رئیس هیئت مدیره انجمن دندانپزشکی یزد:
رئیس هیئت مدیره انجمن دندانپزشکی ایران، شعبه یزد با اشاره به وجود 330 نفر دندان‌پزشک در استان یزد، گفت: سرطان دهان در استان یزد رو به افزایش است.
کد خبر: ۵۹۰۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸ 13 April 2018

به گزارش «تابناک یزد»، علی رضا نواب اعظم در گفتگو با خبرنگار فارس در یزد، ضمن تبریک روز دندانپزشک از وجود 330 نفر دندان‌پزشک در استان یزد خبر داد و گفت: سالیانه حداقل بین 30 تا 40 نفر فارغ‌التحصیل رشته دندانپزشکی در استان یزد وجود دارند.

وی افزود: مهم‌ترین معضل حوزه دندانپزشکی استان یزد عدم همکاری دقیق با دانشگاه‌هاست؛ همچنین مهم ترین مشکل حوزه دندانپزشکی استان یزد این است که دولت برای پایین آوردن درصد پوسیدگی دندان در کودکان و بزرگ‌سالان و جلوگیری از دست دادن دندان آن‌ها هیچ اقدام موثری انجام نمی‌دهد؛ چنانچه در استان یزد در هرماه بیش از 600 تا هزار دندان کشیده می‌شود که این آمار به گران بودن مواد دندانپزشکی برمی‌گردد.

رئیس هیئت مدیره انجمن دندانپزشکی ایران، شعبه یزد بابیان اینکه هزینه ایمپلنت بالاست و تعداد خاصی در این راستا مراجعه می‌کنند، اظهار داشت: هزینه‌های دندانپزشکی از نظر بسیاری از مردم گران هستند؛ لذا بسیاری از مردم اصلا برای درمان دندان خود اقدام نمی‌کنند؛ چنانچه باید توجه داشت که یکی از عوامل بی‌دندانی درکشور ما، مشکلات مالی مردم و نداشتن پول کافی برای درمان‌های دندانپزشکی است.

نواب اعظم با اشاره به اینکه اهمیت بها دادن به دندان باید از دبستان و سازمان بهداشت استان یزد آغاز شود، تصریح کرد: اگر شخصی خواستار بیمه سلامت دندان‌های خویش است، باید روزی دو بار مسواک بزند؛ همچنین باید از خمیردندان فلوراید دار استفاده کند و باید توجه داشت که مقداری فلورایدی که برای دندان بزرگ‌سالان است، دارای درصدی متفاوت است.

این مقام مسئول در ادامه توصیه کرد: مردم روزی یکبار از نخ دندان استفاده کنند؛ چنانچه نخ دندان از اهمیت خاصی برخوردار است و مردم نباید از نخی استفاده کنند که باعث آسیب به لثه‌های آن‌ها شود که در این صورت است که اطمینان حاصل می‌کنند که دندان آن‌ها سالم است؛ همچنین استفاده از دهان‌شویه از اهمیت خاصی برای سلامتت دندان برخوردار است که حضور باکتری‌های دندان را به حداقل می‌رساند.

وی بابیان اینکه اولین ملاقات دندانپزشکی باید در سن یک‌سالگی اتفاق بیفتد، عنوان کرد: مردم باید توجه داشته باشد که هر چند مدت یکبار حتما باید به متخصص دندان‌پزشک و همچنین متخصصین بیماری‌های دندان و دهان برای بررسی مشکلات دهان مراجعه کنند؛ همچنین مردم باید نسبت به زخم‌هایی که در داخل دهان وجود دارد، حساس باشند و باید توجه داشت که شست و شوی دهان از اهمیت خاصی برخوردار است.

رئیس هیئت مدیره انجمن دندانپزشکی ایران، شعبه یزد با تاکید بر اینکه سرطان دهان در استان یزد رو به افزایش است، خاطرنشان کرد: این امر دلایل مختلفی دارد که مهم‌ترین آن‌ها وجود زخم‌های در دهان است که اگر جدی گرفته نشوند، منجر به این بیماری می‌شوند؛ چنانچه اگر این زخم ظرف مدت 10 روز بهبود پیدا نکرد حتما باید به دندان‌پزشک و متخصص مراجعه کنند؛ چراکه اگر زودتر تشخیص داده شود نتیجه درمان خوب خواهد بود و اگر دیر شود درمان آن بسیار دردناک و حتی کشنده است.

نواب اعظم با بیان اینکه در سال گذشته از طرف انجمن دندان‌پزشکی ایران به 150 شهروند یزدی بی بضاعت ارائه خدمات به صورت رایگان انجام‌شده است، اضافه کرد: کلینیک‌های دندان‌پزشکی در استان یزد بسیار زیاد است؛ همچنین باید توجه داشت که بهترین اقدامی که می‌توان با کمک دانشگاه علوم پزشکی استان انجام داد، ارائه خدمات دندانپزشکی برای افراد بی بضاعت و محروم استان یزد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار