عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امام موسی کاظم(ع) دارای تواضع، فروتنی، حلم، صبر، بردباری، ایثار و فداکاری بود که باید موردتوجه و الگوی همگان باشد و اگر این خصوصیات در هر شخصی باشد انسان کامل می‌شود.
کد خبر: ۵۸۹۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸ 12 April 2018

به گزارش تابناک قم ،آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) اظهار داشت: حلم و مردم‌داری و توجهِ به افراد بی‌سرپرست و کم‌درآمد یکی از مهم‌ترین خصوصیات هفتمین پیشوای شیعیان بود که این موضوع باید موردتوجه همگان باشد.

وی افزود: هفتمین پیشوای شیعیان برای طلاب اسوه و الگوی مناسبی است و شیعیان باید خود را همانند ایشان بسازند و زندگی کنند و در مسیر و راه این امام همام گام بردارند تا عاقبت‌به‌خیر و رستگار شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امام موسی کاظم (ع) همانند جد بزرگوارشان رسول خدا و اجداد طاهرین خود دارای خصایص اخلاقی بود که باید موردتوجه و الگوی همه مسلمانان و شیعیان باشد.

استاد حوزه علمیه گفت: عبادت هفتمین امام همام معروف بود و حتی در زندان نیز عبادت می‌کرد و سجده‌های طولانی داشت و در این زمینه معروف بودند، امام موسی کاظم (ع) از ترس خداوند گریه می‌کرد و هیچ‌گاه از یاد خداوند غافل نشد.

وی با تأکید بر لزوم الگو گیری از خصوصیات اخلاقی امام موسی کاظم (ع) بیان کرد: هفتمین پیشوای شیعیان دارای تواضع، فروتنی، حلم، صبر، بردباری، ایثار و فداکاری بود که باید مورد توجه و الگوی همگان باشد و اگر این خصوصیات در هر شخصی باشد انسان کامل می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اقدامات امام موسی کاظم (ع) در راستای ترویج مکتب اهل‌بیت (ع) گفت: یکی از محورهایی که باید به آن توجه باشد این است که امام با حکومت ظالم به مبارزه پرداخت و دست از ترویج و تبیین احکام الهی برنداشت.

آیت‌الله پورمحمدی با اشاره به حدیثی از امام موسی کاظم (ع) افزود: این امام همام مردم را به ترس از خدا در پنهان و آشکار دعوت کردند و تأکید کردند باید در همه حال از خدا ترسید و خوف داشته باشید.

وی تصریح کرد: اگر طلاب برای تبلیغ به مناطق مختلف می‌روند و بعضی افراد برخورد مناسبی با آن‌ها ندارند و به آن‌ها کم احترامی کردند نباید دلسرد شوند چون ائمه (ع) در راستای تبیین و نشر مکتب اهل‌بیت سختی و فشارهای زیادی را متحمل شدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: امام موسی کاظم (ع) توسط حکومت عباسی به زندان افتاد و در زندان مورد آزار و اذیت و شکنجه شدیدی قرار گرفت اما دست از رسالت خود برنداشت که این موضوع باید موردتوجه طلاب و مبلغان دینی باشد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار