ایشان در این پیام کشورهای اسلامی و دولت‌های اسلامی را به وحدت در حمایت از قدس دعوت کرده و همبستگی مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان اعلام کردند.

رئیس عقیدتی سیاسی ارتش گفت: امام چند روز پس از اعلام این قیام تاریخی در 25 مرداد سال 58 در یک سخنرانی به تشریح اهمیت روز قدس پرداختند و این روز را یک روز جهانی دانستند.

وی خاطرنشان کرد: روز قدس نمادی از مبارزه جهان اسلام در مبارزه با استکبار بوده و امام راحل در یک پیامی تاریخی این مناسبت را اعلام کردند و امروز نیز با توجه به شرایط منطقه و جنایات گسترده اسرائیل در منطقه برگزاری روز جهانی قدس حرکتی برای حفظ امنیت منطقه است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: امروز پس از سه دهه از اعلام روز جهانی قدس، این حرکت فراتر از مرزهای جمهوری اسلامی ایران بوده و به یک نماد مبارزه با ظلم و ستم مبدل شده است.

آل‌هاشم خاطرنشان کرد: امروز با راهپیمایی روز جهانی قدس جنایات اسرائیل برای جهانیان بیش از گذشته مشخص و متجلی می‌شود و یادآوری این جنایت‌ها زمینه‌ساز تحولات تدریجی مثبت در منطقه است.

وی تاکید کرد: انقلاب‌های مردمی در منطقه هویتی ضدآمریکایی داشت ولی استکبار تلاش کردند تا در مقابل این حرکت‌های انقلابی بایستد و یکی از حرکت‌های آنان برای ایستادن در مقابل انقلاب‌های مردمی منطقه ایجاد گروه‌های تکفیری بوده است.

آل‌هاشم افزود: در حالی که غرب حمایت تمام‌قد از گروه‌های تکفیری جنایتکار دارد، گروه‌های فلسطینی و لبنانی را تروریست می‌نامند.

وی تاکید کرد: امروز منطقه در شرایطی بسیار حساس قرار دارد و حکام عربی در مقابل شرایط و تحولات منطقه و تشعشع نور اسلام ایستاده‌اند و این در حالی است که نمی‌توانند جلوی نور الهی را بگیرند.

آل‌هاشم افزود: اسلام و برنامه‌های اسلام گسترش روزافزون دارد و نور این حرکت‌ها در کشورهای اسلامی در حال تعمیق است.

وی تصریح کرد: حمله گسترده عربستان به مردم مظلوم یمن و حمایت از گروه‌های تکفیری نمادی از جنگ نیابتی است که با هدف برتری رژیم صهیونیستی و منحرف کردن افکار عمومی از مسئله فلسطین انجام می‌شود.

رئیس عقیدتی سیاسی ارتش گفت: عربستان با اتحاد با رژیم صهیونیستی علیه مردم یمن وارد جنگ شده و این موضوع نشان از آغاز دوران اضمحلال آل‌سعود است.

وی ادامه داد: زلزله سیاسی در آل سعود رخ داده و ولیعهد این کشور به خاطر مسائل یمن تغییر یافت و وزیر امور خارجه این کشور نیز تغییر یافته که این مسائل زلزله سیاسی در این کشور را تائید می کند که موجب اضمحلال آل‌سعود خواهد شد.

آل هاشم خاطر نشان کرد: امروز بعد از گذشت 36 سال از انقلاب اسلامی ایران ، این جنبش منشا حرکت‌های بزرگ بوده و الگویی برای کشورهای اسلامی است و به همین خاطر مورد کینه و نفرت استکبار قرار دارد.

وی تاکید کرد: یکی از دشمنی‌های غرب و کینه‌ورزی آنان در موضوع مذاکرات هسته‌ای متجلی شده است و از 14 سال قبل دشمنی‌ها را آغاز کرده و سعی داشتند تا با دو قطبی کردن کشور تفرقه‌اندازی کنند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: با وجود تمام تلاش‌ها امروز وحدت و انسجام مثال‌زدنی را شاهد هستیم و در سایه تدابیر رهبری و بصیرت مردم شاهد پیشرفت و پیروزی و اعتلای کشور در عرصه‌های مختلف هستیم.

آل‌هاشم افزود: عظمت جمهوری اسلامی ایران سبب شده تا دشمنان اعتراف کنند که  بدون جمهوری اسلامی ایران مشکلات منطقه قابل حل شدن نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار